10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Haha vilka underbara bilder! :D Härligt att ha en sån bra lekfarbror, jag önskar att jag hade haft möjlighet att ta hem min gamle man igen med, han var också helt perfekt som fostringsfarbror.. men det finns inte pengar för att ha tre hästar som student, så han får fortsätta vara hos sin fodervärd så länge...

Oanki: Jättesöta bilder på din lilla!

Kl

Rozzie har kommit in i en växtperiod nu, jag fick nästan en chock när jag tog in henne idag, jag ser snart inte över rumpan på henne! Jag är ju i och för sig inte så lång, men ändå!
Så just nu är hon så att säga byggd i nedförsbacke...
DSC05072.jpg

Men om jag sträcker på mig då?
DSC05077.jpg

Allt åker in i den lilla bäbismunnen nu
DSC05078.jpg

DSC05081.jpg

Visst växer de snabbt, en del snabbare än andra. Min 10:a blir 12 månader den 26/2, och hon är nu 155 cm i mankhöjd.

32123706.jpg

Haha! klockrent :D

Elle: Hon ser jättefin ut och vad jämn hon ser ut i kroppen :laugh: Men din är väl äldst av våra 10or om jag minns rätt? Min är exakt 10 månader nu, hoppas att hon växer ikapp med framdelen snart och är lika jämn och fin som din på sin ettårsdag!

klockren bild :rofl:

En sån där har jag oxå :devil: å nu har 3-åringen fått ny "vinterkappa" så nu ska här smetas in med no-bite-cream :cool: bara krämen tinar vill säga :grin: morsans täcke bryr hon sig däremot inte om, hon kanske inte får tillåtelse att hänga henne i haserna.... :p

å så fin hon är! ser riktigt vuxen ut! å fin i manen o allt... jag ska nog vänta med att lägga ut kort på min långhåriga ardenner :angel:

Följer glatt med på det här med långhårig!!! Någon mer som har den här "pälsformen"??? :laugh: Och det spelar ingen roll hur jag borstar och borstar... den vägra lägga sig ner...

32124395.jpg

Och så en bild på hela damen.. även hon byggd i sk nedförsbacke!!!

32124396.jpg

Ja, de senaste veckorna har hon växt ikapp i fronten, men det går i perioder, så om ett tag kommer hon nog att vara överbyggd igen.

Vilken rolig form på pälsen, räknas det som virvel där uppe tro?

Min blev aldrig tjockpälsad, jag hade bestämt att hon skulle gå utan täcke, men en dag i mitten av december när jag kom hem så stod hon och frös, de har ändå fri tillgång på hö i hagen, men det hjälpte inte, så det fick bli täcke sedan dess. Mamman är också frusen av sig på vintern, och hon har relativt tunn päls även vintertid.

Min har hermelinpäls, jättetjock men kort... Han har gått utan täcke utom några dagar i höstas då det regnade o var iskallt.

Han bli 8 mån här i månadsskiftet och är hyfsat jämn just nu, precis avskiljd från mamman.

32125394.jpg

32125393.jpg

KL

Här är Uri och hans tjej e. Heartbeat

Visst har han växt? :)
Typ december
31918736.jpg

Idag
32135035.jpg

Här är ett par bilder på kärleksparet (som fått flytta isär sedan tjejen blivit en riktig satkärring inomhus)
32135037.jpg

32135034.jpg

Min lilla bebis går idag på lösdrift och har det gött!
Har växt sen i somras, om inte på nått annat ställe så om magen ;)

Behandlas dock för bockhov :(
Tur att lille pysen är supersnäll att transportera :)

Här är han i somras
182762_501947115758_686165758_6722099_5183032_n.jpg

varje gång jag träffar min lilla (1-3 ggr i veckan) så ser jag att hon vilar höger bak. Nu kan jag ju komma precis när hon känner för det men bör jag vara orolig?
Hon är pigg, glad, torr om benen, känns inget konstigt och hon har inte ont. Springer och leker osv. Hon står bra på alla benen, men kan sätta höger bak i viloläge några sekunder då och då.

Min vilar också mycket på sina bakben men hyfsat lika på båda två.
Är väl påfrestande för kroppen att växa så fort som dem gör.

E säkert inget att oroa sig för om hon/han inte får gallor eller svullnader.

Smyger in lite igen. längesen jag skrev.

lilla fillidutt som iof börjar bli stor ser mest ut som en raggsocka i all vinterpäls. och går mest i hagen och leker. Men idag fick han leka vuxen och komm ain själv, stå ensam i stallet o uppbunden- inga problem, fick ett schabrak o en täckesgjord om magen ;P och gå ut o bli ledd, skritt inga problem, men när vi sprang busade han lite, men aldrig några försök att springa iväg eller springa på. men endel hopp o bus.

185648_10150147050824434_582504433_7944354_128372_n.jpg

passagetravar
190096_10150147050759434_582504433_7944353_2388076_n.jpg

hans ben har blivit sjukt grova.. :eek:, har ej mätt honom på länge..
för er som inte minns är han E: Baltimore - Patrice- Bonaparte- Arrram

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 652
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur