10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

Kul att det går bra med ridningen :)
Han ser verkligen ruskigt snäll ut, speciellt på den bilden!
 
Sv: 10:orna del 6

Idag har Rozalie äntligen fått skor på sig igen! Nu jäklar ska vi ut och galoppa! :D

Jag har fått fler bilder från när vi fotade för ett tag sedan... ursäkta om jag bombar sönder tråden, känner mig lite tjatig, men bara några till! :o

10152464_10152142453863113_173390562_n.jpg


Lite suddigt, vi var för snabba
1795591_10152142453838113_698973890_n.jpg


1958235_10152142453853113_962681599_n.jpg


...Inte bara fina bilder blev det ;)
1899864_10152142454878113_519423446_o.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Haha, älskar sista bilden! :D Ni är så fina så bomba så mycket du vill!! :love:

Jag riggade mobilen, igår stöttade jag upp den genom att rulla till en halsduk på en hink, men idag när jag tömkörde ponnyn fixade jag lite stabilare. På samma hink fast jag klämde fast mobilen mellan en tung metallklump och en sadeltvål. :p Funkade mycket bättre. :)
 
Sv: 10:orna del 6

Tänk vilka lösningar vi hästfolk har! ;)

Kan för övrigt tipsa om ett Ipad-ställ att rigga mobilen i! :D Tror dom kostar typ 149:- eller något,lätt värd det om man är ensam ofta!

Köpte en sån till min brukare här för nån vecka sen,så nu kan han använda både mobil och plattan mycket lättare! :)
 
Sv: 10:orna del 6

Jag älskar bilder,bara bomba på! :D Och ni är såååå fina,Lila klär verkligen er!

Sista bilden var ju underbar! :D
 
Sv: 10:orna del 6

Oj vad många inlägg det vart nu! :o

Men känner att jag måste uppdatera lite.

Hade ju först tackat nej till platsen här,sen tackat ja i hopp om att den platsen jag VILL ha ska bli ledig,och nu hörde stallägaren av sig i förrgår att det kommer finnas en ledig box där från första Maj! :banana::bump::banana:

Jag vart superglad! :D

Dock så innebär det att jag förlorar ridhus och hyran blir betydligt dyrare (fast inte alls dyrdyr,men på stallet här hemma skulle dom ju ha 250:- i månaden,så allt blir ju betydligt dyrare! ;) ),sen blir det längre,men är bara 5 km så ingen jättesträcka. Är belyst cykelväg enda fram i princip så slipper man ta bilen. Har endå några kilon att gå ner så! ;)

Så nu kommer vi komma till ett ljust och fint stall,med värme dessutom så jag slipper frysa ihjäl på vintern,ligger tydligen runt 6 plus ungefär. Riktig ventilation och grejer,spolspilta,varm och kallvatten,och allt annat lyx! :p Fyra fodringar,in och utsläpp ingår för det mesta,typ en gång i månaden får man ta ett pass. Stallägaren är supertrevlig,och detta innebär att jag kommer nära mina fina vänner igen,och alla underbara ridvägar igen! Ridbana på 20x60 finns,men inget ridhus som sagt. Stallägaren är dessutom dressyrtränare,så nu ska vi träna oss blåa! :nailbiting::D

Platsen är ledig från första Maj enligt kontraktet,men tom redan nu,och jag tror Korven kommer få flytta dit i slutet av April. Jag kommer alltså får hem min prins tills den bästa tiden,UNDERBART!
 
Senast ändrad:
Sv: 10:orna del 6

Härligt! Vad roligt för dig :D

aida - Bilder är roligt ju! Speciellt när de är fina diggar sista bilden :D

*KL*

Själv så vill jag skyta lite...

Nilmar... Denna underbara häst. Hoppträning igår. (nu är det uppehåll ett tag)
Men jösses vad bra han gick. Tränaren slängde fram titthinder. Han tittade sen hoppade han som aldrig förr. Vi gjorde relaterade avstånd på båge i framåtläge och han gick som tåget. Jag är så grymt imponerad.

Filmade massor... typ..

