Sv: 07rnas tråd nummer 7.
Alltid viktigt att ha delmål!
KL
Syster Julia följde med upp till stallet efter skolan och fick lov att rida lilla ponnybusan runt spånvägen (perfekt lång runda i skogen!). Jag sa att om det går bra får du både skritta och trava och galoppera en bit. Men bara om du känner att det går och om det inte är för djup snö.
Julia jättelycklig går ut för att fånga sin ponny i hagen, som tycker det är jättelattjo att springa runt och leka tagen i snön! Grabbarna på sin sida sprang som idioter och visade upp diverse luftakrobatik, och Queenie gjorde sitt till för att reta Julia i djupsnön. Hon fick inte komma närmare än två meter innan ponnyrackaren stack igen.
Efter ett tag gick jag ut och hjälpte henne, tog med lite foder i ett mått och då kom ju alla springande såklart!
När de två skrittade iväg fortsatte jag fixa i stallet, och efter kanske en halvtimma kom båda tillbaka - kritvita! Julia berättade att det var så mycket snö på grenarna på ett ställe på spånvägen att det inte gick att ta sig förbi, dvs de hängde ner och blockerade hela vägen. Queenie hade hoppat till när det rasade snö från en gren, då fick Julia en stor gren med snö i magen och åkte av! Men det blev ju en mjuk landning iaf!
Julia hade sinnesnärvaro nog att hålla kvar i tygeln, och Queenie blev tydligen förvånad och stod bara kvar och tittade på henne, ungefär "Men hur hamnade du DÄR!?". Så hon satt upp igen men insåg att det var för mycket snö för att fortsätta och vände. Det var kanske därför de var så himla vita när de kom tillbaka...
Jag får väl ut och plöja upp grenarna då så att de kan ta sig runt igen...
Får se om jag hinner på söndag fm kanske, vore bra å få det gjort!