10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

hahaha ja det gör hon faktiskt. har inte tänkt på att han också har såna där gropar vid ögonen

Hoppar in här. Vi har blivit med en ettårig arabtjej, minst över sommaren. Hon går nu på jättefint bete med sin 2-årige Paintkompis (sto) och en till 2-åring. Vi socialtränar henne mycket då hon tydligen stått i hage och inte hanterats så mycket innan. Man får tex inte lyfta hovarna alls på henne än, så det ska vi få ordning på, liksom att hon är väldigt tittig på allt (åt det rädda hållet, men gör inget dumt, bara tittar oroligt, hon litar väldigt mkt på den människa som leder henne, vilket ju är bra) och att hon har svårt att vara "ensam". Men vi tar det lugnt, hon är väldigt lättlärd och en jättemysig tjej. Vi har tagit två promenader (med kompis) och traskat förbi både gräsklippare, gamla vagnar, lastbilar, bilar, och hinder i paddocken. Får hon bara nosa så är allt grönt. Hon kräver verkligen en lugn och trygg ledare.. Är galen i denna lilla tjej. Ursöt och en riktig kelmoster. :love:
Bild kommer snart.

kl

Jag har precis inköpt en ny kamera, så den fick invigas i dag med lite hästmotiv.

Skye f. 10 e. Stalypso-Turban Rose

32443967.jpg

32443972.jpg

Bildbomb! Så kul att fota pållarna! I bakgrunden en mindre stängslad hage åt mammahäst då Fendi diat nästan ända fram till nu.

Kul att ni andra också lägger ut foton, jätteroligt att se :) Elle, din pålla ser ju nästan vuxen ut.

32444867.jpg
32444860.jpg
32444863.jpg
32444857.jpg

Jag var på betök på betet idag! Hittade ett gäng trötta unghästar!
Och orkar man inte hålla upp huvudet så så får kompisen hjälpa till:
osorterat2juni005.jpg

Men rätt bra ser de ut att ha det:
osorterat2juni009.jpg
(det råkade även hamna två 09 på bild)

Tack för det, jag är själv väldigt nöjd med henne både utvändigt och invändigt, inte alls partisk;) Jag försöker nu göra ett helsyskon till henne.
Hon är runt 160 cm i mankhöjd, och hon blir troligen över 170 strecket när hon är färdig.
sassiball: ja, det är mest bredden som fattas ännu, men hon växer mest på bakdelen nu istället. Din ser fin ut tycker jag.

Den enda gången min häst inte ser lågställd ut (nåja hon gör väl det iallafall men det är sånt jag får ta :D) är när glassbilen kommer. Första glassbilen någonsin för henne och framför allt, första glassbils-trudelutten :rofl:

Då ser man ut såhär:

32443259.jpg

32443260.jpg

Vi har också gått in i stallet själva, både box och uppställd, hon bryr sig ingenting :D

Idag ska hon ev få sista grundvaccinationen.

Den enda gången min häst inte ser lågställd ut (nåja hon gör väl det iallafall men det är sånt jag får ta :D)
Lågställd tycker jag inte att hon ser ut att vara. Om det är resning och halsansättning du menar så kommer hon nog att se annorlunda ut när hon växt färdigt! Jag tycker att hon är väldigt fin!:laugh:

Vad var det ni sa om trötta hästar? :D

32447316.jpg

Hälsade på min lilla grabb idag och han gäspade jättelänge, tydligen som sagt jobbigt att gå på bete... :p
Hans hovproblem fortsätter, hoppas att få ut hovslagaren nu i helgen. Spricker och har sig hela tiden, suck! Han har iaf tappat nästan all vinterpäls nu och har fått en riktigt tunn och fin sommarskrud! Jättemysig var han också!

32447317.jpg

En av hans två kompisar är väldigt busig och bulig och ska leka och brottas hela tiden... Kaptenen och den andra killen gick mest undan från honom. Tänk att först komma från morsan som aldrig ville leka, till att få en kompis som vill leka för mycket!

32447319.jpg

32447329.jpg

Min lilla fining <3
32447328.jpg

Han har nog vuxit ännu lite till och är fortfarande lite tunn, men de stödfodras fortfarande och går på bete. Den delen som de är fotade på är den "gamla" hagen, den fortsätter jättelångt bort nu med massor av mat, så jag hoppas han lägger på sig mera snart!

tack! jag tycker hon är lite lågställd med bred halsansättning (inte så konstigt, titta på hennes mors sida :angel:)

KL:

Idag var det dags för 3e vaccinationen så nu är grunden klar :banana: Annie gillar INTE sprutor, hon blir helt galen.
Iaf, hon har ju också en knuta under käken som blivit större, veterinären trodde det är en lymfknuta på "fel" plats, spottkörtel eller något med tänderna. Eftersom lilla hästen äter ganska sakta (även om det inte kommer ut några bussar) så ska jag nog åka in till en tandklinik med henne.
Eller hur hade ni gjort? Hon har haft knölen sen i mars.
Ingen allmänpåverkan.

KL

Några bilder på min buse e. Flash Dancer - Flemmingh. Nästan precis ett år på bilderna. På måndag släpps han på hingstbete!!!

1307019752_resized.jpg

1307019758_resized.jpg

1307019764_resized.jpg

1307019772_resized.jpg

1307019779_resized.jpg

1307019787_resized.jpg

Wow vilken läckerbit!! :love:

Min plutt har nu äntligen fått ordning på livet igen. Penicillinkuren är slut (huggormsbett i käken) och han har fått komma på nytt bete eftersom kompisen ju blev påkörd av en bil när de var på rymmen. (Åringen stannade hos mamma som gick i hagen bredvid och kompisen fortsatte). Efter allt strul har han tunnat av en hel del tyvärr, men börjar så smått ta sig igen nu när allt är lugnt igen. Man kan väl bara ha en riktig mardrömsvecka på ett år? :crazy:

Men usch då vad jobbigt! Hur gick det för den som blev påkörd? :crazy:
Tur att din stannade... Får verkligen hoppas att du fått din beskärda del av otur nu!

Vad stora alla börjar se ut nu, så vuxna! Det är otroligt fascinerande hur mycket som hinner hända på 1 år, från små skrangliga föl till stora fina unghästar :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 565
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 869
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30