Sv: 10rna del 4
Delvis kl på mig själv...
Kan säga att jag fick mig en chock när jag kom till stallet igår första dagen på en hel vecka...
Städa, städa och fixa en massa jävla skit rent utsagt.. Borta EN vecka och det såg ut som ett bombnedslag, går inte in på detaljer där ens.
Sen har vi våran sjukt dåliga hage som ni vet regnat sönder totalt i år och vi utökade inte den nya delen just för råden om att låta den vara tills nästa år är det bästa. Så nu står jag med 3 tjejer som är relativt tjocka i bakbenen, detta för den jädrans äckliga leran som vi har hos oss.
Hagen har såklart varit torr när det inte regnat som det gjort nu ett tag, men nu känns det helt kört, den är genomblöt.
Tror ju tyvärr inte den vänder innan kylan slår till, det fortsätter väl bara med regnet och jag vet inte vad jag ska göra
Mina två yngsta tjejer har knappt haft mugg, smått som försvunnit direkt när man behandlat det liksom.
Pillan har det varit mer med, men hållt sig bara man behandlat henne och haft det rent.
Det är säkert mitt fel att det slagit till på mina med nu eftersom jag inte bad henne borsta av dom ibland när jag vet hur hagen är emellanåt, men samtidigt så trodde inte jag det skulle behövas.
Sen att även Pillan var likadan när hon ändå tas in varje dag för att borstas och tvättas osv... Jag vet inte... Blir bara ledsen av att tänka på detta!
Det blev iaf att tvätta och skrura, smörja och allt möjligt med dom... Så nu blir det en massa jobb varje dag för att hålla rent så gott det går när man har lösdrift :/
Försvann mycket efter en tur igår, antagligen för att det blev ut och röra på sig och ifrån skiten. Men hann ju inte med och ta en tur med alla tre iaf.
Kom inte ifrån stallet förens efter 21, och jag var helt jävla död må jag lova.
Dom var iaf inge varma, öma eller dyligt vilket känns jädrans bra.
Jag blir tokig!! NU får kylan komma, kälen är SÅ välkommen hem till oss nu!
Ps... Läste att minusgraderna kommer inom 2v
Brukar inte hoppa för det eftersom jag vanligtvis inte klarar av vintern då jag är så himla kall och frussen av mig men nu jädrar får den komma..
Förstår ni om jag säger att jag less nu?
Jag är SÅ nära på att söka stall eller annan lösdrift igen men saken är att min äldsta ska flytta till Örebro nästa år då min syster ska köpa henne. Så jag vill helst ha dom här tills dess. Men jag vet inte, hur hade ni gjort?
Jag har ju letat stall sen i våras, men det finns inte plats för 3 hästar någonstans, 1 eller 2 platser har man hittat med tur och jag lär kunna ta mig dit med buss också... Grr