1 Årig Berner Sennen Svalde Strumpa

Wibbe

Trådstartare
Hej! Ville bara få lite råd, min berner svalde en liten ankelstrumpa idag, så den är ju varken så stor eller tjock. Grejen är att han har svalt en förut för ca ett halvår sen & då åkte vi in till veterinär och istället för kräkmedel tog dom kontraströntgen på honom och vi fick lämna honom över natten för att sedan få svaret "vi hittade ingenting" och när vi tog hem honom, sket han ut den istället.

Därför undrar jag om det verkligen är värt, både kostnaden och vara borta från hunden igen för att dom ska ta en titt på det? Eller kan jag bara avvakta, se till så att han bajsar ordentligt och förhoppningsvis kommer den ut? Jag förstår att jag kommer behöva åka in ifall jag märker att han inte bajsar som han brukar osv.

Han har redan bajsat en gång sen han åt upp den (ca 2-3 timmar sen) han har oxå ätit & springer runt som en dåre som vanligt, så har inte märkt något ovanligt alls!

Tack på förhand! :)

Senast ändrad:
Hej! Ville bara få lite råd, min berner svalde en liten ankelstrumpa idag, så den är ju varken så stor eller tjock. Grejen är att han har svalt en förut för ca ett halvår sen & då åkte vi in till veterinär och istället för kräkmedel tog dom kontraströntgen på honom och vi fick lämna honom över natten för att sedan få svaret "vi hittade ingenting" och när vi tog hem honom, sket han ut den istället.

Därför undrar jag om det verkligen är värt, både kostnaden och vara borta från hunden igen för att dom ska ta en titt på det? Eller kan jag bara avvakta, se till så att han bajsar ordentligt och förhoppningsvis kommer den ut? Jag förstår att jag kommer behöva åka in ifall jag märker att han inte bajsar som han brukar osv.

Han har redan bajsat en gång sen han åt upp den (ca 2-3 timmar sen) han har oxå ätit & springer runt som en dåre som vanligt, så har inte märkt något ovanligt alls!

Tack på förhand! :)

De flesta gånger bajsas strumpan ut. Framförallt när det gäller en så liten strumpa på en så stor hund.
Ibland krävs det att man hjälper till med dropp och smärtstillande hos veterinär.
I just ditt fall, hade jag avvaktat och kikat noga efter symtom (kräkning, diarré, nedsatt aptit, buksmärtor eller att han inte bajsar).
Hade det varit en chihuahua som svalt en strumpa hade jag rekommenderat att hunden åker in direkt för att kräka upp strumpan (måste göras inom ca 2 timmar).

Jag har dragit ut ett flertal tubsockar ur röven på en lagotto (tidigare daghund), så en liten socka i en berner sennen skulle inte oroa mig så mycket :D Ha bara koll på hur hunden mår :)

De flesta gånger bajsas strumpan ut. Framförallt när det gäller en så liten strumpa på en så stor hund.
Ibland krävs det att man hjälper till med dropp och smärtstillande hos veterinär.
I just ditt fall, hade jag avvaktat och kikat noga efter symtom (kräkning, diarré, nedsatt aptit, buksmärtor eller att han inte bajsar).
Hade det varit en chihuahua som svalt en strumpa hade jag rekommenderat att hunden åker in direkt för att kräka upp strumpan (måste göras inom ca 2 timmar).
Tack! Då avvaktar jag lite, han har precis ätit, ingen nedsatt aptit, han bajsade för en stund sen med och är sig själv helt enkelt. Tack för svar!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 787
Senast: Badger
·
Hundhälsa Min äldsta storpudel tik är nyss fyllda 7 år. Hon ät kastrerad sen en ca 2-3 år tillbaka. Om jag minns rätt så första gången hon...
Svar
4
· Visningar
8 670
Senast: JagKanske
·
Hundhälsa Hejhej! Som titeln lyder, min 15 veckor gamla Berner Sennen svalde en strumpa igår, en sån där liten ankelstrumpa. Ringde vetten direkt...
2
Svar
39
· Visningar
7 735
Senast: Lenis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V