Sv: 07rnas tråd nummer 7.
Idag blev det en sväng i paddocken, andra gången den här veckan.
Brukar planera bättre men fick bli så här pga planeringen med den stora. Hur som så i måndags jobbade jag på att få fram henne när hon började kasta med huvudet och greja för mycket med bettet. Så fort hon började så på med benen och smack. Tyckte att det funkade helt ok även om det emellanåt kändes som om vi låg ner i svängarna. Fokuserade egentligen bara på det.
Idag fick jag däremot se det verkliga resultatet av måndagens arbete, antar jag. En rejält framåt häst med fint stöd i handen som jag kunde balansera upp det från början hiskeliga tempot med och så efter ett par minuter så kom även formen, fint, lätt stöd, inget grejande med bettet, inget kastande, bara jättefin. Kan säkert komma aningens mer ner och välva i halsen men kände att jag inte ville störa för mycket med att ta tygeltag för att förfina utan lät det vara. Men behöll balans och takt, som blev riktigt trevlig när hon relaxat lite, i byte av varv. Så är så himla nöjd med henne idag. Vi slutade efter typ 15-20 min bara. Började komma något kast med huvudet mot slutet så bara onödigt att fortsätta.
Ska erkänna att jag fick lite hjälp av att det är ett spår upptrampat i paddocken på vissa delar som hon ogärna går utanför (skare och djupare snö innanför) men fick då igenom ledande och ställande tygeltag väldigt fint utan att hon svängde och därmed även kunde få tydligheten att böja sig runt inner skänkel, hon gjorde det liksom självmant för att slippa djupsnön.
Så, någon som vill ha en dyyyyr snart 4-åring.