07'ornas tråd del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 12

+ ni andra

Tack! Hon var verkligen trevlig att rida det passet! Det sköna då är att jag kan börja tänka på hur jag själv sitter och vad jag gör (och inte gör).
Tyvärr är hon ju inte såhär trevlig alla pass, vissa dagar skuttar hon bara runt på bakbenen och vägrar gå om hon hon inte får skjuta ut ytterbogen. :grin: Jag hoppas att det lossnar snart!

Hoppningen går också bra för tillfället, och jag hade planerat att debutera 1,10 på pay and jump på söndag, men nu är den inställd pga misstänkt kvarka-smitta. :mad:

*kl*

BLÄÄÄÄ!!
Vem kasstade ner mer snö i skåneland??!!?!:devil:

Igår va vi ute en riktigt rejäl runda, var ju så fint underlag på grusvägarna när det töat!
Det blev konditionsträning deluxe och JAG har superträningsvärk i ryggen idag:eek:
Var verkligen länge sen jag stod upp och cantrade så länge och dessutom på super pigg häst med fel bett så han var dö stark och dryg..
Sällskapet var inte mycket bättre som sulade iväg i fullt sken titt som tätt så jag fick fullt upp att hålla i och sitta kvar på för den delen..

Idag blir det lite longering så han får sträcka ut ryggen utan mig ;)

Här var det också snö idag.

Här kommer filmen på mig o GP, vi var faktiskt felfria !! :laugh:

http://www.youtube.com/watch?v=qkwacXzLowk

Ush gjorde ett läbbigt helikoptersprång på framridningen som gjorde att självförtroendet sjönk lite innan vi skulle in, som väl var hände inget liknande på banan. Hon är en riktig kämpe. Nu ska hon få i alla fall två dagars vila och bara slappa i hagen med kompisarna.

Det ser ju jättebra ut och galoppen var mycket bättre denna gången! Stort grattis till en felfri runda :)

Här är det stenhårt i backen och det blev en lugn tur idag.

*kl

Jag var och red min häst hos beridaren idag. Jag har ju varit med varje gång de varit och tränat i ridhuset och jag tycker att hon gör stora framsteg för varje vecka vilket beridaren också tycker. Jättefin har hon blivit så jag sa att jag vill rida henne ett pass för att känna på henne när beridaren är med. För blir hon inte såld så måste jag ju rent krasst lära mig stå ut med henne... :o

Hon kändes jättefin, mjuk och följsam, framåt och väldigt pigg. Pigg har hon iofs varit sedan i november, lite för mkt för min smak men det är väl så hon är vintertid helt enkelt. Trots att det gick väldigt bra och hon inte bårkat alls senaste månaden med beridaren så har jag ingen trevlig magkänsla på henne :( Jag tror att jag har för mkt minnen från våra duster som gör att jag inte bara kan slappna av och börja från noll. Jag känner hela tiden att jag måste vara "beredd" på att hålla i mig om hon börjar tjorva och på så vis tappar jag ridning och hon går inte lika bra. Dock bråkade hon ingenting, inte ens i galoppfattningarna trots att hon försökte komma undan. För ett par månader sedan hade hon sparkat mot skänkeln men det gjorde hon faktiskt inte nu :)

Men på det stora hela gick hon superbra i alla gångarter, bortsett från några dåliga fattningar men det är inget att haka upps ig på. Så jag är nöjd. Men jag är än mer övertygad om att jag inte vill ha kvar henne. Jag litar inte på henne och det känner jag i ridningen. Det funkar att rida henne ibland hos beridaren men jag känner inte alls att jag vill ha hem henne och fortsätta själv. Jag tror att det beror 50% på att jag blivit en fegis och 50% på att jag faktiskt inte ens har någon lust att kämpa vidare med henne. Jag har ingen motivation och med det utgångsläget är det väldigt svårt att kämpa sig fram till något slags "mod" heller... det är iaf vad jag tror.

Till saken hör att jag provridit tidigare nämnd valack en gång till och jag är helt övertygad om att jag vill ha den. Helt underbar häst. Så nu sitter jag och har ont i magen över tanken på att min inte ska hinna bli såld i tid så jag kan köpa honom. Gud så bittert det skulle kännas att blir kvar med min nuvarande och pga det gå miste om den där pärlan :crazy:

Vad bra att hon sköter sig och att det går framåt! :)

Men jag förstår dig med att du inte vill kämpa vidare. Speciellt när man hittt en annan sär man känner att "så hör ska det kännas" och att du är trygg och kommer till ridning och kan slappna av!
En häst kan vara hur fin, vacker och bra som hellst, men passar man inte ihop så gör man inte.. Men det är strongt att inse det och att gå vidare!

Hoppas att valacken är kvar till dig så du får din drömprins :)

Jo jag är mest rädd nu att hon inte ska bli såld i tid :crazy: Samtidigt vill jag inte stressa fram nåt för jag vill att hon får det bra. Det är svårt, och hittills är det inga vettiga som svarat på annonseringen. Kanske får man dumpa priset för att få fler svar, men jag vill ju inte ge bort henne gratis heller. Inte minst för att jag ändå måste lägga rätt mkt mellan för att köpa valacken redan som det är och jag har inte lust att lägga 50k mellan...

Som tur är har dom inte direkt bråttom att sälja valacken, men samtidigt räknar jag inte med att någon väntar för min skull. Och jag tror inte han är svårsåld precis...

Senast ändrad:

Fina ni är! :bump:

Förresten, när jag var ute och red i skogen förförra veckan stod vi och väntade på att två skidåkare skulle passera så vi kunde gå över skidspåret. Så säger den ena: Kolla, ser du hästen!?
En Nordsvensk! :p
:eek:

Betyder det att jag borde klippa skägget på henne? :rofl:

kl

Nu är min 07a hemma igen!! Och nu kan hon hoppa "bana", flera hinder i rad minsann :D Riden drygt 3 månader nu! Jag har börjar leta efter P&Js, Kungsbacka RK har ju bara nästa helg också, någon som känner till om det finns P&Js i Kungsbackaområdet nu i vår?

Galet fin är Beckahästen, traven är bara :love:

IMAG0164-1_zps80bbbbb0.jpg

Ser mycket trevligt ut, stadig i formen! Men när hon nu går så bra så får du sluta fuska med övergångarna!;) Var jättenoga med dom o att du inte fattar ny galopp förrän ni är i balans igen. Vet hur lätt det är att sitta o tänka "men åååå vad det går bra" o så släpper man allt i övergången..:o

KL

Sassiball: Vilken kanonrunda! Ni har jättebra galopp o ser så överens ut, stadigt men framåt, lydigt. Vad roligt för dig!

Tack! så stadig din häst ser ut i galoppen :) det är ju så kul att sitta och träna förvänd galopp.

Marvin + Novali, tack !

Åh tack så mycket! Ärligt talat kändes hon inte riktigt så fantastisk som hon kan göra. Precis som du säger slarvar jag med övergångarna (och fattningarna!). Men jag har svårt att komma till ridning under dom här fototillfällena plus att det var mycket folk i rörelse utanför banan. Sista hörnet tappar jag helt konceptet för att hunden går bananas. Men det är nyttig miljöträning inför tävling:D!

Lite foton från dagen också:)

550214_4873775614149_799096287_n.jpg

531827_4873776734177_128614594_n.jpg

486646_4873778934232_769522678_n.jpg

44332_4873778014209_1421454489_n.jpg

529072_4873778574223_42109146_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 431
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
123 507
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar