07:ornas tråd version 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd version 5!

Idag hade Ariel och jag kombinerad ridbane- och bompremiär! :banana:

Löshoppade henne lite på ridbanan, det tyckte hon var så kul att hon kom självmant på serien efter att jag börjat bygga bort den. :p

Var lite nervös att hon skulle vara för uppe i varv när jag satt upp, men hon var lugn och snäll. Red barbacka eftersom jag var ensam, men jag börjar faktiskt känna mig osäker på om det är så mycket "säkrare" än att rida med sadeln. :grin:

Hursom så tyckte Ariel det var roligt att gå runt ridbanan med matte på ryggen. Så länge matte inte ville ändra riktning, stanna eller hindra henne från att trava. :angel: Så en del sura miner blev det, men det är ju inte mig på ryggen hon är negativ till, utan att matte fortsätter vara den som bestämmer fast hon sitter på ryggen. :rofl:

Skrittade över bommarna som låg längs ena långsidan. Ariel stannade framför varje bom för att lukta och sedan kliva försiktigt över (matte är ju lite ömtålig). Så söt var hon! :love:

Totalt blev det 8 minuters ridning på ridbanan och 5 minuters ridning tillbaka till stallet. :D Ingen mätning däremot, glömde helt bort det. :o

Vad kul! Så nu är hon inhoppad! (10cm ÄR faktiskt ett hinder :D)

Har longerat och ridit min plutta i paddocken idag, hon skötte sig strålande men är till skillnad från din väldigt skeptisk till det här med att trava med mej på!

Vad kul! Så nu är hon inhoppad! (10cm ÄR faktiskt ett hinder :D)

:rofl: Nä, hon kan väl ändå inte kallas inhoppad förrän hon faktiskt HOPPAT över bommen. :p Den skrämmande sanningen är dock att om jag hade travat mot bommen hade hon hoppat. :crazy: Snälla, goa Ariel! :love:

Hon är helt med att matte kan hänga med i trav (roligt matte!), däremot vill hon inte att jag bestämmer när vi travar. :angel:

Jag skall vara lite gambler på måndag när jag har sällskap. Tänkte faktiskt testa att säga "ga'lopp" när vi är ute på banvallen. Kanske blir det en liten galopp då. :angel:

Det är iofs sant! Skulle oxå vilja ta ut min på lite krota turer men just nu är det bara jag som rider i stallet och jag vill nog gärna ha sällskap. Fot sällskap ute är svårt att få när jag vill rida i skogen = 50cm snö, förstår inte varför ingen vill gå där? :D

Va duktiga ni är med era pållar du och Habina:)

Idag har jag ridit Plutten:D Travade alldeles själv några varv i paddocken. Hade hellre ridit ut men det är snorhalt på våra vägar så jag vågar inte det med obroddad häst. Här kommer liten bildbomb, ignorera michelingubben:)

30166558.jpg

30166622.jpg

30166642.jpg

30166663.jpg

Haha, jag har tvärt om jag... Kompisar som gärna följer med ut på en trevlig promenad, men ingen i stallet som rider just nu. :(

Det "nya" stället som jag så småningom skall flytta till har många fler hästar, så då lär det bli lättare att få med sig någon ut på promenad. Annars kommer väl Ariel få spel när hon plötsligt skall ridas med andra hästar. :p

Duktig han är! Men ser jag helt tokigt eller blundar han bägge uppsuttna bilderna? :confused: Snacka om cool häst, sover medan matte rider. :p

Haha jag var tvungen att gå in och förstora när du sa så. Men nej han blundar inte men ögonen smälter in i hans färg så dom är svåra att se:) Men annars så är han väldigt cool och det hade inte förvånat mig om han skulle sova :p

Vad härligt det ser ut! Jag hoppade också upp på Miragon idag. Hon har vilat ganska länge men under ett par veckor har har jag börjat longera och tömköra lite mer. Idag tänkte jag att det var dax att rida igen. Mitt största problem var dock att jag inte lyckades nå stigbygeln :o . Jag vet inte om det berodde på att jag var allt för påklädd eller bara ett faktum att jag har en aldeles för hög häst! Tillslut hittade jag något att stå på samt fick henne att stå still så att jag kunde komma upp. Det var första gången jag red helt själv och det var lite pirrigt. Vi skrittade bara runt några varv och sen fick det vara bra.

Åh så fina!!!! Nu är jag verkligen sugen på att komma igång med Amazing ordentligt! :D:D Hon har ju haft en ganska lång vila och hon verkar också sugen på att börja jobba igen.

Idag hade ena hästen brutit sig ur sin hage och sprängt grinden så de stod "lösa" och käkade på sin bal! :eek::love: Vi släppte dom i den stora hagen och JÄÄÄÄÄKLAR vad dom började galoppa och hoppa!! :bump:

Tänkte ta o tömköra & longera A vid två tillfällen nu i veckan och sen så sitter jag upp i helgen igen! Ska bli så mysigt! :laugh: O snart blir ju våra pollar 3 år! :love: *tiden går foooort* och då blir det kalas och hon ska få sig en ny sadel & tillbehör! :d (11 April)

*kl*

Idag har jag provat att tolka efter Lotten. Matte fick leda och syster J åkte i pulkan.

Först fick han vänja sej vi ljudet av pulkan, lite misstänksam var han allt, sedan spände vi fast tömmar i sadeln, har ingen tolksele, och testade att lägga lite vikt på dom. Då Lotten inte brydde sej längre var det bara att åka. Jag fick prova att åka först och sedan bytte vi. Lotten drog som han aldrig gjort annat.:love: Efter ca 5 min tyckte Lotten att vi skulle lägga i en högre växel, det är ju så trååååkigt att bara gå fram o tillbaka på vägen. Jag och J tyckte dock att skritt räckte bra för denna gång. Snön ligger nog kvar ett tag till....
P1041812.jpg

Igår var syster E med bättre hälft här. Då var det lille Bobby som blev tolkad efter. Lanzelot såg nog hur man skulle göra då. :idea:
Bonus bild. Notera att jag har träns på den lille rackaren. Superpigg och omöjlig att hålla i bara grimma. Man kan inte tro att han är 28 år...
P1031810.jpg

Idag hade jag kompis med mig, så det blev uteritt i 15 minuter! Skrittade och travade längs banvallen, sedan satte jag av varvid min kompis ropade att jag måste sitta upp igen, för hon ville ju ta kort. :rofl: Så då var det bara att kravla sig upp igen. Ariel var cool som alltid och här kommer förstås bildbeviset! :bump:

30179955.jpg

Åh vilka härliga vinterbilder alla har:)
Jag har varit ute och fotat alla Pluttens stallkompisar idag och här kommer en bildbomb. (vet att detta inte tillhör tråden egentligen men allt ser ju så härligt ut i snön)

Börjar med Plutten
30183914.jpg

Billan min Irlänska gamla ponny
30183828.jpg

Lilleman mitt halvblod
30179349.jpg

Evita- PRE
30183490.jpg

Koko- Korsningshäst
30179478.jpg

Forts.
Tosca - SWB
30183518.jpg

Celine- Korsn. Eng.fullblod & Shire
30184008.jpg

Waqita- SWB
30184070.jpg

Nogger - Korsningsponny
30184033.jpg

Zaphir - Shettis
30183959.jpg

Hampus - Korsn. ponny
30183850.jpg

Forts,
Dacke - Lipizzaner
30183838.jpg

Alpha - Welsh Cob
30183965.jpg

Blondie- Irlänsk imp
30183890.jpg

Billy - Paint korsn.
30183922.jpg

Fulingen - Travare
30183925.jpg

Cardan - SWB
30183916.jpg

Nu blir det lite trådkap här, men fullblod/shire!? :p Du råkar inte ha någon uppställd bild på den hästen, blir bara så nyfiken på hur de ser ut. :laugh:

Haha det är nog jag som har kapat tråden med alla bilder :p
Har bara dåliga bilder men du kanske ser lite. Hon är nog 75% fullblod men mamman var 50-50

30190032.jpg

30190050.jpg

Var lite dimmigt vid fototillfället:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är...
49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
90 146
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V