07:ornas tråd version 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd version 5!

:D

Idag satt jag upp igen på Qvintus och nu förtjänar han tre dagar utan någon på ryggen. Red runt i skritt i ca. 5 minuter och min man kopplade även bort grimskaftet mot slutet. Q fick följa efter min man först, men sedan bad jag min man stanna kvar och jag svängde bort och vi gick iväg själva. Q stannade så fint och gick igång och svängde. :love:

Bionix skall få vara helt ifred ett tag nu. Och den tioåriga araben fick skor och brodd på fram. Väntar så på att snöbankarna skall smälta bort. Vågar inte ut ännu, finns ingenstans att ta vägen om en bil skulle komma i tokfart och inte kunna stanna.

Hälsning Maja

Åh va roligt att det gick så bra:D

Plutten har fått gå och skrota nåra dar nu men nästa vecka ska jag försöka rida en sväng:)
När han är ledig leker han bergsget:p
30604156.jpg

Ja, jisses ser lika eländigt ut hos er med dessa snöhögar. Suck....hemma hos mig så smälter det också långt, långt senare än på alla andra ställen i trakten. Min lilla by ligger på nordsidan på förkastningsbranten, en liten bit upp. Så jag får tålmodigt vänta på att våra grusvägar skall bli av med sina väggar av snö.

Hälsning Maja

Ja, han har plogat i hagarna så det är en del högar men hästarna har iaf lite att springa på:)
En liten runda har det smält på så att man kan rida men det är inte mycket, massa dum skog som skuggar vägarna!

Idag har Plutten varit såå duktig:D Det blev en liten ridtur i paddocken och vi överlevde alla gångarterna utan att sladda omkull. Sen skrittade vi av ute en sväng där snön lyckats smälta.

Jag har allt en liten pärla! Ska nog anmäla mig till 3-års testet och då blir det den 15 maj:)

Vad kul! Hoppas det går bra.

Har varit ut med min flicka idag. Hon sköter sig verkligen strålande. så snäll och samarbets villig. Kom dock framtill att hon behöver skor och jobbas på lina, vill ha fram våran paddock NU! Hon kändes väldans sned idag och föll över till vänster direkt i traven om jag inte parerade upp henne.... På torsdag blir det löshoppning igen! :bump:

Härligt!
Själv står jag på pall brevid med foten i stigbygeln o hoppar lite. Så jag är nära men totalt feg......
// Linda

Nu är det gjort:D. 2ggr eftersom han bara stod stilla så jag var tvungen att prova sitta upp en gång till.
Han blir 3år 28/3.
// Linda

:banana: HÄRLIGT!!!

Jag gjorde likadant med Lotta - gled över, satt kvar, gled av, gick runt, satt upp igen, satt kvar och gled av (åt andra hållet). Lotta superduktig! :D

Ska se om inte sambon kan följa med imorn igen, så att vi kan upprepa det där...

:D :D :D

Idag var det dags igen.

bild076_79056204.jpg

:banana:

Lotta var JÄTTEDUKTIG idag igen :bow: och vi vågade oss på att gå 1 + 1 + 2 + 3 steg. Jag är så glad och stolt! :love:

Min sambo var med mig i stallet och för att filma Lassio och då fick Luxus vara med på ett hörn. Tyvärr har jag tappat min kamera i golvet och väntar på reparation så vi fick låna en annan kamera. Den är digital och jag lyckades inte riktigt med omvandlingen från kameran till något användbart utan att behöva köpa något nytt program så allt är väldigt ihoptryckt... (om någon vet hur man gör får de gärna berätta för mig) Kameran var inte riktigt laddad eftersom det egentligen var den andra som skulle filmas så ingen riktig galopp fastnade på film, utom det han själv la in i traven ;)

Lägger in en exteriörbild igen så ni kan se att han inte är så kort som det ser ut på filmen.

http://s287.photobucket.com/albums/ll156/AnnaDressyr/?action=view&current=Luxus2010-03-18.flv

IMG_3413_2.jpg

:love:

Jag gillar verkligen den där hästen! Hade han visats och gått igenom hade han varit en stark kandidat till min dam här hemma, även fast han är "fel" färg! ;) Hoppas han visas på bruks nästa år!

Lika fin som alltid !

I EM ska jag åka och kolla på min lilla tjej när hon rids. Var 3 veckor sen jag såg henne under ryttare, så det ska bli mkt spännande. En vän frågade på skämt i går om hon e dräktig. :eek: Så nu måste vi banta till 3års testet....

*kl*

Har varit bara mys med Ariel ett tag nu, pga all is. Hoppas kunna rida en sväng imorgon dock. :laugh:

Kikat på spaf:s hemsida, men det verkar som om enda treårstestet i närheten är i Säter. :eek: 15 mil bort, inte precis vad jag hoppats på. Men det ligger bra till rent tidsmässigt. Vågar jag åka? :confused:

Senast ändrad:

Jag kikade också på deras hemsida idag! Treårstestet här är i Sundsvall, 20 mil bort så klaga inte! ;)
Hur som helst så är det redan den andra maj! :eek: Hur ska jag hinna med tills dess!? Dessutom är dom så fasligt dåliga på att uppdatera sidan och jag hittade inga propositioner nånstans... :crazy: Lite svårt att anmäla sig då...

Jag skulle mycket hellre åka till Sundsvall, för den anläggningen känner jag till. ;) Men jag håller med om att de har treårstest ruskigt tidigt där uppe, borde ju verkligen vara tvärt om!

Säters är ju den 19 juni och då skall jag banne mig vara redo. Handlar ju i mitt fall inte om ifall hästen är redo, utan att jag skall våga köra transport. :crazy: Sedan har jag så himla svårt för att fråga folk om hjälp, dels måste jag ju hyra både bil + släp och sedan borde jag ju ha med mig en medhjälpare. :cry:

Tack! Alltid kul att höra att fler tycker om honom

Charlotte1975
Habina
Maja_Kandi

Nu börjar det verkligen dra ihop sig snart för treårstest... Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Luxus ska visas den 30 april på Flyinge om allt går som det ska. Har pratat med Andreas Jönsson som ska visa honom år mig så det känns väldigt skönt!

Det som tar längst tid förutom ridningen är att få dem i rätt hull så det är alltid en utmaning. Luxus har varit ganska lätt att få upp och ner men att få dem välmusklade men samtidigt slimmade är inte helt enkelt. Hoppas att han är så mycket hingst han kommer att bli för stona brunstar redan för jag vill inte stå i mitten av april med ett benrangel. Samtidigt om han blir för tjock är det lätt att typpoängen dalar. Alla avkommor till Boette utom en (e: Donnerfly) har fått 9 på typ så han har lite att leva upp till ;)

Det lilla spöket (Mille) ska gå sitt treårstest på Bollerup den 9 maj. Ponnyerna ska inte ridas men han är väl framme där och han har redan hoppat ganska många gånger och ett par på max höjd. Så än är jag inte orolig, men hinner säkert bli... :o :D

Han är supersnygg din Luxus! Synd att jag inte har ett sto för då hade han varit en given kandidat. Men jag tror inte Plutten hade uppskattat det umgänget även fast han är lite feminin :D

Det är svårt det där med att få dom slimmade ja. Just nu är Plutten hyffsat ok men jag hade velat få upp den där valack buken en bit.

kl
Idag fick blev Plutten vaccinerad, han står som ett litet ljus till skillnad från gammeltanten som tycker att det är pest och pina att bli stucken.

Han är så fin! :love:

Men ett tips bara, ingen nedsutten galopp på 3:åringarna, då får du massa skäll av domarna! :idea: :laugh:

Jag tror inte att dom är så noga just på 3-års testet. Många sitter ner på lite stökigare hästar.
Jag har då inte fått något minus av domarna när jag suttit ner på några av de jag har visat. Men visst ser dom helst att man står i lättsits:) Men som sagt jag har iaf inte fått någon kommentar för att jag suttit ner:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är...
49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
90 146
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar