Sv: 07rnas tråd Del 8
KL
Idag svävar jag på moln!
Tredje gången i ridhuset, första hoppträningen, och hästen har ALDRIG gått så bra! Ledde henne från stallet till ridskolan, över en Europaväg och genom en mycket aktiv by, men hon rörde inte en min! Bara tittade lite intresserat på bilarna som åkte förbi!
Uppe vid ridskolan fick hon syn på sin bästa kompis, och efter det var det rena ramaskriet ett tag. Hennes kompis var nästan på väg ut ur hagen, så glad var han över att se henne!
Queenie fick låna hans box ett par timmar, kanske tre, innan det var dags för kurs! Ledde henne runt när vi byggde bana och sen satt jag upp och kände på henne lite. Och gisses!
Det var som om alla bitar plötsligt bara föll på plats och allt fungerade! Hon gick i en otroligt fin form och var som luft i handen! Jag kunde rida framåt och ta tillbaka bara genom att räta på mig lite extra, och hon svarade för minsta lilla tryck för skänkeln.
Alltså hon har verkligen aldrig varit så fin! Red uppvärmning med övergångar och så, sen båda galopperna. Där kom nästa överraskning, hon gick i en jätterund och balanserad galopp och lyssnade helt otroligt bra i fin form!
Själva hoppningen bestod mest av bommar, men vi hoppade ett litet kryss två gånger, sen red vi vidare på ett räcke som var ca sju galoppsprång längre fram. Där blev det jättevingligt fram och sen tvärstopp.
Tränaren lade ner det också klev vi över tre gånger. Vilade lite och tog om båda hindren. Första svängen fortsatt lite vingligt och osäkert, andra gången helt klockrent med värsta flytet! Galopp galopp - hopp - galopp galopp - hopp! KLOCKRENT!
JAG ÄR SÅ GLAAAAAD!