07'ornas tråd del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 12

Du får hojta när det blir så att man kan åka söderöver för att agera hejjarklack:D

Min ponnyhäst blev riktigt fräsig i rosalila boots, ångrar att jag inte köpte skydden också!
2B60CB47-891F-4018-9E95-0CDBE8A695A7-37547-0000315D18AB0B84_zps4b282240.jpg

Gud vad det är kul att rida! Just nu är skritten och galoppen lättast för mig så vi kör mest på det. Tänk vad kroppen kan ställa till det för en;)

Kl
Ridit lite på "min" 07:a som jag rider som projekt vid sidan av min egen ikväll . Är en stooor herre e. Silvano som är fin och otroligt bra i temperamentet men som sagt otroligt stor tillochmed för mig som är lång och har lååånga ben ;) han börjar dock kännas riktigt bra nu och blir starkare och med lite mer power också vilket sitter fint ;)

Jaha vad är detta för tillkännagivande va? ? Nu får du ju lägga ut en bild på underverket!

Ha ha , varför tror du jag hänger med i tråden sen länge ?;)
Bilder är jag dålig på allmänt som du vet och denna är lånad så vi får väl se hur det blir med det ;)

Hehe, vad ni är söta men så roligt ska vi inte ha :D

Så fin han blev i bootsen, jättefina ju!

Mackan, kom igen nu, finns alltid någon som gärna hjälper till med bilder ;)

Visst är bootsen läckra! Jag köpte i turkos åt min, både boots och senskydd :D Rosa passade sådär på en ljusfux... ;)

Jag var och ryckte i dom turkosa också :D har tur som har en grålle som man kan slänga på vilken färg som helst! Men det lär bli snyggt med turkos på din fux :)

Cirkus: hon är jättefin!

kl

Så vart jag igång med lilla odjuret igen :D Skönt att det inte blev något längre avbrott i träningen pga såret! Beckahästen har skött sig finfint so far, får se hur länge det håller i sig ;)

Och jag som kallade min häst för fjolla för att han fick en lackad nosgrimma till dressyrtränset :angel:

*kl*

Igår hoppade jag utomhus för andra gången i år. Första gången så var han mest högt och lågt och det tog en bra stund innan han lugnade sig, då skolade jag honom mest på småhinder. Igår var han tvärtemot superfin redan från början och jag avslutade med en bana på 130-hinder som han hoppade utan problem. Idag red vi igenom lite dressyr och LA-rörelser och imorgon så är det dressyrtävling och debut i LA, han kan alla delar men orkar inte riktigt bära sig i formen än. Särskilt inte när han blir trött. Så målet är att han ska göra så gott han kan och genomföra programmet. Förhoppningsvis med godkända procent.

Jag har spanat in de där HG-skydden i flera färger, synd att de inte finns i plommonlila för då hade jag ägt ett par :o Funderar dock på att köpa de vita men det får vänta till jag vet mer om hur vår framtid ihop blir...

*kl

Min häst har gått bra senaste tiden. Tjafset vi haft har berott på ridsällskapets påhitt så det kan jag inte lägga på henne.
Jag har blivit en mer närvarande ryttare på henne än vad jag varit innan, så även om hon är överladdad emellanåt (som idag när hon var väldigt explosiv och gjorde några luftfärder) så känner jag ändå att jag kan hantera det. Jag har börjat lära mig rörelsemönstret helt enkelt vilket gör att jag inte tappar balansen utan faktiskt kan parera henne och se till att styra upp tills hon landat. Problemet som kvarstår är dock när vi rider med sällskap som inte sköter sig, jag tycker att det är obehagligt och oberäkneligt. Även om jag har koll på hur min häst reagerar och hur hon tar sina språng i uttryck, så kan jag inte styra över hur andra klarar sina hästar. Och det är obehagligt när någon drar iväg och tex drar med sig min i nåt elände där det är trångt och dåligt med utrymme för att ta sig undan.

Däremot är det inte precis den häst jag föredrar för uteritter. Jag vill fortfarande kunna slappna av. Men det jag har emot mig ute är väl det jag kommer att ha med mig inne på banan när jag framöver flyttar "hem" till vanliga stallet, hon har en härlig motor och energi när hon kanaliserar den åt rätt håll.

Härligt att du börjar känna dig säkrare på henne:). Kan kanske bli riktigt det bra det där till slut!

*kl*

Vi tränade i fredags och det gick så himla bra. Fint flyt i skänkelvikningarna ffa:). Har ju inte ridit på "riktig" ridbana mellan staket och haft riktiga långsidor och kortsidor där man måste rida riktiga hörnpasseringar osv. Man blir ju lite lat när man rider på stor ridbana och lallar runt på stora spår och inte särskilt exakta linjer. Är att träna på inför tävlingsdebuten! Ny träning ikväll dessutom-här ligger vi i:p.

Jag tycker det är jätteobehagligt att rida ut med folk som inte kan kontrollera sina hästar. Har varit med om massa med grejer där man kommit undan med blotta förskräckelsen. Du är inte ensam och det är inte konstigt.

Idag har Divan och jag varit iväg på lokal dressyrtävling. Red LA3 och vi spottade upp oss en del från förra helgen :D

62,14% på spänd häst som precis som Scandic var skeptisk över blommor :p
Tror jag hamnar precis utanför placering, tävlingen är inte klar ännu. Längst ner skrev domaren:

En trevlig häst med gott påskjut bak. Kan bli starkare och få mer rutin. Hanteras mjukt.

Har plockat upp formen typ 2 dm sen förra veckan och idag fick vi bara en kommentar om nosen och det var i ena skänkelvikningen.
Film kommer senare.

kl

Idag har vi skuttat ett par gånger över löjligt små hinder. Häst är oroväckande lugn :crazy: bara en bakutspark sen snäll, dom går i o f s ute på stora betet nu och där är ordentliga ytor att rejsa på så hon är rastad innan jag sitter upp!!! Såret är helt ihop och torrt och benet kallt och fint. Hästar är fantastiska på att läka sår!!! Minns när min gamla häst ramla ner i en brunn och skar av halva bakbenet och det gapa öppet något ohyggligt, som hon stoppat benet i munnen på en vithaj, 4 månader efter brunnen var vi och tävla FT i Tyskland :D

Tycker det ser trevligt ut. När hon blir stadigare i formen och starkare så kommer det att bli kanon!

*kl*

Lite bilder från träningen i fredags:

Flyttar på volt
943002_10200449629835197_896249065_n.jpg

942712_10200449631395236_1638406939_n.jpg

Liten hund tycker dressyrträning är skitkul:D
936315_10200449633515289_1473367692_n.jpg

...och detta är enda bilden ever ni kommer att få se mig med fladdrande tröja. Usch.
943098_10200449633995301_1415203500_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 431
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
123 507
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar