Natasha
Trådstartare
Det är inte att jag inte vill, mer att det inte riktigt behövs. I alla fall inte ännu. Pga omständigheterna har Nalle gått barfota hela sitt liv och har riktigt bra hovkvalitet, så jag är helt OK med att han är utan bak så länge det fungerar - (Hovslagare och veterinär är inne på samma här.) - men givetvis skall han skos när det blir nödvändigt.@Natasha Varför vill du inte sko bak när du sen rider mer o mer? Kanske något jag har missat i tidigare inlägg om hans fötter.
MEN det är en faktor till i bilden. Efter skadan har Nalle lite svårt att hålla upp ett bakben tillräckligt länge och tillräckligt högt för att skos. Möjligen litar han inte på sin balans - jag kan ju bara gissa! Precis som när vi står på ett ben och behöver doppa ner tån lite för att staga upp innan vi lyfter igen. Försöker man tvinga honom att hålla uppe benet blir han våldsam och det är knappast rätt väg att gå.
Vi övar!
Åskväder här med på sena ef.m/kvällen. Avstod därför från att rida. Tycker inte det är tillrådligt när åskan rullar runt oss hela tiden.