07:ornas tråd version 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd version 5!

Lottas nya tänder :D
tnderlotta100304_77027974.jpg

Haha vinnande leende. Kunde inte låta bli att gapskratta :)
/Lotta

:D

Här har jag suttit och njutit av att inte behöva bry mig om staket o grejs... Skit får jag för det nu.
Gissa vem som varit ute ur hagen och busat i sommarhagen tillsammans med ungvalacken. TVÅ gånger på ett dygn. *suck*

Var glad så länge de går igenom och in i en annan hage iaf.

Vi hade hästar som var ute och sprang på 26:an (som är kraftigt trafikerad av långtradare för jämnan) för några veckor sedan. Inte kul alls :crazy:

I går fick min lilla tjej skor även på bakfötterna. Stod som ett ljus hela skoningen.
Travas nu själv och har galopperat med ryttare på lina. bockade även av sin ryttare lördags i galopp, inget dramatiskt så det var bara att hoppa upp igen....:angel:

*kl*

Nu har lille Lotten fått skor på framhovarna, komplett med snösulor och broddar. Lugn som en filbunke hela tiden. Hovis är :D.

Jag har fått tag i en ryttare till 3års testet! :bump: Vågar inte rida själv, mina nerver kommer inte att palla med det. Syster J var påtänkt men henne får man ju tvinga upp på hästen. Kompis L hade inget för sej denna helg och ställer gärna upp. Det känns väldigt bra då L tävlat upp till EM i FT, har snygg sits och en förmåga att plocka fram det bästa hos hästarna. Ett litet 3års test ska nog klaras av galant.:laugh:

Proppen för testet har inte kommit ut ännu, har haft lite ångest över ifall att jag missat anmälningstiden.. :eek: Men det är lungt än så länge.

Vart ska ni visa era hästar? Jag ska till Grevagården, någon mer som ska dit?

SPAF är sega med att uppdatera sin kalender, så jag vet inte exakt var alla treårstest för 2010 går. Men förmodligen hamnar jag i Säter om vi skall visa, skall bara hitta någon som ställer upp och kör. :p

I helgen red jag en kort dressyrsväng på Ariel och testade både sidförande hjälper och ryggning. Hon är så himla söt, öronen står rakt ut åt sidorna när hon inte förstår vad matte menar utan måste tänka.

Har äntligen skrivit kontrakt på nya stallet, så nu flyttar vi 1 maj. :banana:

Bonusbild:

30574020.jpg

Idag har Plutten fått följa med på en liten promenad:) När vi kom hem till stallplanen hade en tjej i stallet släppt Pluttens bästa kompis i paddocken så att han skulle rasta av sig så vi slängde in Plutten där med och dom hade allt roligt :D

Bilder på buspojkarna! Önskar att man hade haft med sig den riktiga kameran!
30577832.jpg

30577833.jpg

Ska vi visa så blir det på Nuntorp:)

*kl*

Nu har lille Lotten fått skor på framhovarna, komplett med snösulor och broddar. Lugn som en filbunke hela tiden. Hovis är :D.

Jag funderar starkt på att låta hovis slå på skor på lillan här också. Annars kan man ju inte rida nu! Han kommer den sista mars, så vi får se...

Ang visning så blir det Sundsvall för oss. Om det blir.. Vi får se om vi hinner löshoppa och träna ordentligt innan dess.

*kl*

Jag vill såååå bli av med den hårda snön så att jag kan få komma upp o rida lite! :D Håller på att gå igenom longering med pappa så att han kan ta oss på volt några ggr! :D

Jag vill också ha skor på A, men hon viftar mycket med benen ännu bara hovis verkar! :devil: Mycket illa och pinsamt! :o
Jag lyfter alltid benen och grejar med benskydd osv men Amazing vill inte släppa att hovarna trots allt är det finaste en häst har, och att dom behöver man minsan inte pilla på i onödan! :angel:

Men jag antar att det bara är att vänta ut henne? Nång gång måste det ju gå upp för henne att hovis bara fixar, inte tar loss hela foten! :idea: ;)

