Sv: 10rna del 2
Jag hade en riktig dispyt med min grabb igår! Han är faktiskt lite lite hanterad måste jag erkänna, men det har aldrig varit några problem alls i hanteringen - förrän nu! Det har kommit i samband med fällningen. Han verkligen AVSKYR att få hår på benen! Det är det värsta han vet, och jag måste säga att jag nog hanterat saken fel när jag förut låtit honom komma undan...
Vill gärna borsta dem ute i hagen, men så fort det faller ner hår på bakbenen sticker han fortast möjligt, förut blev jag så förvånad att trodde det var nåt bus och lät det vara, sen märkte jag vid ett annat tillfälle att han sparkar riktiga kosparkar i samma situation.
Så alltså är det helt konstaterat - han avskyr det! Vet inte om han är kittlig eller bara känslig, men han bryr sig inte ett smack om att man klappar och borstar på benen - det är inga som helst problem!
Hur som helst... Igår bestämde jag mig för att ta en riktig ordentlig ryktdag, och knäppte då fast honom i grimma och grimskaft och stod kvar ute i hagen med mamma häst. Han var precis lika trevlig som vanligt - tills det kom hår på benen! Då exploderade han, slängde sig runt och försökte sticka. Men jag höll kvar honom, varpå han försökte göra samma sak igen - flera gånger. Jag fortsatte borsta när han var stilla och bara höll emot när han bråkade. Han protesterade riktigt vilt ett tag och sprang faktiskt nästan över mig en gång... Då blev jag dock arg och rev i.
När han fått kanske 15-20 utbrott märkte han dock att det inte gav nåt resultat utan stod helt lugnt och bara lyfte bakbenen när det blev obehagligt. Massor med beröm såklart, och sen hade jag en mycket finare kille efteråt!
Efter vår dust var det mammas tur, och eftersom han inte kunde låta bli att bråka med henne så tog jag in henne. Alltså fick han vara helt själv ute för första gången nånsin! Såklart en massa spring och rop i början men han lugnade ner sig efter ett tag.
Kort sagt, en bra dag i rätt riktning! Nu ska jag ta å borsta honom varje dag jag är ledig!