07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Kl

Idag var det dags att debutera Batman på dressyr banan :)

Första klassen var en lc:2, med en enda 5 på en halt( trist att stå still!) resten 6 och 7 räckte det till 63,92% och en 5:e plac :D duktig häst!

Inte direkt vad ja hade räknat med utan var mest bara nöjd över att vi i princip lyckats göra rätt sak på rätt plats ;)

I andra klassen lb:0 var han trött så där blev set många missat, hela sju 4:or i protokollet :o men han var duktig och med 7:or på de som inte gick snet ;) slutade vi på 57% i den klassen.

Han har varit en stjärna att ha med, nästan 6tim mellan klasserna och han har varit så cool :) många guldstjärnor i boken till denna lilla gosse efter denna dag :)

Grattis till placeringen :) Härligt när allt fungerar.

Visst var det du som köpte en pro genesis dressyr? läste lite trådar om sadlar och blev nyfiken. Vad tycker du om den?

Alla tycker olika. Sadeln har legat fel sedan första dagen alla sa de utom utprovaren. Men litade på dom. Gjorde fel i alla göra det så är det. Dom har även sagt att dom har gjort fel bedömning oh har åtgärdat felet utan diskution

Ja då blir det väl ytterligare märkligt att hänga ut dem här ? De är knappast kända för att lura folk och har ju ackommoderat dig nu så varför sitta och smutskasta dom ?

Senast ändrad:

Smutskastar dom inte.
Talar endast om va jag varit med om och hur jag jobbat me problemet idag.
Har hört många som varit där o varit totalt missnöjda medans andra e jättenöjda.
Precis som alla andra sadelprovare är det vad som känns bäst för båda. Sedan kanske inte båda har samma utbud av sadlar heller att de den ena har kan inget passar men den andra har något som passar.

Det är du som valt att ja gnäller på dom.
Då får du tycka så. Jag talar endast om mina erfarenheter.

Ja och läs bukefalos regler . Du kan skippa att hänga ut dom vid namn vilket är anledningen att du får kommentar . Det bryter mot forumreglerna å det grövsta .

Tack:).

Det är helt livsfarligt att prova en Childeric:p. Man blir kär:love:!

*kl*

Lite bilder från helgen:

183548_4228753408997_2090443509_n.jpg

552642_4228754649028_1037455406_n.jpg

548543_4228757369096_1596528631_n.jpg

400866_4228758929135_774421524_n.jpg

Ja fy du borde ha varnat mig! ;)

Fina bilder på duktiga barbie ponnyn!

Grattis till din debut Mish!

Fick några dåliga bilder också!

Ponnyhästen.
1112F527-880C-4AE1-976E-9A29B413972C-8358-00000D4F8B1BD2FB.jpg

305EAC24-22F6-443B-B56C-BD2A1947A5A8-8358-00000D50960D8AA1.jpg

B348456B-0C41-4603-8F48-FD06C8D8B53D-8358-00000D50A48428EB.jpg

Senast ändrad:

Har tyvärr samma erfarenhet som dig av de sadelutprovarna. Gjorde inget åt det utan vände mig vidare och sålde sadeln privat. Kanske dumt, men jag tror det är för mkt fabrik och för lite tid för enskild kund. Rekommenderar de inte till någon men vet att kompetensen finns, dock kanske mest om man själv ävr namnkunnig...

Vilket fortsatt skitsnack . Jag och 90 procent är nöjda kunder som aldrig haft problem och anlitar dom sen årtjugonden . Precis som i läkarvård och alla andra branscher så är ingen 100 procent . För den skull förtjänas man inte hängas ur och smutskastas på internet , vilket det även finns en lag för sim kan leda till åtal för förtal . Läs forumreglerna som sagt och övriga lagstadgat ang internet förtal för den delen . Är man missnöjd som kund så reklamerar man , och är man inte nöjd med hur reklamationen bemöts anmäler man till KO .

Det är så olika , tyvärr!
Jag längtar till Onsdag då kristin kommer ut igen. Se hur mkt han ändras under dessa veckor.
När man själv ser varje dag ser man inte på samma sätt. Men grejor har de hänt iaf o inte nog me det. fått mycket gratis som ja fört över till ridningen.
vem valde du som utprovare sedan?

Tack :)

Efter att verkligen ha satt den på prov igår kan hav bara säga att jag är hel nöjd. Min rumpa trivs jätte bra i sadeln, jag får rätt position och sitter bra!

Den drar väll till sig lite smuts vilket kan vara en nackdel men är samtidigt lätt att göra rent ;)

Jag har inte nämnt något namn, och som jag skrev så reklamerade jag dumt nog inte, mest för att de då lagmässigt har möjlighet att rätta till misstaget och jag faktiskt inte har förtroende att vända mig dit igen. Lagren: Jag har haft ut en sadelutprovare som eg representerar amerigo men som har trollat och fixat med min childeric så den ligger bra tills vidare tills hon växt på sig ytterligare och man kan kosta på en ny sadel.

Jag vet också flera som är nöjda, precis som jag vet flera som är missnöjda. I min lilla hästbekantskapskrets här i länet är det nog 50/50 vilket inte säger så mycket eftersom jag är relativt nyinflyttad.

Som sagt tror jag absolut kompetensen finns, men tyvärr var det precis det jag ifrågasatte som blev ett problem (och tyvärr ett ganska stort sådant) efter ett tag.

Nej det har jag inte. Jag har inte nämnt firman vid namn alls. Det är verkligen inte förtal att säga att man är missnöjd med ett arbete man köpt av någon med ett visst yrke.

Jo du bekräftade att lagren som nämnde dem vid namn var samma som du ansåg var skit . Det är förtal läs på på om sociala media och förtal där sant bukefalos forumregler så förstår du .

För att förtal ska vara straffbart ska det gälla enskild person. Att öppet vara missnöjd med en tjänst man betalat för av ett företag är inte förtal och heller inget man kan dömas för. Sen kanske jag har råkat bryta mot forumreglerna utan att vara medveten om det och det "straffet" får jag ta isf, jag har inte skrivit att de är skit, jag har skrivit att jag är missnöjd och att jag inte vänder mig dit igen. Det är en viss skillnad.

"Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna."

detta är det enda jag hittar i forumreglerna ang namgiveri och företag, dvs varken jag eller Lagren har brutit mot dessa regler eller mot svensk lag. Nu lämnar jag den här diskussionen för att återgå till det tråden faktiskt handlar om.

Senast ändrad:

Läs forum reglerna som du redan citerat i din redigering . Vänd dig till företaget om du är missnöjd . Sitt inte och snacka om dem på sociala media . Det är där lagstadgades träder in .

(minimalt inhopp- nej man kan inte bli åtalad för förtal mot företag- det går inte- ut igen)

Tittade på din film men det är ju lite svårt att se riktigt bra, men den verkar ju ligga ok på hästen men tyckte du verkligen själv att du satt bra? Din sits är ju väldigt obalanserad och underskänkeln svänger fram o tillbaka i galoppen. Jämför med hur Fiorano sitter i sin sadel, jag tror du ska ha en annan modell om det nu är Childeric du vill ha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 315
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar