Sv: 09rna del 2
*kl*
Här har vi varit på pay and jump!
Den gule skötte sig alldeles ypperligt i röran!
Många hästar som trängdes och skulle hoppa fram (typ 10 st i ett 20*40 ridhus) men han brydde sig inte ett dugg!
Väl inne på banan hoppade han allt, både större grindar, vågplank och vatten matta av bara farten!
Han bjöd friskt och fick med sig ett par bommar med bakbenen men det gör inget, han var så fin och ärlig. Detta var första gången han var iväg utanför klubben.
Den röde faran var det värre med...
Monster kan man kalla honom kort och gott
Ingenting stämde för oss och han tyckte att röran i ridhuset var mycket jobbigare.. Det ända jag gjorde var att backa backa och backa för att där var hästar ÖVERALLT..
Och eftersom en smart person kom i full galopp bakom oss och trängde sig förbi mellan oss och hindret (trots 1 m röd lång rosett i svansen
) och då började han slå och sen efter det så tyckte han det var läskigt med alla andra som var närgångna..
Han överhoppade sig nått kopiöst på hinderna och jag kände hur osäker han blev så jag utgick faktiskt från banan.
Dagen efter stod han och var svullen i den stora rumpemusklen så jag fick ringa ut massör med biolight akut.
Kändes mycket bättre efter det så nu ska jag skritta och jogga lite idag och stretcha efter det så får vi se vad det blir av det...
Suck...
Man kan ju undra vad folk tänker när dom rider/ tränger upp en häst med röd rosett i svansen... Är man inte rädd om sig själv och sin häst?
Nu träffade han inte för hennes häst var nog smartare än piloten och kände av att min häst var stressad så den kastade sig iväg så fort den fick plats efter hindret!
HADE han träffat så slog han så högt och med båda bak så han hade träffat ryttaren, tror inte att hon hade vaknat denna sidan jul..