Min snälla mor vare med men vid varje språng sänkte hon mobilen för att kunna se så man ser fötterna på hästen *s*

Så härlig känsla. Nu är det 2v "vila" då jag ska till sjukhuset i nästa vecka så ridningen kommer bli väldigt lugn. :D

Unghästar is da shit!
 
Sv: 10:orna del 6

Tack snälla! :) Ja han är underbar :love:

Och va fin din dam är, speciellt första och näst sista bilden, mums!! :d
 
Sv: 10:orna del 6

Fibusen: Men ååh vad roligt!! Så underbart att höra! Då hoppas jag på massor med bilder på er framöver! :d

Van Remo: Men vilken pärla till häst du har! Det är så himla härligt med dina uppdateringar! :)

Diabetikern: Vad härligt! Jag är glad att jag har en hopp-pilot för jag skulle nog hoppa utan hästen om det kom fram titthinder. :p


Esswe, Sar och Van Remo: Tack för era fina kommentarer om min röding! Det värmer! :)
 
Sv: 10:orna del 6

Smart att rigga kameran. Att inte jag tänkt på det.

Här vilar vi, men passade på att last träna. Hon är lastad på så vis att en går in m3d henne och en person står utanför med lina bakom. Eftersom jag i stort sett alltid åker själv måste detta läras in. Så nu tragglar vi, hon sätter sig emot till att börja med men går hyfsat snabbt att övertala. Till sommaren måste det sitta då jag flyttar hem henne på bete och vi måste åka för att träna och hoppa.
 
Sv: 10:orna del 6

kl*



Så här mycket man har jag framför mig när vi är ute, vågar man tunna ur den tro? Den får en shetlandsponnyman att se klen ut. :eek:
Hon ska ju bli tävlingshäst då kan man inte se ut så här :banghead:;)
 
Sv: 10:orna del 6

Joho då!! Så ser min oxå ut :D

Min har en veckas vila nu... förra veckan gick han både dressyrpass, hoppass och uteritt så han får en veckas välförtjänt vila. Sätter igång på söndag igen!
 
Sv: 10:orna del 6

Vad fina bilder alla lägger in och så duktiga ni och era hästar är. Det verkar hända massor av possitiva saker hos många nu :)
Sist jag skrev här var jag en "aning" nere ;). Den vrånga röda tog verkligen fram varenda gen av istadighet hon har. Något måste jag gjort rätt för efter det har saker flutit på betydligt bättre. Hon har inte blivit timid men prövandet av matte tålamod har minskat till en bråkdel. Jag har skrittat ute på henne (min kompis höll i snöret), hon har blivit mer eller mindre helt trafiksäker vad gäller bilar, hon accepterar bettet igen, jag har galoppat henne på ridbanan och igår gjorde vi ett par steg riktigt ok skänkelvikning. Tyvärr ser hon för :devil: ut i fötterna för min hovslagare svarar inte trots upprepade försök att boka tid men förhoppningsvis blir hon skodd idag av en annan. Ridturen igår blev pga detta mycket kort och utan galopp.
Planen är att imorgon ge oss ut på vägarna igen med samma kompis till hjälp som förra gången. Går det lika bra den här gången kanske jag vågar skritta ut själv sen.
 
Sv: 10:orna del 6

Joho så kan man visst se ut!

Red en unghäst för några år sedan med så mycket man. (bara tillfälligt hästen hade lite viloperiod hos mig innan hon gick in i hårdträning)

Hon var ute och kom rätt högt upp i klasserna men hästskötarna svor ganska frenetiskt åt henne man som var lika tjock åt båda håll och ett helskotta att hålla i styr :D

Jag älskar det. mitt sto har knappt någon man/pannlugg alls istället. Unghästen har ju desto mer :D

Shaggy - Vad roligt att höra att det går framåt. Röda maror är inte alltid att leka med ;-) :D
 
Sv: 10:orna del 6

+ ni andra som kommenterat bilderna.

Tack så mycket! :D Jag gillar också sista bilden :p
 
Sv: 10:orna del 6

Vad skönt att det löste sig som du ville, hoppas ni kommer att trivas bra där både du och hästen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
30 773
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 911
Senast: Nota
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 083
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 780
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp