09:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:ornas tråd!

Oh_really: Härligt att höra att det uppskattas! :) Vi kan peppa varandra lite extra du och jag, för det behövs verkligen ibland! :banana:

Fiorano: Självklart, jag håller med dig, man behöver negativ som positiv kritik. men på Buke är de flesta väldigt snabba med om att ropa ut kritik som inte är jätte toppen.
Och när det gäller ridning så tycker jag det är svårt att ta emot kritik från en kommentar här på buke, där av rider man ju för instruktör för att bli bättre för den kritiken är lättare att förstå. Enligt mig då så det är inte alltid man uppskattar kritik här ifrån eftersom det är både svårt att ge och ta in på ett bra sätt :P

rebeckasff: Härligt! Håller med dig, det fina vädret peppade mig extra mycket idag, att inte tappa humöret när det gick dåligt. Vi hade nämligen vår första riktiga strid idag, i paddocken ;) Han är inte så super envis så mycket har han inte att säga till om, så blev en kort strid och jääääääklar vad fint han kunde gå efter det, min häst är också värd en miljon idag! :love:

Helt klart är kritik bra, det är väl bara att en del är lite väl skarpa i framförandet tyvärr..

Kl

Har faktiskt varit på en paynjump med min 09:a nu. 50 mäktiga cm åt min 175-häst gav kanske inga språng men väl lite miljöträning inför högre höjder. Coal var som väntat totalt cool till skillnad från sin 4 år äldre kompis som gnäggade sig blå efter lillebror:p

Härligt att höra!! Min lilla var också en stjärna idag! Det var så kul att komma ut idag då jag vart bortrest och inte sett hästarna på hela 3 dygn ;)

ko06_zps2766907a.jpg

ko11_zps22850528.jpg

ko12_zps3872c72e.jpg

ko13_zps476d3efe.jpg

och så lite bus och trots naturligtvis!

ko09_zps5e01ecda.jpg

ko10_zpsd7c824eb.jpg

Nä nu tusan måste jag få på vagnen snart, jag är så körsugen!!

Om det bara är pepp som hjälper för att något ska utvecklas hade ingen varit gladare än jag. Men så är det inte riktigt i verkligheten. Man behöver få kritik för att kunna utvecklas så enkelt är det. Så här på ett diskussionsforum får man dessutom vackert ta att folk har andra åsikter och uttrycker dom och inte bara peppar. Jisses vad tråkigt det hade varit om alla bara hade gett glada tillrop.

Det är bra att du säger vad du vill ha.

Jag ska tänka på det och kritisera dig mer framöver.

.

Tänkt rida Lux lite ikväll hemmavid. Han är inte riden sedan oktober, pga. tidsbrist och vädret!
Lär vara glad häst :)

Ja det där med skor, jag är glad att min pålle går utan på alla 4.a, slipper man de där, men sedan är jag ju lite bortskämd eftersom min kära moder kan sko hästarna, behöver alltså inte vänta på någon hovslagare för att slå på en ny ;)

Min häst gjorde enorma framsteg idag, det går frammåt med stormsteg varje ridtur! :D Han går super duper fint i skritten, accepterar stödet osv från tyglen jätte bra nu och efter skogsturen igår så gick det mycket mycket bättre i traven idag. Sååå stolt är jag och han fjantade inte för något, förutom staketet från ena hållet, men de var inte lika farligt idag som sist x) haha

kl

Och jag har flugit av min kuse. Inte hennes fel dock ( eller, det var då banne mig inte mitt fel :cool: ). Vi galopperade på stor volt över en bom, eftersom hon var så rund, taktfast och mjuk fick hon en bra eftergift efter bommen då jag tänkte avrunda voltandet. Men, ger man lillfingret så... Hon blev själaglad och for iväg i en bockserie, tyvärr kan inte min häst både styra och bocka så vi galopperade rakt in i en 2 m hög snödriva full utav is. Men det gick bra, var nära att hon kom över mig då vi båda for på näsan. Hon var snabbt på fötter och skrittade försiktigt iväg till bommen. Hon verkade övertygad om att det var den som kastat omkull oss. Knöt ihop de trasiga tyglarna och red vidare på from häst. Men vi ska träna mer på att rida med sällskap och fokusera på vårt, hon gick lite på bakbenen när den andra hästen på banan gick hemåt. Överlag går min häst jättebra just nu, det är en fröjd att rida!

KL

Nu är det iaf klart att min kille kommer att leasas ut den här säsongen. De ska både rida och utställningsträna honom, samt givetvis ställa ut honom.
De kommer även ha honom till betäckning för främmande ston!

Passar på att lägga ut lite bilder på honom, samt avkomma.

i66412522._szw1280h1280_.jpg

i66414360._szw1280h1280_.jpg

Jag tror detta kommer bli bra. Jag försöker låna ut hans mor med, då jag behöver en paus. Undertiden bli min häst tränad och meriterad! Underbart!