Är so mvanligt dålig på att uppdatera, men jag läser iaf flitigt om vad ni gör med era glin! Ibban har vilat några veckor, jag tröttnade på vintern! Mne nu har hon varit igång en vecka och jag kom på att vårat nya uppdrag skulle vara att dra en pulka! Tänkte vänta med det tills nästa vinter men nu kan vi plötsligt inte rida någonstanns, vägarna är snorhala och på alla andra ställen är det massor med snö. Så efter några dagars terrande med pulka är hon itne rädd längre och igår åsta kom vi detta:

201003091487_77890368.jpg

Det är jobbigt att ha solen i ögonen....

Efter att jag drait pulkan bredvid henne blev hon nog riktigt glad att hon fick dra den långt bakom sig =)

Så fiin! Kul att hon inte bryr sig längre!

Idag var det dags för uteritt nummer två! Snorhalt på vägen så jag ledde flickan upp till skogsvägen. Där höll en annan tjej emot medan jag satt upp, först gången ända från backen och Queenie rörde inte en min!
Fortfarande väldigt pigg och glad och vill gärna ha täten. Vi såg en traktor som hon stannade och tittade på en stund medan de andra hästarna gick vidare, när hon tittat klart och upptäckte att de andra var mycket längre fram så ville hon springa ikapp, men hon lyssnade jättebra när jag gjorde förhållningar och nöjde sig med lugn och sansad trav. Nu funkar alla hjälperna mycket bättre också! Eftersom att trollet gärna vill gå i täten så är det lätt att öva förhållningar och framåtdrivande. Vi travade mer idag, i början efter dom andra men sen hade vi täten! Hon är så himla fin att sitta på! Accepterar också bettet mycket bättre nu. Övade lite övergångar från skritt - halt - skritt - trav - skritt. Hon förstår både skänklarna och tyglarna nu! :bump:

En mycket nöjd matte är jag! :bump:

Nej, precis, de är inte så vanliga, så jag skulle nog ha svårt att få folk att tro på't. :D

Lottas nya tänder :D
tnderlotta100304_77027974.jpg

Jag följer eran tråd, bara för att alla har så fina hästar, men här höll jag på att ramla av stolen - garvade så jag satte jordnötter på tvären....:rofl::rofl:

Jag heter alltså Lotta, det kanske kan förklara mitt asgarv!

*KL*

Jaha då kommer vi med en uppdatering..har varit väldigt slarvig me buke på senare tid..fy på mig!! :mad:

Iaf så rids Prince ungefär 1 gång i veckan..Bara ut i skogen. Har blivit 2 galopper på snötäckta ängar i vinter oxå..HELT UNDERBART!!!
Nu är han nyverkad och tanken är att till nästa gång ska det på skor :laugh:
Ska snart bli en tur till ridhus oxå då prince aldrig varit i ett sånt :angel:

Här kommer en färsk bild från oss :)

056-5-1.jpg

Vilken superfin häst! :love: Är lite svag för vackra skäckar! :p

Idag har jag ridit lillan igen! Eftersom att vägen faktiskt var ridbar idag så tog vi en tripp på den. Kanske en km totalt fram och åter. Vi vände när vi kom fram till ett hjorthägn, där tittade hon lite, men inte så att hon tyckte det var läskigt, bara intressant.

Imorrn blir det välförtjänt vila och på lördag blir det löshoppning!

Liten bild!
30589412.jpg

Heeeej!
Nu har det varit tyst från oss ett tag p.g.a lite tråkiga omständigheter, men vet ni vad jag gjorde igår?
Jag satt på min fina Barracuda för första gången!! Det gick jättebra och jag är en mycket lycklig matte..
Här kommer lite bilder:

http://www.ylvablom.se/P2636296
Mycket trollman att hålla hårt i.

http://www.ylvablom.se/P2636286#body
Liggandes på.

http://www.ylvablom.se/P2636294#body
Tadaa, sitter upprätt!

OMG, vad stor och maffig han är "uppifrån"!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är...
49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
90 146
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"