Sv: 08rna del 7
Åh det här med sadlar är verkligen inte kul. Jag håller också på att leta sadel och för varje sadel jag provar dessto svårare känns det. Inget passar ju. Och de sadelutprovare jag har pratat med har låtit ungefär lika uppgivna ifall jag inte vill måtta en ny sadel. Jag vill ju hellre köpa en begagnad, men tror att jag får ge mig snart och köpa en ny istället. Tur att man älskar hästarna så mycket så det är ok att leva på nudlar resten av året för att ha råd med en bra sadel.
Vi har iallafall varit och tävlat. Var på ett jättetrevligt meeting och red LA:3 och FEI finalprogrammet för 5 åringar. LA:3 gick inte alls, vi blandade ett gäng 8or med ett gäng 3or... Jag red fel, fick en fluga i ögat i ena förvända galoppen och blundade mig igenom den vilket inte hjälpte för att rida en bra väg, plastrongen lossnade mitt under programmet, jag glömde förbereda en fattning så det blev missförstånd, galopp i ena skänkelvikningen, han växte fast i ryggningen, galopperade i travökningen osv osv. Det var nog bland det sämsta jag ridit på tävling, men hästen gjorde så gott han kunde med tanke på mig på ryggen. Slutade på 61 % någonting.
FEI klassen gick bättre, något spänd stundtals men det blev en mer välplanerad ritt och vi kvalade till Flyinge i höst så jag är jätteglad.
Hm, jag tycker jag ser stor ut på honom på den här bilden.
Hoppas det beror på den knepiga sadelpositionen och inte på att jag faktiskt är stor på honom. Hade jag fått önska så hade han ju varit 1 dm lägre i mankhöjd...
Fantastiskt mysig ridväg hade de också.