07:ornas tråd nummer 7.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 7.

Tack snälla! Jag har alltid drömt om en grå, men det får bli längre fram i tiden. :p

Men nu vill jag ju se bildbevis på fina hästen i gröna lindorna ju! ;)

Jag glömde ta kort! :o :angel: Får linda om henne och ta kort nån annan dag... Hon ska ju vila lite nu så jag tänkte låta syrran träna lite på såna saker under tiden!

Jättefina bilder! Han ser riktigt fin ut i sina knoppar:)

Även dina bilder och filmer var fina Habina! Ser ut som om hon tycker att det är riktigt roligt:D

Idag är min häst DYR!! Red i paddocken idag och övade mest på takten och att få igång bakkärran och få jämn bjudning in i båda tyglarna. Stundtals gick han klockrent men hjälp vad jag kommer att få kämpa med att sitta ner i den stora traven när han blir större. Det är verkligen häftigt när dom har sån takt och schwung så när hans styrka i kroppen kommer får vi hoppas att matte hänger med:p

Usch känns som om jag bara skryter men idag är jag verkligen glad i min lilla häst! Så nu kan han få växa 10 cm så han kan se lite flott ut också;)

Gud vilken fin gigg, har själv letat efter något liknade, kostar tyvärr en förmögenhet väl?

Klart att du ska skryta, man SKA FÅ vara stolt över sina små liv! :D:love:
Jag ser det heller inte som skryt, bara som härlig läsning, alltid kul när det går bra! :laugh:

Och jag själv längtar tills imorgon, då blir det löshoppning! :banana:
Mamma ska filma och jag tänkte ta lite kort innan vi lastar, räcker det med att säga att täcket hon ska åka med är svart med guldprickar? ;):D:love:

Jag gav 17' för den inkl frakt från polen, då har jag själv bestämt färg på vagn, stripes och klädsel och den är anpassad efter min längd och hästens mankhöjd :) En importgigg från polska Dominiakz som du kan importera via Drive Out, 016I heter modellen :)

det var ju inte det värsta för en helt ny gigg, har sett sådanna som kostar ända upp till 30`..

Beställer man dem via driveout?

*kl*

Här har det varit stiltje. Först trampade 8-åringen på en sten innan helgen och blev halt. Hovböld som fick mogna under helgen. Dagen efter var Q också halt. Hade på känn att det också satt i hoven, jahapp. Tur att 5-åringen varit fräch för då har jag haft något att tävla på iaf.

Hovslagaren var iaf här idag och skar 8-åringens hovböld samt checkade Q´s hov. Han hade fått en liten ficka precis innanför hovväggen som var fylld med smågrus. Så nu är hovväggen uppskuren en liten bit och så ska jag bara spola rent varje kväll för att det inte ska bli värre. Sen är det bara att vänta på att det ska växa bort av sig självt.

Men han bör vara ohalt ikväll vid intag och är han det så longerar jag lite imorgon och rider en sväng framåt helgen. Ska testa att longera honom med graman, han behöver en ganska handfast inspänning för att förstå, snodd och liknande själper med än det hjälper på honom. Det där är ju individuellt, har inte en enda häst som tycker om samma hjälpmedel som någon av de andra, och en tål inte minsta lilla inspänning utan att bli helt rabiat.

Japp, ett helt okej pris tycker jag! :) Det är dock priset till C-ponny, sen läggs det på nån tusenlapp per kategori högre har jag för mig.. Ja man beställer dom via Drive-out, nästa leverans kommer i februari har jag för mig, dom tar hem 3-4 ggr om året tror jag.

Löshoppning idag! :D:D Syster ska filma med vår filmkamera så jag tror ej att det blir någon film här men ska se om jag inte kan få till ett par kort också! :laugh:

Är så taggad! :banana:

Även dina bilder och filmer var fina Habina! Ser ut som om hon tycker att det är riktigt roligt:D

Det tyckte hon. :D Hon älskar verkligen när T rider, för då händer det alltid roliga saker. I och för sig är hon glad även när jag rider, men det är ju lättare att se när man står på marken än sitter på. :p

Klart man måste få skryta lite, det gäller att passa på, rätt vad det är så har man en motgång eller skada. Så skryt du bara! :D

22107_1286031508.jpg
[/QUOTE]

Vilken fin vagn!!:)

Det gick kanonbra med Amazing! :love:
Hon hade en riktigt bra teknik (öppnar superbra) och vi kom upp på 1 m! :laugh:
Trots första gången i ett ridhus och MASSA annat att titta på fick hon till ett par supersprång och hon hoppade bättre ju högre det blev så det bådar ju gott! :D:d
Hon skötte sig riktigt bra både med lastning och framskrittning, verkar som att det kommer att bli en fröjd att ha med henne på tävlingar senare! Trots andra hästar och mycket folk så nöjde hon sig med att gnägga och kråma sig lite! :love::bow:

Ska kika igenom kameran och se om mamma fick till några kort!

Åh nu har jag kollat filmen från videokameran, gud så bra den blev! :love:
Jag visste inte att A hade en så fin vacker och muskulös kropp! :eek::D Visst vet jag att hon är vacker och har fått kropp som en vuxen häst nu, men inte att hon fått så mycket kropp! :D:love::d

Hemmablindhet utan sidoperspektiv? :angel: ;)

Hemmablindhet utan sidoperspektiv? :angel: ;)

Jag tror det är väldigt bra att filma/fota regelbundet, själv ser jag verkligen inte hur fin min häst är. Utan jag måste titta, gång på gång, på bildmaterialet och faktiskt inse att det är min häst.

Men nu vill vi ju se film och bilder. :D

Ja jag skulle så gärna vilja lägga upp filmen! :laugh:
Hon gör några tråkiga språng men även ett par som är toppen och vilken trav hon visar upp! :d Galoppen är ganska studsig men det är inte så konstigt, fröken är på helspänn och vill ha koll på allt och alla, både inne och utanför ridhuset! ;):D:love:
Den maffiga stora galoppen får vi visa på ett ängsjobb eller liknande! :laugh:

Idag har Cero varit jätteduktig och blivit klippt :) Red upp till grannstallet (1 km "hemifrån") och klippte honom där. Han har varit så himla svett efter ridning senaste tiden så det var på tiden innan vinterpälsen exploderar ännu mer.. Han stog som ett ljus hela tiden, på slutet blev det lite tråkigt och han gick lite fram och tillbaka men för det mesta skötte han sig super! Han var ju spårklippt förra året med (varför klippa en 2,5-åring som bara går i hagen? ja jag vet inte...) så det var inget nytt :)

Inga superbilder men åh vad han är snygg i kroppen nu jämfört med när han kom! :D
79000_1286366222.jpg

15830_1286366217.jpg

KL

Jag lever fortfarande. Satt upp för fjärde gången på Qvintus idag och till och med skrittat på honom en liten bit i skogen idag alldeles på tu man hand, han och jag. Märkligt, snällare unghäst får man leta efter. Vad kan ha hänt hos den presumtiva köparen?

Hälsning Maja

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Veterinär är preliminärbokad tills imorrn kan jag väl börja med. Häst av det kraftigare slaget, ej i perfekt hull men smalare än han...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: lewellyn
·
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 156
Senast: wtf
·
S
Utrustning Usch! Jag känner mig som världens mest hemska hästägare, en djurplågare!!!:cry: Pållen min har väldigt lätt för att få skav, sår, exem...
2
Svar
30
· Visningar
4 218
Senast: Magini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar