Sv: 07rnas tråd del 11!
Så kul att läsaom er här inne, verkar som att många är inne i ett bra flyt nu.
Vi har tränat för tränaren idag välbehövligt tyckte jag som tycker sista veckan varit väldigt tråkig och jobbig i ridningen ( en dag kom jag inte upp, och resten har varit allmänt jobbiga ridmässigt igår var vi dessutom åtta hästar i ridhuset samtidigt fyra hinder varav två av hästarna hoppades). Men det fanns inga spår av veckans misslyckanden,jag hade snarare lyckats utveckla det vi jobbade med förra veckan ytterligare
Och som min tränare uttryckte sig nu äntligen börjar hon känna igen den talangfulla, positiva och arbetsvilliga häst som hon lärde känna från början innan alla turer med sadlar, avslängningar och skador startade.
Vi jobbar fortfarande mest lösgörande, lite samling och registret i samtliga gångarter och övergångar.Några som helst rörelser har i inte gått in på ännu, när grundridningen sitter helt kommer resten gå automatiskt. Han är stor, rör sig enormt stort, blir gärna lång i kroppen och lite långsam,därför måste vi korta upp honom rejält och aktivera bak innan det är aktuellt att gå vidare. Men idag kändes han riktigt fin jag har kommit till ridning, fått bättre sits och fått in tajming och känslan. En ytterligare anledning att vi gått långsamt fram är att vi verkligen vill stärka upp honom i muskulaturen för att minimera alla risker för återfall från i våras.
Nu börjar dessutom tävlingsterminen komma ut på TDB för 2013 och jag har spanat in några lämpliga tävlingar om vi får fortsätta vara friska och hela.
Förhoppningsvis ska jag kunna bjuda på lite film framöver men det får bli nästa vecka om vi har tur.