Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men han lyder under protests. Verkar inte alls förstå poängen med att jag skall bestämma vart han skall gå. Försöker gå åt sitt håll och protesterar mot bettet. Går bakom hand, när jag håller handen stilla och stadig med lagom tygellängd. Om jag korta, krullar han istället upp.
Våran 07:a trilskas också, med henne tror vi att hon inte fattar att ledaren nu sitter på ryggen och försöker komma undan, kanske han också gör som hon och kollar av läget?
Är du säker på att du använder vikten rätt och vänder med hela kroppen? Det låter mer som ett kommunikations/sits/balansproblem. Och släpp efter på tyglarna om han går bakom - form kommer av engagemang bakifrån.
Fattar? Antagligen läser hon er osäkerhet när ni sitter på ryggen. Det är inte upp till hästen att fatta, utan upp till er att övertyga...
Givetvis är det första tanken det du säger, när jag sitter däruppe. Skall nog skutta upp en kort stund idag med annan sadel - bomlös - och hackamore. Få se hur han reagarer på det.
Hälsning Maja
Vilken fining! Alla era 07r ser så välväxta ut! Min är fortfarande ganska ojämn men det börjar arta sig.
Idag var jag och Pamilljah på en långpromenad i kylan, hon var nyfiken och framåt och hade en skritt som jag inte sett förut. Stora steg! Kanske hon börjar växa i kroppen ändå
Har tagit det försiktigt med ridningen, små korta skrittpass i skogen på ca 10 minuter, ca 1 i veckan den senaste månaden. Har även provat både trav och galopp, mest för att hon själv fallit in i det.
Vad fin han ser ut! Tycker inte alls att han ser speciellt liten ut för dig iaf
kl
Var faktiskt ute på ett stort härligt fält idag,hon skötte sej fint,tom i galoppen,fast hennes mamma hade lite svårt att hänga med
Det kan vara något. Man är ju extra försiktig med den unga hästen att inte tillrättavisa för kraftigt då man vill att han skall tycka att det är kul med ryttare på ryggen och så den där andra FEGA tanken, tänk om han exploderar. Vill inte ligga med nosen i backen.
Hälsning Maja
Givetvis är det första tanken det du säger, när jag sitter däruppe. Skall nog skutta upp en kort stund idag med annan sadel - bomlös - och hackamore. Få se hur han reagarer på det.
Hälsning Maja