Sv: 10rna del 6
Oj vad många inlägg det vart nu!
Men känner att jag måste uppdatera lite.
Hade ju först tackat nej till platsen här,sen tackat ja i hopp om att den platsen jag VILL ha ska bli ledig,och nu hörde stallägaren av sig i förrgår att det kommer finnas en ledig box där från första Maj!
Jag vart superglad!
Dock så innebär det att jag förlorar ridhus och hyran blir betydligt dyrare (fast inte alls dyrdyr,men på stallet här hemma skulle dom ju ha 250:- i månaden,så allt blir ju betydligt dyrare!
),sen blir det längre,men är bara 5 km så ingen jättesträcka. Är belyst cykelväg enda fram i princip så slipper man ta bilen. Har endå några kilon att gå ner så!
Så nu kommer vi komma till ett ljust och fint stall,med värme dessutom så jag slipper frysa ihjäl på vintern,ligger tydligen runt 6 plus ungefär. Riktig ventilation och grejer,spolspilta,varm och kallvatten,och allt annat lyx!
Fyra fodringar,in och utsläpp ingår för det mesta,typ en gång i månaden får man ta ett pass. Stallägaren är supertrevlig,och detta innebär att jag kommer nära mina fina vänner igen,och alla underbara ridvägar igen! Ridbana på 20x60 finns,men inget ridhus som sagt. Stallägaren är dessutom dressyrtränare,så nu ska vi träna oss blåa!
Platsen är ledig från första Maj enligt kontraktet,men tom redan nu,och jag tror Korven kommer få flytta dit i slutet av April. Jag kommer alltså får hem min prins tills den bästa tiden,UNDERBART!