07'ornas tråd del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 12

Det är precis som Kirre skriver, du måste gå via mässan :)

Jag ska dit på onsdag bara, är väldigt glad över att det var en Kyra clinic just den dagen. :)

Nämen där satt jag och kollade och så slutade filmen, trodde att hela programmet skulle vara med ?:p Det såg väl inte så tokigt ut :)

Just det programmet jag håller på att memorera, har faktiskt anmält till en LA:3 nu så jag försöker lära mig programmet. Vår akilleshäl är ju den förvända galoppen men hästen har förbättrats ganska mycket sista tiden på den biten så jag hoppas vi ska klara det, är en månad ca till den tävlingen.

När jag kollar är hela programmet med :confused:

Det ser ju inte förfärligt ut men det är ju inte jättebra. Men det är ju bara att träna på. Man är ju inget proffs direkt och det syns ju:D

Programmet var lite meckigt att lära sig men ganska kul att rida faktiskt.

Nu kunde jag också se hela programmet, vet inte vad som hände innan. Ja men det såg väl helt ok ut, lite problem med ena galoppfattningen vänster galopp innan mellangaloppen? det ska inte vara en volt i trav där väl?

oxo, ok genom mässan? ush bara jag inte går vilse.

Nä det ska inte vara en volt där :D
Fick totalt hjärnsläpp och kom inte ihåg vad jag skulle göra och när jag kommer på det så fipplar jag bort det genom att inte rida ordentligt så hon fattar fel :p

Ja, gå in via svenska mässan. Ingången är vid korsvägen. När du väl är inne lär du hitta, det finns kartor över mässan som även visar vägen in till Scandinavium :)

Ja men det är ju sånt som händer :p fördelen med hoppning, glömmer man banan kan man alltid leta efter rätt hindernr :D

Lydig och trevlig häst ! Ni har lite att jobba med takt och tempo . Som Ryttare hade jag jobbat på en mer stilla skänkel som lämnar hästen ifred när den svarar. Fint ekipage i övrigt .

Ja den där jävla skänkeln lever ett eget liv när hon inte är riktigt framme. Försöker jobba med det hela tiden och när hon kommer fram ordentligt ligger den still det är ju bara det där att få henne där hela tiden..... :D

Mysponnys!

I dag har jag tagit hem Elle för 2 veckors vila. Hon verkade nöjd och lugn vid hemkomst. Får se vad hon säger i morgon då hon får se fölis. Hon går igång på de. :-) Hon har legat och sovit i hagen nu i 2 dagar vilket tyder på att hon är lite trött, så vilan passar nog bra. Vet dock att jag måste stimulera henne med promenader och annat för att hon inte ska bli allt för pigg.

oxo, ok genom mässan? ush bara jag inte går vilse.

Det är stooooora skyltar i taket med pilar i riktning mot ingången till scandinavium så det lär du inte missa. Skulle du ändå göra det och det känns som att du går mot strömmen, då går du också åt fel hål, vänd då. ;)

Har heldag till fredagen och uppskattar att det är hoppclinic då. Sen lär det bli lör eller/och söndag med heldag på mässan om jag inte lyckas hitta biljett till tävlingarna. Skönt att strosa på mässan när alla andra tittar på tävlingarna. :D

Jaha så man kommer in på mässan fast man inte har biljett till tävlingarna just den dagen? så jag kan gå på mässan på söndag fm tex fast jag har biljett till lördag kväll?

Fattar jag helt fel nu, eller måste man ha biljett för att gå på mässan? Kan man inte bara betala in sig för att shoppa?

Jag missar GHS i år trots att jag faktiskt är ledig för ovanlighetens skull. Mkt surt då 8 av 10 jag känner ska åka ner dit. Jag hade velat shoppa. Men i vintras när detta skulla bokas var min häst på fullservice och tillridning a 11.000 kr/mån så då vågade jag inte boka in fler utgifter när jag inte visste hur länge hon skulle vara dyr. Nu när jag har henne själv igen och hade haft utrymme för shoppingresa så är det lite sent påtänkt. Synd, jag missade Globen pga jobbet så jag hade velat gå på mässan :(

Som oxo skrev, du kommer in till mässan på lördagen, vilken tid som helst under dagen. Så om jag vore du och du har tid så skulle jag gå på mässan dagtid på lördagen innan du ska kolla på tävlingarna på kvällen.

Jag som bor nära brukar dock ta en av dagarna til att bara gå på mässan och etalar då baa inträde till det den dagen. Var nog det som blev förvirrande i förra inläggget, sorry. :-)

*kl

Roligt att läsa om er som tävlat :) Jag ligger så ruskigt efter med min häst:o Vi får se hur sommaren blir, kanske tar man sig ut på nån pay and ride iaf. Jag är så orutinerad i tävlingssammanhang att jag är mer osäker på hur jag ska fixa själva tävlingsdagen i form av regler, anmälan, framridnig, tidspassing, bangång om det är hoppning eller programinlärning i dressyr etc etc än själva ritten. :o Jag är van vid tävlingar på så vis att jag alltid varit groom, men jag har aldrig behövt hålla reda på det andra.

Jag ska vara på GHS under onsdagen och båda sittningarna på torsdagen, tänkte gå ifrån och titta på mässan under något tråkigare parti på onsdagen (det börjar ändå 10.00 och håller på till kvällen och så länge orkar man aldrig sitta stilla och titta) men kom precis på att jag även bör kunna gå in och strosa runt mellan pass ett och två på torsdagen, det är ju ett hål på ett par timmar då. Ska dock inte storshoppa, bara transportskydd till mammas häst och ett kandar om jag hittar ett jag gillar och som inte kostar skjortan. Har inte riktigt ambitionen att lägga flera tusen på ett när jag inte rider dressyr primärt eller på någon nivå att tala om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 447
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
123 508
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • När små barn är sjuka...
  • Tips på Fiskmiddagar