10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

delvis kl.
Hon är verkligen vacker!! ett otroligt fint huvud och uppsyn <3

Nu har min lilla släppt nästan all vinterpäls. Hon är maskad sen snart 3v tillbaka och det finns fullt med bete och hon börjar ta sig i hullet. Men hon har som sagt bara släppt nästan all päls.. någon som vet om det beror på någon brist? De andra unghästarna hon går med är blanka och fina i sommarpäls - den största är lite mager fortfarnde men han har varit svår att hålla i hull och de andra börjar bli riktigt runda.

Fendi ett år! Trött efter en natts blåst o regn och var inte så sugen på att modella. Men hon stod i alla fall upp till skillnad mot tvååringen som inte orkade röra sig överhuvudtaget.

32432048.jpg
32432047.jpg

KL

Här kommer lite dåliga mobil bilder på min åring e: Damino - De Niro. Har inte visat några bilder på honom här sedan i höstas. Lite roligt är att manen börjar ändra färg, ytterhåren är nästan helt vita. Hoppas hela manen intar den färgen:love:

damilomaj2011_3.jpg

damilomaj2011_1.jpg

IMG_0057damilomaj2011_2.jpg

Min 10a är en riktig sjusovare. Hon sover alltid fram till 10tiden på dagen :D Idag såg hon förnärmad ut i hagen när matte dyker upp 09:53!

Vilken läcker färg! Hoppas han får behålla färgen på manen!:laugh:

Den här veckan (och hela våren) har varit den sämsta hittills i mitt liv. Stoet vägrar bli dräktigt, fick själv missfall (visserligen några veckor sen), förlorade budgivning på vår drömgård (som ägarna loooovat att välja oss även om någon annan bjöd över, bullshit!), min åring har blivit huggormsbiten i käken och går på penicillin, shettisen rymde från hagen och blev påkörd av en bil, står nu i helsingborg och hoppas på att det bara är mjukdelsskador och inget skadat på bäckenet. Ja, man orkar inte med många såna här veckor på ett år... :cry:

230400_1947012028264_1031450370_32262956_2073237_n.jpg

Men oj, det låter jättejobbigt. Hoppas det ordnar sig till det bästa. Ni hittar kanske en ännu bättre gård senare :) Tråkigt med missfallet.

KL
Lite roligt är att manen börjar ändra färg, ytterhåren är nästan helt vita. Hoppas hela manen intar den färgen:love:
Så hade min ena uppfödning också i den åldern, tyvärr intog hela manen den vanlig fuxfärgen igen efter ett tag. Då var jag lite inne på att kanske det var kopparbrist som gjorde att melaninet försvann i taglet, men jag har inga belägg för att det verkligen var så. Hoppas att din ändå behåller sin ljusa man! :laugh:

alzacs_man.jpg

Hoppar in från 09ornas tråd. Tyvärr ska jag också vara lite tråkig nu. Min Daminoavkomma har också haft vita hår i manen, ganska mycket till och med. Men de har likt Aladdin's avkommas försvunnit nu.

Vid ett års ålder.
IMG_0278.jpg

1 ½ år.
P3040146.jpg

Hoppas dock att din får behålla sina, för det är så fint. :love:

Tåkigt att ni säger att det har försvunnit på era, för han ser verkligen läcker ut just nu med sin ljusa man:love:, men, men kommer det plötsligt kan det väl försvinna lika plötsligt;)

KL*

nu var det ett tag sedan jag skrev här. Båda mina mår i alla fall bra och de växer som ogräs;) Släpptes på ett jättehärligt bete som ligger 5 minuters promenad från stallet (som för övrigt är enormt!) igår och där ska de gå i nån månad. Sedan är tanken att de ska komma hem till våra egna sommarhagar som stått orörda i 2 år. Bor ju nämligen på en liten hästgård men har inte haft några hästar hemma på flera år utan dom står uppstallade hos en kompis.

IMG_4313.jpg

såhär härligt är betet som de går på nu

IMG_4314.jpg

helt underbart för hästarna att gå i denna hage kan jag tala om! inte alls som har en hage som går ner i sjön;)

*knapplån*

Otroligt länge sedan jag fotade några av 10-orna..men här kommer en bild på den enda hingsten från förra året (som är såld men är kvar på bete)

Aventinus CML e. Ampère-Nactus-Krevad på sin ettårsdag här i veckan.

249496_10150203669528225_690463224_7075032_3242761_n.jpg

Måste berätta en rolig sak :D Jag hade bokat in veterinär idag för att ge Annie den sista sprutan i grunden. Men fick avboka då första veterinären som vaccinerade henne fortfarande inte skickat intyg att det är gjort (det skulle komma innan helgen men icke sa nicke).

Så jag ringde veterinären:
- Jag vill avboka vaccinationen idag. Mitt namn är xxx.
- Ok, jag ska hämta pärmen. Nu så, vad heter hästen sa du?
- Annie.
- Annie? Kl 10? I stall xxx?
- Ja, precis..
- Hmm men det står här att hästen heter Skummi.

:rofl::rofl::rofl::rofl:

här är Skummi
32427020.jpg

Haha Skummi är söt :)

När jag fick försäkringspapperna hem häromdagen så stod Fendi omdöpt till Sendi. :p

värsta jag varit med om när det gäller veterinärer och namn är när min förra häst Lady Arven fick heta "lady arne".....undrar hur veterinären tänkte där, hihi:D

lite fler betesbilder på mina små troll.

7-11.jpg

från vänster: val f-08 e. Calido-Heraldik xx, sto f-10 e. Jeopardy-allegretto, sto f-10 e. Tornesch-Irco Mena, val f-06 e. Tornesch-Origo

13-7.jpg

Mina söthästar!!!

17-2.jpg

tycker att min Vimsan är vackrast i världen!

skak.jpg

hahaha, Busan gillar inte alla flugor!

6-13.jpg

Busan är en riktig tuffing, hehe

9-14.jpg

Jag tycker min Busan ser så himla rolig ut med sina "hål" över ögonen

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 565
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 868
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka