Sv: 07rnas tråd nummer 7.
Ååh vad synd! Men det borde gå på nåt sätt tycker jag! Såvida det inte är en jättegammal kamera...
KL
Idag var Queenie glad!
Vilan slut för denna gång, och lilla hästen blev superglad när jag kom med sadeln! Öronen spetsade under hela sadlingen!
Provade dessutom ett annat bett, har både ett tvådelat och ett rakt, båda med fasta ringar, och hittills har hon alltid gått på det tvådelade. Men idag testade vi alltså det raka, och OJ OJ OJ vilken skillnad!!!
Ute satt jag för en gångs skull upp direkt utanför stallet, och hon stod stilla tills jag bad om nåt annat, vilket är ovanligt för oftast är det bråttom iväg! Sen bar det av upp i skogen! Superpigg och jättelycklig och full med spring i benen! Och inte en enda gång var hon motsträvig i munnen! Hon bjöd jättefint hela tiden och tog stöd på bettet hela tiden! Och vilken form jag fick smaka på då!
Helt underbart!
Jobbade bitvis på tygeln i skritt, sen trav i lättridning - lite nedsittning - lättridning - skritt osv. Hon var superduktig! Lyssnade som aldrig förr! Känns verkligen att bettet kan ha mycket att göra med om man har "problem" i ridningen! Och att jag inte tänkte på det förut är bara skumt, min andra häst funkar inte alls på nåt annat än rakt, så jag borde ju ha kommit på det tycker man...
Var ute ca 45 minuter, och då skrittade vi jättelänge på hemvägen.
Jag är så GLAD över min lilla flicka idag!
Måste få med nån med kamera framöver så att ni får se! Men får nog photoshoppa bort lite mage först... Hon ser ut som om hon ska föla imorrn...