Sv: 07'ornas tråd del 13
Träningen igår gick bra men hon var lite matt efter måndagens markarbete. Red igenom programmet inför imorgon och det kändes bra.
Tränarens kommentar om skänkelvikningarna: Ja nu är de iallafall godkända
Tappade tyvärr mycket form i traven eftersom hon var lite matt och då åker nosen in direkt.... bara att jobba vidare.
Sadelutprovarkursen var väldigt bra. Fick klämma och känna på en WOW sadel. De är ju inte snygga men verkar väldigt sköna. Tyvärr var den alldeles för vid för Divis så jag fick inte provrida
Min egna sadel var också för vid, vilket jag har misstänkt, så nu blir det byte av koppjärn samt rida med padd tills hon rundat på ryggen och inte är så toppig. Tyvärr är det antagligen pga sadeln som hon inte hunnit med i ryggen muksulärt som hon gjort på rumpan och hals....
Sadeln låg i princip PÅ manken och baktill. Usch vad dåligt samvete man får
Ännu mer när jag har ett smalare koppjärn i stallet......Är dock glad att hon inte har haft några spänningar eller känningar av det, hade ju ET ute nyligen, men det var nog mer tur än skicklighet. Är dock glad att sadeln kommer fortsätta passa när hon musklat på sig och att jag inte kommer behöva köpa ny. De andra märkena som passar henne skulla vara Röösli och Keiffer.... blä
testade en Childeric Iceland och den låg katastrof så childeric kan jag glömma
Gör iofs ingenting för jag vill har en Passier Optimum när hon är typ klar i kroppen.