07:ornas tråd nummer 7.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 7.

DU har länkat till hela albumet, du måste kopiera adressen till själva bilden. Adressen ska sluta på .jpg

När du har bilden uppe i stort format, högerklicka, välj egenskaper och kopiera sen hela adressen. Då blir det såhär:

31929418.jpg

Trevlig kille =)

oj då.. :o

Men NU tror jag att jag fattar :idea:
Tackar för hjälpen :)

Tackar :)

Ja det är kul o följa o se hur långt alla kommit.

Jodå, jag har fortfarande WW. Har det smalaste lila vill jag minnas. :laugh: Men när hon hoppar måste hon ha svanskappa, för hon tar i så mycket över hindren att sadeln åker fram efter bara något språng. :crazy:

Idag tog jag lite bilder på min 07:a e: Corlensky G. Han har varit igång efter alla skador. Han fick ju bl.a en spark så att en sena gick av och knäleden blev punkterad när han var 1,5 år och en muskelskada i rumpen :). Han har varit på hoppträning och det har gått så bra. Nu vilar han men idag fick han springa lite för foto =). Vi exprimenterade lite. Fick några superfina men dem kommer inte in i datorn:mad:.

31930797.jpg

31930817.jpg

31930841.jpg

31930798.jpg

31930803.jpg

KL!

Lägger ut några bilder på min lilla från i fredags, blev mest film, men blev några bilder:

31931241.jpg

31931262.jpg

31931276.jpg

31931281.jpg

:love:

Den första bilden var underbar! Skönt att ni är igång nu trots alla skador:)

Quinny. Härliga bilder och film på din häst också!

Idag bestämde jag mig för att pluttens vintervila får börja nu. Jag jobbar en massa och känner att jag behöver lägga ner krutet på mina andra hästar. Men jag borstade och myste en stund idag iaf. Blir han för pigg under sin vila får han följa med som handhäst eller ut och tömköras:)

Tack! :laugh:

Min får sin vila om 1 vecka, om sista ridpassen går som de ska, dvs!

Hur länge ska era få vila?

Det blir nog ca 2 månader för min också.

Här är 2 bonus bilder på mina två raggsockor!
31932463.jpg

31932466.jpg

Kul med nya i tråden och KUL med bilder! :laugh:

KL
Idag kom min jätteduktiga kompis ut och red på lilla Queenie, och JIIIIISES vad fint det var! :love: Jag glömde ju SJÄLVKLART kameran hemma :mad: så det inga filmer eller bilder... SUCK! Men J lovade att komma ut och rida henne nån mer gång, så himla kul att få se hästen under nån annan som verkligen KAN! :love: Det blev superfina galoppfattningar och jättefin trav! Väldigt trevlig och stadig form och såååå himla kul att se! :love:

kl

Vi var med på hoppträning i onsdags. Det tog ett litet tag, men när han väl förstod vad han skulle göra så hoppade han faktiskt över hindren.
Vi hade lite draghjälp av en annan häst. Men några ggr gick vi på själva.
Än har vi inte riktigt börjat galoppera uppsuttet.
Men igår red vi ut och det blev en hel del galopp i djupsnön. Så underbart mysigt. Hästen var jättefin.

*kl*

Idag har vi äntligen tagit ett steg vidare i körutbildningen. Lotta tog det med ro och tyckte att det här kunde hon ju redan. :D
Jag ska ändå upprepa det 2 gånger till innan vi tar nästa steg. :banana:

I somras provade jag ut en sadel som då passade bra på Lottas rygg.
För några veckor sen var den alldeles för liten, så nu har jag en annan sadel. Frågan är bara, om det ska fortsätta i samma takt, om dagens sadel kommer att passa om några månader, när det ska upp en ryttare igen...
Har för övrigt " bokat" en tjej som ska rida in Lotta åt mig. Jag kommer vara närvarande, men jag tror att hennes medhjälpare kommer att få göra det mesta slitet. :D

Jag har en valack e Carte d´Or-Napoleon, inridning påbörjad i maj iår. Har varit supertrevlig att rida in, alltid lika samarbetsvillig o glad. Märker ingen skillnad efter kastreringen heller i hans temperament. Han är dryga 175 o känns lätt att rida. Har egen motor o är så positiv till allt, nästan... ;)

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31930000-31939999/640x480/31936271.jpg?0

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31930000-31939999/640x480/31936272.jpg?0

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31930000-31939999/640x480/31936248.jpg?0

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31930000-31939999/640x480/31936250.jpg?0

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31930000-31939999/640x480/31936263.jpg?0

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31930000-31939999/640x480/31936268.jpg?0

Senast ändrad av en moderator:

Fin häst! Ser mycket trevlig ut.
Men nu ska jag komma till ämnet, skriver bara för att retas med er alla!
Så hej då allihop nu åker jag till London och Olympia horse show!! :D 1 vecka fullspackad med häst och shopping kan det bli bättre?! :D SÅ ha så roligt i julstressen :p tjingeling!

Snygg häst. Han ser väldigt färdig ut i kroppen på ridbilderna, tacksamt om de växer jämt trots att de är så stora (har min också gjort, annars hade jag nog inte kunnat rida honom alls).

Tack! Han har växt rätt jämnt nu, men ett tag var jag lite bekymrad... Han växte fram o bak i omgångar o jag trodde aldrig att han skulle bli jämn!:D Trodde jag skulle antingen få sitta i uppförs eller nerförsbacke o rida!
Det bästa med honom är att han alltid är så glad! Han bara vill o vill o vill, han är otroligt social o man kan göra nästan vad som helst med honom. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Veterinär är preliminärbokad tills imorrn kan jag väl börja med. Häst av det kraftigare slaget, ej i perfekt hull men smalare än han...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: lewellyn
·
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 156
Senast: wtf
·
S
Utrustning Usch! Jag känner mig som världens mest hemska hästägare, en djurplågare!!!:cry: Pållen min har väldigt lätt för att få skav, sår, exem...
2
Svar
30
· Visningar
4 218
Senast: Magini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar