07'ornas tråd del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 12

Imorse hade en hagkompis till min hittats i hagen med brutet ben. Precis utanför den torra delen låg hästen, i leran. :'( Gick inte att utröna vad som hänt. Känns hemskt att dels tänka på hur länge den legat där och dels om det var min som varit elak. Den var nyast och lite hackkyckling även om det varit lugnt i gänget sen en bra tid tillbaks.

Det får en onekligen att tänka på hur snabbt de kan vara borta. Frisk och kry idag, borta imorgon. Min fick sig några extra pussar och fina ord idag. <3

Hon hostar fö fortfarande om än bara ngn gång ibland så händer inte mkt här.

Marvin; Skönt höra att hon är bättre!
JFrelin; Kul det börjar funka. Lycka till på tävlingen.
Stjarnfrugt; Håller alla tummar att det funkar hemma nu.

Men gud vad läskigt. För 3 år sen fick jag hålla i min kompis häst när den avlivades i hagen efter en spark på knät. Sorgligaste jag någonsin gjort när det kommer till djur.:(

KL

Tack för lyckönskningarna! Kommer ha det så sjukt stressigt imorgon så jag fick bada henne idag. Håll tummarna att hon undviker lerbad imorgon :D Imorgon ska jag skriva i första ponnyklassen och sen rida och sen på lakritsfestival. Bra uppladdning :) Har startnummer 35 i första klassen på söndag så knoppning och smörjning får ske då.

kl

Nu ska stygnen tas på måndag :) Beckahästen har skött sig fint under boxvilan även om hon får ryck ibland och hoppar och stegrar i boxen. Har ställt i ordningen en lite mindre hage till henne som hon ska få vara i på måndag så hon inte får fritt spelrum direkt på 4 ha. Sen får jag se när jag känner mig modig och vågar mig upp på henne :crazy:

Men vad tråkigt för alla inblandade.. ush stackars pålle :(

Min pålle har varit en riktig klippa idag. Arg som ett bi var jag när jag lämnade huset då barnen tävlade om pusskalas och jag var tvungen att springa mellan hus och bil x antal gånger. Det är inget kul att åka på tävling när man lämnar ett gråtande barn i dörröppningen, och min stubin är ganska kort så jag blev lite labil om vi säger så :meh:

Samtidigt givetvis så dåligt samvete så jag fick ont i magen. Det var den här stressen (skulle ju fläta också på morgonen som tar minst en halvtimme) som gjorde mig så irriterad, egentligen helt utan anledning :(

Nåja vi kom iväg och fick 62% i en LB:2 och hamnade ganska högt upp i resultatlistan, jag visste sen innan att den här domaren dömer ganska låga poäng. Så jag är väldigt nöjd, särskilt som jag vet att vi kan så mycket bättre egentligen :)

Charlotte vad häftigt! Har de ambitionen att försöka få honom godkänd?

Men gud vilken mardröm, varit med om nåt liknande men det var länge sedan tack o lov... Känns som att man får vara tacksam så länge de är oskadda ibland :cautious:

KL
Den här tråden är så himla skön att läsa, man får verkligen ta del av framgångar och motgångar och upplyftnde feedback:p

Jag red för en ny dressyrtränare idag och det klickade jättebra, både jag o hästen blev trötta, genom arbetade o nöjda, så skönt för jag är inte helt i form efter att ha jobbat en hel del nätter o har någon seg infektion som spökar.

Har bokat in en pay and ride och sedan blir det några debutdressyrstarter innan lite sommarvila :D

Lakritsfestival lät spännande?!

Usch vilken mardröm:(. Har haft diverse otäcka scenarion i huvet sen mina släpptes ihop...

*kl*

Lakritsfestivalen var jättekul. Man fick smaka på ALLT. Fick typ ont i magen :D Sen kan jag tycka att det är märkligt att man ska behöva betala för att komma in till affärer som man handlar i men det kanske bara är jag......

Divan hade inte rullat sig på dagen idag men vet inte vad som hände på eftermiddagen och vad som kommer hända imorgon fram till start. Startad först 12.45 så hon går ut i hagen på morgonen.

Tömkörde idag, inte optimalt innan tävling men jag hade inget val eftersom det bara fanns en bana att rida på pga ponnytävlingarna och där är hästarna alltid spooky och eftersom vi inte hunnit rida där denna säsong så valde jag töm. Tur det för det var lite fart under dojorna idag :D

Min häst är en stjärna :love: Tävlade hoppning idag, blev felfri i 90 och kom på 3 : dje plats i 1.00. Idag höll jag planen och var noga med att räkna galoppsprång även i omhoppningen och inför sista hindret kunde man välja antingen utanför eller innanför, vi tog innanför, passar GP bättre att rida mer samlat men försöka snäva in när det går.

https://www.facebook.com/sara.pette...863904426.1073741825.574479425&type=1&theater

Nu ska hon få vila några dagar och i slutet av veckan blir det lugn uteritt då 3åringen behöver komma ut lite i sällskap.

Hoppas ni inte tycker jag kör för hårt med henne, jag försöker alltid låta henne återhämta sig ett par dagar efter tävling. Hon får ju längre vila sen när jag inte kan rida längre :) Och hon går aldrig mer än 5 dagar i veckan och sen när det som nu är två hopptävlingar nära varandra så tränar jag ingen hoppning alls.

Senast ändrad:

Jag tycker att ditt upplägg är väldigt hästvänligt:). Uppenbarligen fungerar det också eftersom det går så bra för er:)!

*kl*
Har ridit första klassen. Katastrof. Divan körde egen form och tempo. Helt opåverkbar. 55%. Nya tag i LA och nu ska hon skolas den olydiga hästen.

Ajdå:(. Inte alltid fördel heller att tävla på hemmaplan. Hoppas L:an gick bättre!

*kl*

Vi har tränat idag, halleluja och äntligen! Dock inte för min vanliga tränare utan min vän Mirtai här på Buke. Hon har tidigare tävlat upp till StG så känns som att hon är mer än väl kvalificerad att rida för:p. Gick himla bra idag och fick en jättefin ridkänsla! Såååå otroligt kul att komma igång med träning och ambitionen är att kunna rida två dagar i veckan för henne.

Barbie och Juno i hagen innan i em:love:
553033_10200414189189203_679189139_n.jpg

Skönt o höra, det har ju varit mycket tävling nu, men hon känns fräsch och jag försöker vara noga med att hon ska få återhämta sig.

Så härligt de två har det där i hagen, mina har också gått utan täcke idag och visst gillar de det.

Jfrelin, hoppas hon skärpte till sig till andra klassen, annars kan man ju alltid skylla på brunst när det gäller ston ;)

Förrestän måste fråga, vi ska till Gothenburg Horse Show på lördag kväll. Om man har en biljett där det börjar kl 18.00, då kommer man inte in på mässan innan? för det är nog 25 år sen jag var där så jag vet inte alls hur det funkar rent praktiskt?! är där ens någon mässa/försäljning på kvällen? inte för att jag tänkt köpa något särskilt men man hör ibland att det ska vara mycket att gå och titta på. Eller har jag blandat ihop det hela med något annat? Ja, jag är en lantis ...

Senast ändrad:

När jag var där har jag för mig att du kom in på mässan med dagsbiljett. Sen tömde de läktaren mellan de olika biljettevenemangen så man hade rätt biljett för att komma upp på läktaren. men det är ju några år sen:o.

Jaha, antagligen ingen mässa för min del då? Nåja då slipper jag ju köpa något jag inte visste att jag behövde.

Fast lite sugen på ett nytt dressyrtävlingsschabrak är jag. Skulle vilja ha ett vitt med silverdetaljer tror jag.

Du kommer in på mässan när du vill under dagen som du har föreställningsbiljett till. Så gå du på mässan tidigare på dagen. Den brukar vara öppen fram till kl 21 alla dagar utom söndagen. Se bara till att du får stämpel om du vill gå ut från mässan för att tex äta innan kvällen sen börjar.

Du måste dock gå in via mässan och inte via scandinavium om du vill in innan din egen föreställning börjar. Sen går du från mässan in till scandinaviim när det börjar, de är alltså ihopkopplade inuti. Hängde du med?:p

Kul med de fina resultaten oxå! :-)

Senast ändrad:

Kul att hon sköter sig så bra på tävling. Hon kanske kan prata med Divan om hur man ska göra? :D

I LAn var hon mer normal och påverkbar. Gick faktiskt helt okej och jag var säker på att jag skulle få 60% men nä, 56%. Blev först lite ledsen men sen när jag fick protokollet förstod jag. Fick en 2a på första skänkelvikningen som är koeff 2 och sen red jag fel -2, fattade fel galopp 3 och var halvvägs in i nästa rörelse, mellangalopp på långsidan 4, innan det blev rätt. Bara där är det 13 poäng borta. Sen resulterade det ju i att jag fick 4,5 på lösgjordheten. Dessutom var ökade skritten riktigt dålig,5, och travökningarna var matta, 6, och de brukar vi alltid få 7 på. Längst ner stod det: Jättefin häst som blir öppen i formen ibland och behöver komma ihop sig mer.

Är mest glad att jag inte fick en massa kommentarer på formen och att vi hade 4a 7or, 6 6or och 5 6,5or

Film filmad med iPhone uppefrån läktaren men lite syns iallafall
http://www.youtube.com/watch?v=ewRPLIK1LsM

Hon går ju inte ens i närheten av hur hon har gått senaste tiden men va fan man kan ju inte begära hur mycket som helst :D Nu gick det ju att styra iallafall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 447
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
123 516
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar