10:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 4

Jag red faktiskt ut helt själv på min förra unghäst, så det kan gå bra om hon är lugn och har egen framåtbjudning. Annars håller jag med Fibusen, betala en lite slant till någon duktig tonåring som kan rida med på din andra.

Tack så mycket!

Jag är ju inte helt opartisk ;) men jag blir helt kär i henne på nytt varje dag. Hon är underbar den lilla tjejen :love:

fy vilken otur!

Jag hade turen på min sida med min grabb som lyckades få in en spik 2 cm rakt in i strålens bakre del.
Tvärt emot alla råd åkte jag inte in och opererade (varför operera en häst när man inte gör detsamma med människor som fått en spik i hälen?!).
Han fick istället djävulsrot mot smärta och inflammation samt biolight-behandlades samt fick stå på box i en vecka med back on track-bandage runt benen och ner över hoven.
Efter en veckas lugn började han leva om så boxen var en enda röra så då gick jag ut med honom en kort sväng, sen har vi utökat så han nu är ute som vanligt på dagarna. Behandlar honom fortfarande men med mkt mindre doser.

Och han är ohalt, inte tjock i benet eller något annat!

Nämen ush vad tråkigt:cry: Så ledsen för din skull, han var ju så fin. Och ni var ju verkligen på g med inridningen. Beklagar verkligen :(

Vad var det nu han hette, har alltid tyckt namnet var så coolt. Var det inte Jarramas?

Stämmer det var nästan rätt... Jaramaz

Yaramaz på turkiska betyder den busiga. Men eftersom alla heter på J så fick jag ändra stavningen lite.

Fick precis dessa bilderna skickade till mig!
Tagna 16 sep = riden 16dagar
J-2.jpg

J2-1.jpg

J1-1.jpg

:love::love::love::love:

Gramanen hade vi mest för att matte har slarvat bort martingalet.

Din tjej är så fin! :love: Hon ser verkligen riktigt "tjejjig" ut också! :D

Slänger in en till bild på Korven:

282208_4076949996321_2129245713_n.jpg

Har bestämt mig för att vi jobbar Oktober ut,sen blir det så gott som helvila November/December,i Januari ska jag försöka få hjälp med tömkörningen,samt promenader,sen ska det ju födas barn och allt... :D

Hade tänkt ha med han mycket på släp nu innan halkan när vi kör gammelman,men jag får så ont i svanken av att sitta i rockarden så jag kan inte följa med längre... :cry: Är ju ingenting att luta sig emot,så man sitter och "spänner" ryggen lite,och jag har redan så ont pga foglossningen,så det funkar inte. Jag vill inte att mannen ska ta med han heller,blir så mycket med både tömmar och grimskaft. Nog för att korven hållt sig bakom jämt utan problem,men endå....

Hade tänkt ha med han mycket på släp nu innan halkan när vi kör gammelman,men jag får så ont i svanken av att sitta i rockarden så jag kan inte följa med längre... :cry: Är ju ingenting att luta sig emot,så man sitter och "spänner" ryggen lite,och jag har redan så ont pga foglossningen,så det funkar inte. Jag vill inte att mannen ska ta med han heller,blir så mycket med både tömmar och grimskaft. Nog för att korven hållt sig bakom jämt utan problem,men endå....

Har du en kuskkil i vagnen? När jag kör utan får jag också jätteont i svanken och då har jag ingen mage som tynger :D Med kil får du en lite mer upprätt ställning som brukar vara bekvämare för ryggen.

Nej,vi har ju inte det,är bara en bred träskiva vi sitter på som dessutom lutar lite bakåt så man får ju sitta och spänna sig för att hålla sig upprätt,och min rygg är ju redan halvtrasig efter både rid och bilolyckor,så det gjorde lite ont även innan,men då hjälpte det med en dyna så det vart lite mjukare iallafall,nu hjälper det inte alls... Drömmen är ju en riktig vagn med ryggstöd och allt och att man kommer lite högre upp! :love:

Ska kika på en sån som du tipsade om till att börja med,tack för tipset! :)

Halvt om halvt knapp, men tar det på din bild eftersom jag ser att du har stigbyglarna på sadeln på den. Hur har era reagerat på stigbyglarna? Min har haft sadel tre gånger, och sist brydde hon sig inte alls, men då har vi bara haft själva sadeln. Men nu känns det som om det börjar bli dags att introducera något som hänger och dinglar längs sidorna på henne, men eftersom stallägaren har slitit upp stolpar till paddocken för flera veckor sen och inte satt tillbaka dem, så går det inte att stänga grinden längre, så jag är lite fundersam till vilken reaktionen kan bli...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 865
Senast: Lhas
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 420
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 406
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar