Sv: 09rna del 2
Jaså det tycker du?
Vi gör inte så mkt, eller snarare, jag gör inte så mkt.
Jag har upplevt att han är extremt omogen i huvudet, och jag har inte fått bort lite småproblem som vi hade.
Tex så verkade han inte trygg i släpet alls, men var trots det lättlastad osv osv.
Jag skickade därför iväg honom till en tränare för att se om denne kunde göra något. Jag fick "dommen" i förrgår. Hon tror bara han är väldigt understimulerad, så tji fick jag! Precis tvärtom mot vad jag trodde behövdes var det som behövdes.
Hon skrev "Han är en liten ängel som ställer upp på precis allt man gör med honom" i sitt sms till mig
Han är kvar där tills på onsdag och då hämtar jag hem honom. Han är även extremt omusklad av någon outgrundlig anledning, han har ju ändå stått i träning hela sommaren. Så jag funderar på om man skulle åka in till veterinären och ta lite blodprover för att se om man kan hitta nåt, kanske nån fästingsjukdom eller nåt åt det hållet? Han är ju inte tunn eller så, men jag kollar väl tänderna i samma veva. Träckprov ska skickas iväg med.
Han ser alltså fin ut för ögat, men bra jobb orkar han några få minuter, sedan är det som att "bensinen" liksom tar slut på nåt sätt. Han är fortfarande pigg och framåt, men bärigheten försvinner och han blir mer springig.
Han är inte halt, däremot så är vinkeln i hovarna fram fel för honom. Tårna är för långa och han hinner inte alltid undan med frambenen.
Jag har en magkänsla som säger att nåt är tokigt, jag har haft ute ET som egentligen inte hittade mer än det jag själv ser och vet sen innan.