1-års kalas!

P

Prinsemannen

Jo , då var det dax för dotterns stora 1-års dag :bow: Herregud vad tiden går fort. Men jag , som inte är någon kock direkt, vill ha recept på smarriga tårtor :D Tänkte göra ett riktigt tårtkalas med kanelbullar och småkakor oxå. Någon som har lite tips?
 
Sv: 1-års kalas!

Om man inte är haj på att baka tårtbotten själv, så köp 2 frp. och ha 3 lager fyllning.

Jag brukar göra följande:

*botten
*mosad banan med lite grädde
*botten
*mosade jordgubbar med socker
*botten
*tjock marsansås
*botten

Rikligt med vispgrädde ovanpå och runt om + bananskivor runt om som garnyr och strössel ovanpå.

Uppskattas av både stora och små :d
 
Sv: 1-års kalas!

Har kört Gnist variant, men än ännu enklare som jag brukar köra är marängbottnar,

en maränbotten
grädde uppblandat med jordguddssylt
marängbotten
grädde runt hela med jordgubbar på

:)

Kan ta hackade daimbitar istället för sylten och jordgubbarna med .

de blir vansinnigt sött dock :crazy: :D
 
Sv: 1-års kalas!

Och den måste man nästan äta upp ögonblickligen efter att man satt i hop tårtan. Annars blir det något mosigt :crazy:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 462
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 404
Senast: Badger
·
Övr. Hund Jag har en 2 års powderpuff omplacering. Han har blivit vanvårdad i 2 olika hem innan mig. Det gör att han nu är rädd för människor och...
Svar
19
· Visningar
2 169
Senast: purity_666
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 623
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp