Sv: 07'ornas tråd del 12
Jag gillar din svarta skönhet!
lomuxx: Han är så häftig din häst!
maria_b: Grattis! Tror jag har dregglat efter din häst förut, visst la du ut en longerings/tömkörningsfilm på henne för några år sedan?
Min pålla tog jag hem från dressyrtränaren i söndags och i måndags var vi på hoppträning för första gången på över en månad.
Hon var superfin på framridningen!
Mjuk och trevlig i munnen, inget stretande eller dragande i tygeln, jag var noga med att inte klämma på henne med skänkeln och hon svarade bra när jag bad henne. Vi hade en lång framridning med mycket ställande och böjande både utåt och inåt på rakt spår, i både trav och galopp, och hon gjorde allt jag bad om!
Sen var hon helt slut. Då hade vi inte börjat hoppa ens...
Kändes att vi inte hoppat på ett tag och jag fick skäll av tränaren för att jag "hade fastnat i dressyrtänket", hade ingen galopp och satt fast i innerhanden. Och hästen dog för mig, ffa i svängarna (jag vet Novali, nu blev det väldigt tydligt!) Första omgången på banan gick väl någorlunda, men andra blev typ katastrof.
Insåg att jag nog inte klarar av de här långa pauserna som blir på hoppträningarna. De andra hoppar banan flera gånger, gör om, hästen innan mig gick omkull på ett hinder. Och jag blir trött och ofokuserad (och hästen med) och sen kommer jag liksom inte tillbaka igen.
Attention span på ungefär 3 sekunder, speciellt när jag jobbat natten innan, vilket jag av någon anledning ofta har.
Nåja, konstaterar återigen att alltid är det nåt som inte funkar, och tänker vara nöjd med mig och hästen ändå.