Och min polle har dragit av sig en framsko så det blir att invänta hovis innan nästa ridpass...:grin:

Vilket elände det där verkar vara. Är inte sugen på att sko min ännu. Har du en flexibel hovslagare som kan komma snabbt eller hur länge behöver du vänta?

Är det någon som vet om broddade boots är något att ha?

tyvärr kan inte min häst både styra och bocka

:rofl:

Det kommer nog snart. Hon har det garanterat på sin agenda i sin egen 'utbildningsskala'

MattiZ: Härligt! Vill se fler bilder någon gång!

Kimmis: Hoppas Fille får det riktigt bra och att det kommer uppdateringar!

Själv har jag tömkört igår och han går som en dans. Avslutar nu passet med en samlad trav som jag försöker öka på långsidorna, dvs jag bryter ut från voltarbetet och springer fort som sjutton bredvid hästen, bara några steg på långsidorna, i traven. Sedan slutar jag flåsig och glad. Han tycker tydligen det är skitkul med den ökade traven, han blir alldeles tindrig i ögonen. :p

Elände kallar jag väl inte det, har hovslagaren i stallet så det e lugnt! Men det vrukar ta nån dag iaf innan den kommer på, han ska ändå skos om nu så det är inte lönt att vara slå på den som han tappade..

Jag kan definitiv inte rida mina utan skor, har vara grusvägarna att till gå så det brukar inte ta så lång tid från det dom är inridna till att dom behöver skor.
Och Savant är ju en bra % fullblod så han är lite tunn i sina sulor fram så det går inte att rida ut när det är en framsko han fattas, bak är inga problem :)

Oh_Really: Haha jooo jag får anlita någon som kan fota mig när jag rider någon dag, usch och fy, gillar kritik från ridlärare, men känns som om jag kommer överrösas med kritk av folket här om jag lägger upp xD Är verkligen inte världens bästa ryttare. Ska dessutom filma sen efter två besök i ridhuset, som kommer när vi byter till sommardäck på bilarna :) Så ni får titta och skriva kritik, men med snäll röst (A)

Oh_Really: Haha jooo jag får anlita någon som kan fota mig när jag rider någon dag, usch och fy, gillar kritik från ridlärare, men känns som om jag kommer överrösas med kritk av folket här om jag lägger upp xD Är verkligen inte världens bästa ryttare. Ska dessutom filma sen efter två besök i ridhuset, som kommer när vi byter till sommardäck på bilarna :) Så ni får titta och skriva kritik, men med snäll röst (A)

Man vet ju oftast själv vad man gör för fel så det brukar inte behöva påpekas. Jag lovar att ge dig samma pepp och goda stöd som du gett mig! :bump:

Och så får du väl skriva att du inte vill få kritik... Tror nog att en och annan borde kunna hörsamma det önskemålet.

Härligt! Hur gick det på premiärturen efter vintervilan?!:)

Superbra :) pigg, lyhörd och lite spänd. Red samma runda idag, liten mer trav, gjorde halt samt provade att rygg ett par steg, superfin! :)

Dock hade vi ca 25m till stallet, när en av lastbilarna tippade av lite grus 50m bort... tjoff sa de så låg jag på marken och Lux sökte skydd hos min syrra. Han blev alltså rädd för ljudet av grusen, och jag hängde inte med, sånt som händer hehe.

Jag har broddade boots på min storhäst i bak på vintrarna. I fram är han skodd med sulor och brodd men eftersom dom inte får ha brodd i bak i hagen så har jag honom hellre oskodd i bak än blanka skor på vintern.

Jag har Cavallo sport och dom har aldrig snurrat, ramlat av eller givit skav på min häst, MEN jag har en kompis som vars häst fått skav av likadana. Så hittar man bara rätt typ och storlek till just sin häst så är dom väldigt bra.

jag hade turen att mina passa så bra på första försöket. Känns dyrt att prova sig genom hela djungeln men idag har många sidor provskor som du får hemskickade att prova, så det är bra :)

Man vet ju oftast själv vad man gör för fel så det brukar inte behöva påpekas. Jag lovar att ge dig samma pepp och goda stöd som du gett mig! :bump:

Och så får du väl skriva att du inte vill få kritik... Tror nog att en och annan borde kunna hörsamma det önskemålet.

Härligt, får se till att börja filma lite snart då, kan ju ta en film i paddocken när snön försvunnit, kanske visa när jag löslongerar eller något också :)

Får se hur jag gör, kan ta kritik rätt bra så, men nu har jag inte ridit ordentligt som jag ser det på flera år. 3 kanske. Så lär ju se förjäkligt ut nu xD

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka