Sv: 07rnas tråd version 5!
Uppdaterar från dagen!
Första uteritten!
Och damen skötte sig kanonbra! För övrigt även första ritten med träns och utan ledare! Första gången med bett sen vargtänderna drogs. Första gången vi travade, första gången för många saker!
Enda gången hon protesterade var när vi skulle börja gå, då förstod hon inte riktigt att hon skulle gå utan att nångick bredvid och visade vägen. Men jag klämde lite, smackade och förtydligade med spöt (bara en liten klatsch) och då gick hon framåt!
Vi hade två andra hästar från stallet med, och vi gick efter dem i början. Sen ville Queenie gå först! Med raska bestämda steg skrittade hon upp i täten och höll sig där!
Hon förstod vad tyglarna betydde ganska direkt, ledande tygeltag hela tiden. Hon tittade lite på en stor vattentunna, stannade till lite, men när den ena hästen gick förbi så skyndade hon framåt igen!
Inne i skogen träffade vi på rådjur - ingen reaktion. Och på hemvägen gick en tallgren av med en ordentlig smäll och rasade till backen så de andra två hästarna hoppade högt - Q bara fortsatte som om inget hade hänt!
Ibland stannade hon till och kliade huvudet, och sen travade hon så glatt ikapp de andra! Så jag har TRAVAT idag också! En liten bit hemåt så travade vi med vilje också, och hon har så himla mysigt steg!
Himla skönt med en så cool häst! Gick jättebra att svänga och stanna, enda gångerna man märkte av att det faktiskt bara var en treåring man satt på var när hon typ tittade åt vänster och hamnade åt höger, alltså fortfarande ingen balans att skryta om...
Men hon brydde sig ingenting om nåt annat än bettet som hon tyckte vara allmänt onödigt i början. Men mot slutet gick även det bra - vanesak.
Hon var lite svettig när vi kom hem, även fast vi bara var ute kanske tjugo min. Så imorrn blir det vila!
Jag är en STOLT människa idag!