Sv: 07'ornas tråd del 12
*kl
Jag var och red min häst hos beridaren idag. Jag har ju varit med varje gång de varit och tränat i ridhuset och jag tycker att hon gör stora framsteg för varje vecka vilket beridaren också tycker. Jättefin har hon blivit så jag sa att jag vill rida henne ett pass för att känna på henne när beridaren är med. För blir hon inte såld så måste jag ju rent krasst lära mig stå ut med henne...
Hon kändes jättefin, mjuk och följsam, framåt och väldigt pigg. Pigg har hon iofs varit sedan i november, lite för mkt för min smak men det är väl så hon är vintertid helt enkelt. Trots att det gick väldigt bra och hon inte bårkat alls senaste månaden med beridaren så har jag ingen trevlig magkänsla på henne
Jag tror att jag har för mkt minnen från våra duster som gör att jag inte bara kan slappna av och börja från noll. Jag känner hela tiden att jag måste vara "beredd" på att hålla i mig om hon börjar tjorva och på så vis tappar jag ridning och hon går inte lika bra. Dock bråkade hon ingenting, inte ens i galoppfattningarna trots att hon försökte komma undan. För ett par månader sedan hade hon sparkat mot skänkeln men det gjorde hon faktiskt inte nu
Men på det stora hela gick hon superbra i alla gångarter, bortsett från några dåliga fattningar men det är inget att haka upps ig på. Så jag är nöjd. Men jag är än mer övertygad om att jag inte vill ha kvar henne. Jag litar inte på henne och det känner jag i ridningen. Det funkar att rida henne ibland hos beridaren men jag känner inte alls att jag vill ha hem henne och fortsätta själv. Jag tror att det beror 50% på att jag blivit en fegis och 50% på att jag faktiskt inte ens har någon lust att kämpa vidare med henne. Jag har ingen motivation och med det utgångsläget är det väldigt svårt att kämpa sig fram till något slags "mod" heller... det är iaf vad jag tror.
Till saken hör att jag provridit tidigare nämnd valack en gång till och jag är helt övertygad om att jag vill ha den. Helt underbar häst. Så nu sitter jag och har ont i magen över tanken på att min inte ska hinna bli såld i tid så jag kan köpa honom. Gud så bittert det skulle kännas att blir kvar med min nuvarande och pga det gå miste om den där pärlan