07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Ja, verkligen! Fast.... han kan det faktiskt med mig.. :D Får rigga upp kameran på någon stol någondag när jag rider så ska ni få filmbevis.. ;)

Tack Lagren! :love:

Vad fin han är!

Det är väldigt kul att se hur allas hästar utvecklas!
I helgen ska jag prova en ny dressyrsadel, får se om den kan passa herrn :)

Spännande! vad för sadel ska du prova?

*kl*

I helgen är det då våra KM som står på schemat. Red igenom L:B1an idag och det kändes väl sådär. Hon är i en period där näsan försvinner rätt mycket i synnerhet när jag begär att hon ska böja sig i serpentinbågarna. Det som var bäst var galopplängningarna och upptagen-satt som ett smäck! Märks att jag ridit massor av tempoväxlingar i galoppen:).
På söndag är det hoppningen och jag har inte hoppat sen förra måndagen. eftersom jag prioriterar dressyrjobbet så blir det bara varannan vecka. Men det ska nog fungera ändå:).

Det är en äldre Childeric jag ska prova. Hon som hade den hade haft den på en häst med rak rygg och det kan man ju lugnt säga att min har, men den var tydligen för bred för hennes häst. Men med våran tur vad det gäller sadlar så lär den väl glida fram den här med ;) Men jag måste ju prova innan jag får försöka att spara ihop såpass mycket pengar så att jag får måttat upp en som passar oss båda :)

Roligt med tävling! Det kommer säkert gå kanon! :)

Ah Childericarna är underbara:love:! Jag älskar verkligen min! Det bästa med den är att den faktiskt ligger stilla även på de hästar som den inte ligger het perfekt på. I ärlighetens namn ligger den inte alls perfekt på Barbie-men hon gillar den. Amerigon jag hade låg ju perfekt-men den ville hon inte gå i. Den enda häst min Childeric har glidit fram på är den prickiga. Men nu när han har bantat lite och fått bättre ridmuskelr ligger den stilla även på honom. Otroligt skönt med en sadel jag ha på alla olika hästar jag rider:).

kl

Lite nya bilder på min 07:a Batman, som ska tävlingsdebutera på dressyrbanan på söndag :)

pic_506da340ddf2b329a50002d1.jpg

pic_506da33fddf2b329e50002b6.jpg

pic_506da33ee087c33d45d3d8db.jpg

Lycka till!

Och Fiorano lycka till du också !

Oxo, om sadeln inte passar så kan du ju höra av dig till mig :angel: min häst har också rak bred rygg.

Åh jag vill också ut på lite tävlingar, jag skaffar inte licens till GP nu i år, utan försöker hitta lite träningstävlingar istället. Hade egentligen velat ut på någon dressyr, men jag har än så länge bara hittat ett par träningshoppningar så det får bli det istället.

Hoppade lite med henne häromdagen första gången efter vilan och hon var jätteduktig. Ska försöka komma iväg på en träning nästa vecka om det finns plats för oss. Det värsta är bara att de är så duktiga de andra, tävlar 1,20 -1,30. Och så kommer vi :p

Vilken modell är det du har? Dina ponnysar har väl inte heller någon jätte manke om jag inte minns fel och min ser ju ut som en ponny i kroppen ;)
Ja jag får se om den ligger still, annars så kanske man kan prova en annan modell:)

sassiball: Det ska jag absolut göra!

Mish: Söt häst!

kl Idag klippte jag mitt lilla monster. Han tyckte nog att det var skönt för han stod och vila med ena benet och höll på att somna :)
FAE7683B-5935-497B-916B-99372F3014C9-6480-00000AE309C9C041.jpg

Sen tömkörde jag och det var länge sedan jag såg min häst busa så. Dom första 10 minuterna gick han med huvudet mellan frambenen och hoppade och skuttade. När han väl hade sansat sig blev han riktigt fin. Han fick skutta över små stockar också och det kan ju vara åsynen av dem som gav honom den energin han fick.

Jag som har haft en svacka i hästeriet ett tag känner verkligen att jag har fått en nytändning och det är så himla kul! Så nu får jag nog boka tid för en träning :)

Svackor är inget kul, men bra att ni är på g igen. Är det hopp eller dressyr du ska träna?

Jag provade att klippa min häst häromdagen. Tyvärr slutade saxen att fungera efter två drag :grin:

Nu idag var jag iväg o köpte kreaturssaxen på Jula. Tänkte prova den nu i helgen. Idag gick det inte varken att rida eller klippa eftersom det öste ner nu när jag tog in pållarna så de såg ut som dränkta katter allihop. GP har ju täcke så hon var torr under i alla fall.

Min kuse e riktigt frusen av sig så behöver jämt täcken typ.
Han e klippt för andra gången i år. Blir för svettigt med 3cm tjock o tät päls. O endå e de bara oktober.
Idag red vi lite dressyr. Inget avancerat. Jättefin. :)

Dressyr är det vi tränar mest. Hoppar det gör jag mest för att det är ett nödvändigt ont. Haha skämt och sido så funderar jag på att skaffa någon som kan hoppa honom, för han hoppar ganska bra med fin teknik det lilla jag har sett.

Jag har ju den maskinen och jag är nöjd, tycker att den klipper lika bra som dom dyrare jag har använt mig av.

Lagren: Min är inte direkt frusen av sig, men han svettas lätt och vi har kallstall så jag klipper bara halva hästen än så länge. Nu hade han ju knappt någon päls alls att klippa av som synes :)
Härligt med ett bra ridpass!

Ska försöka ge mig på att klippa min nästa vecka, han ser redan ut som ett murmel djur så det är dags, så slipper han bli så svettig :)

Startlisorna för söndagen tävling har varit uppe ett tag, som det ser ut nu har jag 5,5tim mellan klAsserna, väldigt långt tyckte jag då det ändå är hans första gång på tävling, jag mejlade tävlingen och frågade om det möjligen gick att senare lägga mig i första klassen. Kan man göra så?

Tydligen, eftersom du redan gjort det :angel:

Nä men det är klart att man kan, man kan alltid fråga ju :)

Liten Flyingerapport.

Vi övernattade i Nyköping hos Svärdbro Gård och han fick tre nya kompisar som gnäggade efter honom när vi for på tisdag morgon. Han reser otroligt bra och är sjukt okomplicerad att ha med sig.
Vi stog uppstallade på Färs & Frosta och han såg ut som en ponny i sin jättestora box, med tanke på hur spånig han var flera gånger om dagen så verkar han ha sovit gott.
Han trimmades lätt på tisdag kväll och var lite väl laddad men såg pigg och fräsch ut.

Jag bokade fotografering av honom och vi fotade vid hingstkyrkogården, bilderna såg utmärkta ut i kameran. Jag tänkte att jag skulle passa på när jag kunde få honom fotad när han var stylad och snygg.

Han såg kalas ut på framhoppningen men blev tyvärr spänd som bara den när han kom in på banan och fick 4 ner. Han gick alltså consolationklassen på torsdagen som var 1,10-1,15 och var där felfri och såg ut som vanligt igen.

Det var en glad häst som i morse fick gå ut i hagen för första gången sedan i söndags och rulla sig utomhus. Nu ska han få semester några veckor, tur jag har fler hästar att åka runt på så någon ridabstinens lär jag knappast få ;)

Senast ändrad:

Vilken modell är det du har? Dina ponnysar har väl inte heller någon jätte manke om jag inte minns fel och min ser ju ut som en ponny i kroppen ;)
Ja jag får se om den ligger still, annars så kanske man kan prova en annan modell:)

Det är en dac jag har:). Båda mina har dock en del manke. Men den är ju inte gigantisk:D-

*kl*

Idag har vi då ridit KM i dressyr. Vi vann på 68% i L:B1 och jag är så nöjd med henne! Det regnade och blåste och staketet blåste ner så jag fick göra om uppridningen. Men höll fokus och kunde rida bra. Fick som väntat kritik för att hon var lite kort i nacken-men jag fick iaf fram näsan:).

Va kul, grattis! Hinner ni med någon mer tävling innan vintern.

Måste få rapportera här om pappan till Elle's föl som gått Flyinge nu. Han betäckte ju henne när båda var 2 år och i dag vann han både Breeders och öppna Championatet för 5 åringar. Han är dock kastrerad nu och jag sålde fölet för 15 tsek. Ångrar mig lite nu...Men kul att hingsten verkar ha talang.

Nej det finns inga fler tävlingar här ens i år:/. Kanske nån klubbis iaf och funderar på om vi ska ge oss på ett L:A-program redan då isf.

Tycker det är så roligt att Carame vann:D! Elle är en dam med god smak;).

Synd nig hjälpte det inte, så har nästan 6tim mellan klasserna, lååååång dag!
Ridningen idag känndes skit och var som om vi båda hade noll fokus, bläää!!!

Hoppas på att vi iaf någorlunda kan styra oss runt programmen imorgon, känner mig som en virrpanna som aldrig gjort detta förr fast än jag gjorde det i princip varje helg för ett år sedan ;)

Det var värt ett försök och det går säkert bra imorgon.

Fiorano, grattis till klubbmästerskapet!

Charlotte, tänk vilket hingstval ändå, hur ofta händer det att man väljer en ung oprövad hingst (ej godkänd :angel: ) och sen går den och vinner årgångschampionat!

lytesout de där bilderna vill vi se sen!

Jag red ut en sväng med GP idag men det var värst vad mycket som var farligt, särskilt majsfält som det blåser lite lagom i. Blev i alla fall lite galopp på fälten. Klippte henne innan jag red, tog då hals och bog men hon var ganska svettig under sadeln och shabraket efteråt i alla fall så imorgon ryker resten av pälsen. Hon var jättesnäll att klippa :)

Senast ändrad:

Låter som att de går bra för alla.
Jag har ev tävling i november annars e de slut för i år. Ligger 3a reserv men måste ha sadel först e en fördel ;)

Vad har ni för planer nästa år?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 315
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka