07:ornas tråd version 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd version 5!

Visst är det bara så pirrigt. När jag sålde en treåring för tre år sedan sa jag till mig själv att nu får det vara nog med hästar att rida in. Jag är för gammal för att utsätta mig för den risken igen. Det är andras tur. Visst, visst....i förra veckan var de ju dags att sätta mig upp på Qvintus för första gången och i höstas var det ju Bionix som fick vara med om detsamma.

Det är roligt med unghästar.

Här är en bild på hästen jag sålde som treåring. Ni förstår att man blir glad när man får se hästen sådär fin och tävlande i dressyr. :D

phrimodressyr.jpg

Hälsing Maja

Jaaa visst e han :laugh: mitt lilla hjärtegull..världens snällaste häst alltså.
Red upp till ridbanan igår med en kompis..övade lite svängar o dylikt o red sen hem. På vägen hem blev det automatiskt en galopp över ett fält me snö..och den lille rackaren blev så glad att han gjorde ett par väl valda bocksprång :D
Kändes mest härligt...Haha..

Nu har jag anmält min pålle till 3 års på Strömsholm den 8 maj. Spännande. Tills dess hoppas att jagg släppet har tinat ....

Va roligt! Jag ska snart se om propparna har kommit här nere:)

Idag har vi varit ute på en liten promenad. Fortfarande alldels för halt för att rida tyvärr.

30594374.jpg

30594337.jpg

*kl*

Ska försöka åka med bebisen till ridhuset i helgen. Har dock dressyrtävling imorgon och hopptävling på söndag så måste bli imorgon eftermiddag efter dressyrtävlingen. Borde hinna (har 1 mil ut till hans stall och därifrån ca 1,3 mil till ridhuset, och ridhuset var tomt några timmar på eftermiddagen).

Idag har vi varit ute på en liten promenad. Fortfarande alldels för halt för att rida tyvärr.

Jobbar hemifrån idag och eftersom det var strålande sol så tänkte jag lyxa till det med en ridtur. Men vi hade också alldeles för halt, så Ariel fick överleva med att bara mysa. Hon har tappat framtänderna i överkäken, såg att det var någonting på gång förra helgen och nu har hon två pyttetänder (men bredare) som är på väg. :D

Imorgon blir det morgonfodring och lite allmänt pyssel. Ridningen får vara tills man inte halkar omkring hela tiden. :crazy:

då syns vi kanske där, vi ska visa en av jobbets 3åringar där. Ska bli så spännande! Iberica fick åka och löshoppa idag, hon skötte sig helt underbart bra både på vägen dit, under löshoppningen och i stallet där hon fick vänta medan vi hoppade de andra. Hopptekniken såg verkligen inte strålande ut men det spelar då ingen roll.

Lotta träffade hovis idag och det blev lite miljöträning när hästarna stod inne och snön på taken rasade ner. Lotta reagerade dock "helt rätt" och vände sig mot ljudet och ville undersöka det. :bow:

Eftersom hästarna fick stå inne halva dagen idag så tyckte jag att det räckte med "aktivering" för idag, så det blev bara borstning. Imorn ska vi se om inte pallen åker fram igen...

Förstår verkligen inte hur jag skall hinna bli redo för treårs. Det är bara två månader kvar. Jag har letat efter hästkärra att köpa i någon månad nu. Min gamla är insönad och behöver repareras och det är verkligen dags för en ny. Men att det skulle vara så svårt att hitta en.

Hemma går det bara inte att rida mer än en liten plätt i hagen där de trampat upp. Idag var tredje gången jag satt upp på Qvintus och då blev det skritt i några minuter. Han sköter sig jättefint. Jag skulle behöva rida nu varannan dag om jag skall bli klar i tid och löshoppning måste vi komma iväg på åtminstone tre ggr. Och utan hästkärra, ja, då går det inte.

Hälsning Maja

Hihihihihihihihihihihihihihihihi!

dsc_0979_78398411.jpg

dsc_0995_78398526.jpg

dsc_0999_78398652.jpg

Och ja, magen ska bort. Redan försvunnit 6 kg och 8 cm sen augusti. Men nu, nuuu kommer det gå i raketfart. För jag kan inte annat än att vilja sitta upp på den där ryggen igen! :love:

Hon är så fiiiin! Det är en sån härlig känsla ätt sitta på de "små"! :laugh:

Idag var vi iväg och löshoppade lilla Drama Queen för första gången. Mitt redigeringsprogram för filmer vill inte vara med, så ni får hålla till godo med en ganska lång film. Det är på de två sista rundorna hon gjorde, sen slutade vi för dagen!

http://www.youtube.com/watch?v=4q8z8jvabhA

Och hon var verkligen hur duktig som helst! Klev rakt in i transporten, rörde inte en fena när vi stannade efter en kvart och plockade upp en till häst och backade snällt ut när vi var framme. Skötte sig hur bra som helst på anläggningen, duschade för första gången nånsin och stod helt stilla efter lite oro när vattnet sattes på. Knallade runt ett par varv i ridhuset medan vi väntade på att skulle duscha klart den andra hästen och sen åkte vi hem! Samma sak igen, rakt på utan att tveka en sekund! Stannade till och lastade av den andra, och hon stod helt stilla hela tiden utan det minsta stress! Bara tittade bakåt och gnäggade två gånger, sen åkte vi igen. Hemma var hon inte riktigt torr utan fick gå ut med täcke på, det blåser stormvindar här idag!

I ridhuset övade vi på att visa vid hand som uppvärmning och hon fattade precis! Ställde upp två gånger också:
30599376.jpg

Är MYCKET böjd med dagen!

Tack för oss! :bump:

Härligt!
Själv står jag på pall brevid med foten i stigbygeln o hoppar lite. Så jag är nära men totalt feg......
// Linda

Jag har stått på den där pallen och lagt mig över ryggen, men inte vågat häva mig över. Jag blev sugen redan tidigare i veckan, men nackspärr satte stopp för det. Suget växte o växte och idag drog jag fram trappstegen. Då kunde jag smidigt glida över. Säkerhetsaspekterna går ju att diskutera, men jag bedömde detta som säkrast av de alternativ jag har.

Hoppas du får modet att ta nästa steg. Det är ett mycket underbart och speciellt ögonblick. :love:

Det är 16år sedan sist jag hade 1:a uppsittningen. Han är idag 19år o försöker uppfostra 3-åringen med mig.
Så jag vet känslan av lycka blandat med skräck. Det är just den där skräckbiten som gör mig feg. Man är ju lite äldre o visare nu....
// Linda

Älskar ditt ansiktsuttryck på mittenbilden. Grattis. :D

Hälsning Maja

Och hjärtat det pickar och pickar, inför att benet kommer över ryggen. Märkligt? För vad är egentligen det värsta som kan hända, att man åker och av och det har man ju gjort förr. :p

Hälsning Maja

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är...
49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
90 146
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3