Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan trösta dig med att min "nya stjärna" är nääästan 162 med skor (köpte honom för 3 år sedan, då var han 158) och han kliver över 140 som om det vore ett cavaletti... det är inte storleken som räknas helt enkelt
Men visst skulle det vara underbart med en lösdrift? En lagomt stor ligghall för 4 hästar som man mockar för hand och strör som en box så slipper man involvera en traktor. Och en thermobar så de har vatten. Och hösilage (inte hö som jag har nu). Skulle ta mig mindre än en timme per dag att mocka, strö, fodra och fylla vatten... och man skulle bara behöva göra det en gång per dag!*drömmer*
Hur många av era går ute dygnet runt och hur länge tänkte ni ha det så?
Sen undrar jag också om någon mer än jag har sin häst oskodd?
Jag börjar däremot få ridabstinens nu och tanken är att jag inte ska sätta igång honom förrens början av februari, så jag får fortsätta vara ridsugen.
Är hästen hoppad förut?
En 5½ är ju knappast en ultimat övning att introducera en så ung häst på... jag ger mig inte in på kombinationer och serier förens jag kan rida av mot enkla hinder i ett starkt tempo, inte nödvändigtvis galopp men det ska vara ett stakt tempo för annars kommer man inte ut på andra sidan på ett vettigt sätt.
Sedan reagerade jag på kommentaren "är hästen för hård så är handen för låg", men det är väl snarare för att det inte är mitt synsätt...
Hästen är fin