07:ornas tråd version 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd version 5!

Hoppas att alla har haft en lika bra dag som jag:D

Jag har jobbat hela dagen. :angel: Längtar sååå efter Ariel, men jag får snällt vänta till torsdag innan jag kan åka ut. Men sedan har jag en veckas semester och då blir det att jag åker ut varannan dag.

Kommer att flytta henne närmare mig till nästa vinter så jag kan åka ut varje dag istället. :banana: Det gäller bara att hitta rätt stall, inte många lösdrifter överlag och definitivt inte många lösdrifter där man har tillgång till sadelkammare, spolspilta och ridbana... :grin:

Dagens snabbmätning: 148 cm fram, 152 cm bak.

Oj, fortfarande 4 cm skillnad! :eek: Jag som varit bekymrad över Ariels 1-2 cm skillnad. :p Men senaste månaderna har jag faktiskt inte mätt henne. :o Vill inte veta längre hur gigantisk hon kommer att bli. :crazy:

Jag som är så glad över att det bara är 4 cm! :D
Är inte så värst orolig över skillnaden. Lotta och hennes helsyster (-06) verkar båda växa långsamt, likaså lillebror, så det kommer, det kommer. :banana:
(Sen kan jag väl erkänna att exaktheten kan ifrågasättas till viss del, då jag inte hade vattenpass. Var ju bara en snabbmätning vid insläppet. :D )

Hoppas du hittar ett bra stall. Det är så himla viktigt att man trivs.

Jag är petnoga. Känns dumt att flytta till ett stall där man antingen vet att man kommer att störa sig på saker eller är osäker på hur allt funkar. Så jag kommer med mina dumma frågor och vill få allt förtydligat och frågar saker som folk vanligtvis inte frågar, om man nu ska se på de reaktioner jag fått från stallägare när jag letat. Tydligen är det väldigt ovanligt (i a f här) att man är mån om hästens behov och att hålla en god kommunikation, redan innan flytt. Jaja, jag får väl leva med mitt petnoga-rykte. :D (Då kanske folk skärper sig?)

Jaja, jag får väl leva med mitt petnoga-rykte. :D (Då kanske folk skärper sig?)

Jag har fått kommentarer för att jag letar ny lösdrift nu, när jag inte kan flytta förrän till sommaren. Men jag vill ju veta vilka alternativ som finns, och gärna se lösdriften flera gånger. Så jag är nog på samma nivå som dig. :p

Sedan försöker jag tänka på att jag helst inte skall behöva flytta hästen igen, så det gäller ju att anläggningen har allt som jag vill ha. Den bästa anläggningen hittills har allt jag önskar mig förutom ridhus, misstänker att det blir dit jag flyttar. Men visst vore det lyxigt med ridhus. :angel:

Haha! Det är bra, då är jag inte ensam i a f! :D

Ja, ridhus vore lyx, men å andra sidan så får man "rutin" på att åka iväg. Vilket iofs inte är några som helst problem med Lotta...men som sagt, gör ju ingen skada ändå.

Gott Nytt År allihopa!!!

Nu äger vi 3 åringar. Känns helt märkligt att tiden har gått så fort. Jag önskar er och era pållar ett riktigt bra 2010! :D

Har grattat hästarna på deras 28 års, 6:e års resp 3 årsdag. Det uppskattades inte.... Hästarna tyckte att jag skulle snabba på med frukosten istället för att sjunga.:D

Det är väl klart att du ska kolla runt ordentligt, både du och hästen ska trivas. Inte så kul att vara ute i sista minuten och tvingas ta något man inte vill ha.

Uppdatering:

Lanzelot har ff inga vargtänder, han har tappat de mittersta framtänderna både uppe och nere. Senast jag mätte honom var han 163,5 i mkh, rumpa likaså. Tror inte att han växer mer än max 3 cm till. Han blir alldeles lagom stor. :laugh: Han har breddat och längt sej en del, nu har han 145 på täcke men det fungerar bra med 155 också.

Lotten har vintervila och går o myser i hagen med lille lurvet Bobby.

Tyvärr har min gamla dator dött så alla mina bilder är borta. Den är inlämnad för att se om något går att rädda. Har ett fåtal bilder på photobucket. Det hade vart kul om vi visade bilder av våra hästars utveckling från föl till treåring.:)

Jag avslutade 2009 med att släppa lös en synnerligen tossig tvååring i paddocken. Väl lös visade hon upp en bländande trav runt fyrkantsspåret, hon sprang flera varv alldeles av sig själv. :love:

Sedan satte jag upp några små skutt-hinder (ca 20-40 cm tror jag) och då tände hon till ordentligt. Jösses vad den hästen verkar älska att hoppa. :D Inga avstånd stämde, men hon löste det snyggt ändå. :banana:

Vi avslutade med att jag red barbacka till hagen, fast jag satt upp på höger sida var hon hur cool som helst. Hon ville helst inte stå stilla (fortfarande myror i benen trots löshoppningen) men promenaden till hagen gick riktigt bra. Kändes skönt att avsluta året på det sättet, nu ser jag fram emot 2010 års utmaningar!

Min är 162 + 165. Börjar fundera på om hon tänker bli jäkligt stor eller alltid vara överbyggd... hmmmm
Funderar på om jag törs åka ut till min 3 åring[/B] strax.... hm känns ju helt fel!

Det hade vart kul om vi visade bilder av våra hästars utveckling från föl till treåring.:)

Det kan jag ju inte säga nej till. :angel:

Fölungen Ariel.
25856350.jpg

Precis när jag köpt henne, sex månader gammal.
18008681.jpg

Flyttat till nya lösdriften.
19441460.jpg

Med sin fina, nya sidepull.
20897524.jpg

Tränset på.
22481000.jpg

I transporten.
22708680.jpg

Snöbus.
24832590.jpg

Med sadel, som dock inte passar.
25676223.jpg

Snygging!
26146729.jpg

Trötter.
27681906.jpg

Ridhästen...
28914684.jpg

Årets sista kort!
30144498.jpg

Nu blir jag så nyfiken på överbyggdhet eller inte, så jag måste nog mäta Ariel imorgon. :p Jag har ju slutat mäta henne, men jag vill ju samtidigt veta vad som händer... Kanske inte nödvändigt att mäta varje månad, utan bara när jag blir nyfiken. :idea:

Fast jag hade nog tänkt köra strutsmetoden, om jag inte mäter henne blir hon inte större. :rofl:

Själv har jag blivit helt besatt av den :p Får för mej ungefär varannan vecka att NU är hon inte överbyggd, jippie och tar fram mätstickan.... tyvärr har jag fel varje gång :grin:

Har grattat hästarna på deras 28 års, 6:e års resp 3 årsdag. Det uppskattades inte.... Hästarna tyckte att jag skulle snabba på med frukosten istället för att sjunga.:D

:rofl:

Ja GRATTIS alla 3-åringar som hängs ut i den här tråden

ja må ni leva, ja må ni leva.... HURRA HURRA HURRA HURRA

kL

Jack är lika hög fram som bak och lär nog bara växa på bredden nu, både mamma och pappa ligger på runt 141-143 cm så han landar nog där. Liten och maffig, med rejäla ben precis som han ska vara i mitt tycke och låg fallhöjd ;)

Jag åkte ut och hälsade på min plutt idag. Han går med en gammal ardennerdam och två åringar (ston) i en gigantisk skogshage och får vara unghäst. Står inne på nätterna.

Han bara växer och växer. Mätte honom inte men skulle tippa på ca 167 fram och 170 bak kanske. Nu har han börjat bredda sig i kroppen också, över bogarna, halsansättningen har blivit rejälare och rumpan större. Tur det eftersom jag varit rädd att han inte skulle bli "häst nog" att rida innan 3-årstestet.

Mina andra blev precis 15 år, 8 år och 5 år gamla :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är...
49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
90 146
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025