10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

*kl*
Gick på promenad med Ove idag. Han fick även testa träns och longergjorden. Tränset fick jag både padda upp och göra en massa extra hål för att det skulle passa XD Gjorden var förstor med :p Men han tog snällt bettet även om han lika snabbt sen försökte ta av sig tränset. Gjorden var det inte en reaktion över.

dsc00063_176210527.jpg

dsc00060_176210727.jpg

dsc00061_176210594.jpg

Helt ärligt så har jag aldrig förstått tjusningen med dessa "minisar"....

Men jag är helt omvänd! Hur söt är inte din lilla, jag är hur sugen som helst att skaffa en liten en (ska bara övertala gubben också). ;)

Jätte längesen jag skrev här ;) min lilla Nixi e. Nintender bor numera i en nybyggd lösdrift tsm med sin lilla syster och Mamma + en 2.5 åring. Hon och lill syrran gör verkligen allt ihop! Äter, sover busar, rymmer... ;) Hon har växt otroligt mycket och är ca 153cm nu! =)

urkella: Supersöt liten mini! =D

Håller med dom andra, jösses vad söt han är!!

Delvis kl.

Som ni vet är ju tanken att min lilla tjej ska gå lite inom aveln om det visar sig vara något, hon ska ställas ut först osv.

Men har redan kikat på hingstar (i flera år :o)..
Jag har 3 stycken varmt om hjärtat, Perignon Al Amar ox, Puccini ox och Tristin BP.

Dessa hingstar skiljer sig en del men jag älskar dom alla tre sjukt mycket! :love:
Jag är inte duktig inom exteriört område, men jag hoppas verkligen någon utav dessa (kanske alla?) passar min fröken när det är dax för första betäckning om 1½år :eek:

Nu ska jag fortsätta drömma mig bort :angel:

Molin: Jag sitter också och funderar på betäckningar till 10:an! Tröstar mig med att tiden går skitfort.. så snart är det dax! =D

Haha vad kul med fler som kikar på hingstar redan :D

Då är man inte alls ensam med andra ord, jag har kollat lite med priser, alt och diverse och det är så himla kul tycker jag.
Under nästa år, sommaren tänkte jag försöka få mig en rejäl titt på dessa hingstar så man får se/träffa dom själv och se hur dom är irl så att säga.

Men som någon sa, det står inte på förens det är 2013 :bump:
Gud så jag längtar alltså, jag saknar bebistiden lite det är något som jag verkligen älskade (inte oron av att stoet kastat) men allt annat man fick vara med om :love:

Min 08:a var jag med och förlöste, huvudet var lite stort och det var stoets första fölis och MIN för den delen. Men allt gick bra tack vara duktiga och stöttande personer runt om!

Så jag ser bara fram emot fler föl!

Senast ändrad:

kl.

Slänger in lite bilder från i somras på tösa i fråga!

32767397.jpg

32619743.jpg

32767396.jpg

32728310.jpg

placering-0

Vad tycker ni om henne? Det man kan se vill säga!

Jag har inte berättat om kvinnan jag köpte rockarden utav för en månad sen?

Hon har nämligen jobbat med araber, mångmiljonsaraber och även nere på det där stora arabstället som jag inte minns namnet på just nu :o Jo, Blommeröd?

Hon blev riktigt kär i min tjej, hon älskade huvudet och sa att det var ett utav dom finaste huvuden hon sett på väldigt länge, hals och kors var väldigt fint också på henne.
Kunde inte säga mycket om rörelserna eftersom hon inte direkt rörde sig.

Men hon prata på massor om huvudet, hon blev totalt kär i henne :D
Hon sa även att jag måste ställa ut henne, för hon kommer få höga och fina poäng just på huvud, hals och kors till och börja med. Men hon gillade verkligen henne, fint hull för och vara årig också fick man höra.

Det är kul att höra att man har en häst som henne :bump:
Ett utav mina bästa köp någonsin!

Jag kan ingenting om araber :D Inte alls. Jag tycker hon är väldigt fin men det kanske inte ger så mycket :D Hon har ju ett väldigt utrycksfullt huvud!

Jag är helt kär i Ove! Vill ha en egen... :love:

KL
Idag har jag beställt licens till min 10:a. Känns lite konstigt men efter mycket om och men bestämde jag mig för att det var lika bra eftersom årslicensen utan tvekan kommer stiga i pris framöver.

I övrigt lever lillan unghästliv deluxe nu. Lite lortig, massa halm i svansen och supertät vinterpäls! Känns så sjukt bra efter vår start med boxvila då hon man kunde spegla sig i hennes päls eftersom den enda stimuleringen var gos och pyssel i gången. Hon verkar älska sitt nya liv och sitter ihop med sina nya bästisar - två andra etta-gluttare!

Nu ska hon få vara vildhäst hela vintern förutom intag 1-2 gånger i veckan (hon har lite envis mugg som behandlas)!

imgp0331.jpg

Så här mycket njuter Loppan av sitt nya unghästliv :P

Hehe nej det är svårt, jag är inte alls duktig på och se för/nackdelar. Tycker alla ser himla fina ut :o Men sen finns det väl vissa man kan se något på som man inte gillar men ja.

Ska bli kul att åka på arab riksen nästa år, araber har alltid legat varmt om hjärtat (svarta hingsten nörd som liten)..

Jag är helt kär i Ove! Vill ha en egen... :love:

KL
Idag har jag beställt licens till min 10:a. Känns lite konstigt men efter mycket om och men bestämde jag mig för att det var lika bra eftersom årslicensen utan tvekan kommer stiga i pris framöver.

Jag funderar också på det? Hur gör man? :o
Är det typ "en för all framtid licens?"

Man beställer den på TDB, superenkelt! Än så länge finns bara livstidslicensen (950kr) att välja på, och den behöver du sen bara uppdatera varje år utan att betala.

Jag tycker hon är kanonfin!

Jag tycker att araber är dom vackraste hästarna som finns,funderade på arab igen efter min förra togs bort,men samtidigt så ville jag ha en stor häst,började nämligen rida i en grupp,och red 165 hästar,och vilken skillnad det var! Där och då bestämde jag mig för storhäst.

Fast araberna kommer alltid finnas i mitt hjärta!

Araben jag hade vart guldmedaljerad (med 20-poängsskala) 4 gånger och och utsedd till Ungstochampion i Umeå 1995. Har även för mig att hon blev champion på äldre dagar,-05 kanske det var? Hon tävlads med bra resultat inom western.

Var skitsugen på att ta föl på henne,men vågade inte chansa pga hennes skada,så hon fick somna in.

Lite bilder på korven vart det i dag! Jag tycker han börjar se helt ok ut i kroppen,ÄNTLIGEN! Fortfarande tanig över bog och rumpa,men det kommer förhoppningsvis! Knäppte bilder innan borstning,så ni får stå ut med att han är lite skitig! :D

Kroppsbilden är helt värdelöst tagen med konstigt ljus och allt,men ville bara visa att även Orvar börjar få en liten kula!

386448_2481655794963_1059624479_32726377_1266658988_n.jpg

380986_2481597553507_1059624479_32726370_1476372971_n.jpg

317379_2481596353477_1059624479_32726368_1195571344_n.jpg

Vad isigt och vintrigt det ser ut hos er! Här är det regn o blåst och ca 8 plusgrader fortfarande. Skönt att han börjar bli fin i hull :)

Har legat runt nollan,sen isvindar i dag,nu på kvällen har det dock blivit nån plusgrad och regn... :( Såååå trött på detta väder,vill ha lite snö nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 647
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII