07'ornas tråd del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 12

KL

Jag vill också gå på clinicen! Men men, man kan inte få allt!

Vi hade ett kanonpass igår! Absolut bästa känlsan nångonsin i travarbetet. Han var framme i LAGOM tempo ;), hade fin elasticitet i steget och var så fantastiskt lyhörd. Han kan ju bli lite bulldozer och älga fram i sin egen takt o tempo men igår var vi verkligen synkade. Öppnorna fungerade super i båda varven och i höger varv så fick jag tom hejja på lite för att få igång swunget! Det ni, det är inte vanligt förekommande hos oss. Så kul med ett sådant pass! Känner mig otroligt glad över våra framsteg och ser fram emot en sommar med massor med träning o tävling. Matte måste få koll på tävlingsnerverna så vi behöver massor med tillfällen att träna på att tävla :)

Hoppas på att få en filmsnutt från träningen under veckan.

Tack! Ja det är jätteroligt :D

Tack alla som skrivit utförliga beskrivningar hur det fungerar med mässan och biljetter, nu ska vi nog reda oss ;)

Okey, igår gjorde jag det läskigaste och roligaste och coolaste jag någonsin gjort i hela mitt liv. Jag och Nellyboo Team-chase:ade över 3km, 20 hinder på 1* (några tom 2*) nivå och hon var bara bäst :love:

Min bästa bäbis är så himla modig och stark och duktig, jag fattar inte hur vi vågade såhär i efterhand! Men så himla roligt vi hade, och så många som kom fram och berömde min fina häst efteråt!!
En sponsor ville till och med värva oss, haha :up:

744fac2aab2111e2902122000a9e5160_7.jpg

601e9fceaa9811e2aacd22000a1f932c_7.jpg

88f9d66caa8811e28ef622000a1fa434_7.jpg

Banans största häck, blundade när vi hoppade den, haha :eek:

Ja j-lar vilka hinder:eek:!! Jag hade nog dött:D!

*kl*

Lomuxx; Var hittar du massor med tävlingar här uppe?? Eller du kanske kör långt? Jag tänkte satsa på de fyra som finns i juni, men igår såg jag att Härnösand verkar ha msvc som lägsta klass första helgen i juni:(. Kändes lite väl att ta i:p.

Jag tänkte ff Skåne i maj o sedan alla som har LC LB i sommar med ca 10 mils radie :) Om vi knåpar ihop 6-7 st är jag glad men hoppas på fler :)

Ja för oss är msvc ej att tänka på!

Haha så är det.. vissa hästar vågar man hoppa vad som helst på och andra vågar man knappt ta ett språng på. :D Du har en riktig pärla i din häst :love:

KL

Har bytt kraft foder för avalon nu. Nu får hon istället för Havre, Krafft Groov sensitive. Tycker mig märka liten skillnad. Lite lugnare när hon är ensam.
Hon går ganska bra nu tycker jag. Hon bär sig själv mer och mer. På schemat för dagen är lite byten och förvänd galopp. I morgon ska vi som vanligt vid denna tiden varje månad träna för Ricardo.

Oh vad jag längtar tills det ser ut så här ute :D

578855_10150963205183753_1108170615_n.jpg

Tack hörrni, som sagt fattar jag inte hur vi vågade, men när man väl kom in i det kändes inget för stort eller för svårt - man bara körde på, haha!

Jag var en av de yngsta ryttarna och Nellyboo var den yngsta hästen (med flera år, stackarn, haha). Hon var också den grövsta hästen där och stack ut ganska mycket bland alla fullblod, haha x)
De fasta hindren låg på 3.6 foot vilket motsvarar ungefär 110cm, och häckarna var ungefär 20cm högre än så. Endast 3 hinder på vår bana var INTE samma som de brittiska mästerskapen (som ska vara en riktigt svår 120cm då), så häckarna var inte att leka med. Nästan alla var dessutom nedhopp så det kändes som om man landade hur länge som helst. Häcken på bilden var banans största och damen i bild är 1.73 ;)

Jag som varit så orolig att Nelly inte hade tillräckligt med språng eller tryck för att bli hopp/fälttävlanshäst, hon har verkligen motbevisat matte nu :love:
Hon tvekade inte en enda gång, inte ens för en sekund. När de andra hästarna nitade (ex på vattnet) fick NELLY bli draghäst en bit, och hon kändes inte trött förrän över sista häcken. Återhämtade sig larvigt fort och bockade och busade som en tok idag ;)

Eftersom det var mästerskap så fanns det filmare på plats! De sa att de skulle ha film på vartenda språng Nelly tog på banan, så jag är dötaggad på att få filmen! De som såg oss över de första häckarna sa att Nelly hade en bra halvmeter (!!!) till godo, så det vill jag baske mig se, haha!
Försöker få upp videon här så fort jag har den =)

Fy fan vad läskigt :D Duktiga du och Nelly.

*kl*
Idag har jag ridit ut själv för första gången sen vi slog omkull. Divan skötte sig bra men började backa och vända på exakt samma plats där vi gick omkull. Hon gav dock med sig efter 1 min och sen gick allt jättebra. Vi körde intervallträning i en lång inte jättebrant backe. Långsam trav 4 ggr. Ska öka till 6 ggr nästa vecka och köra 2 ggr veckan enl. förslag från ET. Vi får se om det ger bra resultat på bakkärran.

WOW ni är mina idoler! :love::love::love::love:

För oss är det snart bara en vecka kvar tills återbesöket, 2:e Maj, galen väntan, är knäpp och bryter ihop varannan dag ungefär, men A är i alla fall glad och GALEN! :crazy:O_o:p
Men hon sköter ändå vilan ganska bra, hemsk att leda men ändå mysig! :love:

Här kommer en liten bild som visar hur rolig hon tycker att vilan är! ;)

375950_10151555187808180_459090856_n.jpg

åååh va härliga ni är <3

Var liiite osäker på att dela min upplevelse här eftersom några av mina svenska bekantskaper tycker att jag är helt dum i huvudet som utsätter min unghäst för något liknande och "Tänkte jag aldrig på konsekvenserna!?".
Jo, det gjorde jag, både de positiva och negativa konsekvenserna. Som tur är verkar vi bara ha fått det förstnämnda. Det var verkligen det bästa vi hade kunnat göra för mitt och Nellys självförtroende. Nu fick jag verkligen visa både henne och alla som ville se på hur mycket jag tror och litar på henne, och hon både mötte och översteg alla förväntningar..!
Jag har verkligen fått nytändning nu och är mer säker än någonsin på att Nelly är the one, hon kommer kunna ta mig dit jag vill komma och det är helt galen motiverande och inspirerande..!
Ibland måste man gå utanför sin bekvämlighetszon för att kunna briljera, och det här var verkligen låååångt utanför vad jag egentligen är bekväm med..! Ibland måste man bara få lyckas helt enkelt =)

Jag som bara tittar in i tråden då och då har missat vad som är anledningen till återbesök, skadat sig? Härlig bild iallafall :D

Min svarta dam tävlade iallafall i helgen och blev färdigkvalad till både Falsterbo och Flyinge, så jag är väldigt stolt över henne! Skönt att inte ha någon panik med kvalen längre, hon satte dem på första försöken så nu i vår ska jag fortsättningen njuta av att se när hon tävlar istället för att blunda varje språng hon tar på banan för att jag är så nervös för kvalen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 447
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
123 508
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar