07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*KL*

Åhhhhhh lyckan är total!!!! :)

Skrittade prince en runda igår för första gången sen jag lämnade iväg honom 1e oktober. Red honom i september förra året lite ju men inget mer.

Gud vad jag saknat min häst. Han va ju förkyld när han kom hem så det har varit mys i hagen bara fram till igår när vi skrittade en runda på 25 minuter.
Dock har ja lämnat iväg en lugn 4års valack och fått hem en sjövild 5års hingst :angel:

dok är det väldigt harmlöst och han försöker inte slänga av mig eller sticka men supertaggad. Blir skritt varannan dag nu så han får börja lungt. Sen ska det letas hopptränare :)
Åh det är så skönt o få sitta på honom igen. Och betet och mitaviten har gjort susen. Han har tagit sig väldigt bra..
En liten bild från igår. Enda bilden vi fick där han står still :angel:

380287_10150999961625239_1880648522_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Va härligt att äntligen få tillbaka en så fin kille, förstår att det känns bra!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Min Q från i helgen. Han har tagit det easy den här veckan och idag släpptes de i sommarhagen med gräs så långt ögat nådde. Lyckliga djur.

556561_10150876773046299_760289236_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Fint hopp :laugh:

Kommer en liten bild från mig och Fille i helgen också, dock ingen action bild ;)

Fikapaus i väntan på start...
Mobil5339.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

KL

Jag red min häst för ungefär en vecka sen, vilket gick kanon! Vi dressyra lite på en lägda i närheten av stallet. :D

OBS! Titta på hästen och INTE ryttaren (mig)

Det är min kompis som har tagit korten.. :D

Så såhär kan det se ut när vi rider...



33102134.jpg


33102123.jpg


33102129.jpg


33102150.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Visst är det den ponnyn som var så sjuk förra året? Hon ser jättefin ut nu!

*kl*

Kass mobilbild från dagens släpp i "för"betet. Dom ska ut i en giganstisk hage tillsammans med korna sen, men där är inte stängslat klart än.
554658_3689596170403_1462163682_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vad fin! :love:

KL!

Min började sova ute dygnet runt från i tisdags natt. Kommer fortsätta ridas som vanligt. Men kommer få ca 2 veckors vila när det passar.

579559_10150859114181778_771116878_n.jpg


303620_10150859115396778_726700073_n.jpg


575832_10150859129191778_959334411_n.jpg


Såhär ser hans "sår" ut nu 1,5 månad senare:
522539_10150859120661778_516344841_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Visst är det den ponnyn som var så sjuk förra året? Hon ser jättefin ut nu!

Svarar åt syrran. :D
Jo det var hon det, först lindrig fång med flera veckors boxvila och sen jättesjuk och ilfart till Ultuna... Men nu är hon pigg och kry! Fast i år får hon avstå bete... :grin:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack:D
Jag önskar att min va hälften så rund och fin som din i kroppen! Han har minst sagt inte lätt för att gå upp i vikt utan ligger stadigt på lite för tunn mest hela tiden känns de som:grin:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Och jag som är van vid kroniskt anorektiska fullblod och halvblod av den mycket sportiga typen tycker att din är alldeles lagom i kroppen. Muskler och bredd får de ju allt eftersom de åldras och tränas därefter. Men så himla mycket tjockare ska han väl ändå inte vara (av vad man kan se från bilder med sadel på)?
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Måste tyvärr säga att det ser bättre ut på bilderna än verkligheten haha:D
Han är rätt så tunn över ryggen och har liksom inget att ta av alls utan ligger precis på gränsen men samtidigt får han ju absolut inte bli tjock heller eftersom han är så himla stor så det är väl en fin balansgång dedär.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ja, de var min ponny. Men de har ordnat sig jätte bra! :D
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jag tror att min häst kommit in i trotsperiod. När jag rider ut så sätter han huvudet mellan knäna och blir ostyrbar och håller på att ramla ner i diket. Även om jag rider med långa tyglar. Ska jag låta honom "ramla ner" i diket så han eventuellt går omkull och kanske lär sig att se sig för?
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Gör INTE det! Jag vurpade ner i ett dike i vintras med min 5-åring. Vi klarade oss med blotta förskräckelsen eftersom han föll baklänges, landade på mig, gled ner i diket x antal meter innan han försökte resa sig och samtidigt trampade mig rakt på ryggraden, sedan halkade och föll på mig igen innan han lyckades resa sig upp helt och samtidigt knäade mig i ryggen så att jag tappade andan helt. Själv lyckades han komma undan med ett sår precis där sadelgjorden ligger an som svullnade rejält och hindrade mig från att rida i en vecka. Sadeln klarade sig mirakulöst med ett skrapmärke och själv har jag fortfarande ett ärr på ryggen där han trampade mig (det blev ett stort skrapsår precis rakt på ryggraden).

Att ramla ner i ett dike med hästen över mig var redan innan en av de få saker som jag kan drömma mardrömmar om och det är precis så obehagligt som jag trodde innan. Att göra det med mening för att hästen skulle lära sig är ren idioti.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack! Ja dom är helnöjda grabbarna grus ;)

Jessivega: härlig känsla! Ni ser så glada ut båda två!

Undret: jättefin bild, han hoppar ju kanon!

Queenie1: vad fin hon har blivit och roligt att hon mår bra efter allt trubbel.

Sommarminne: han är så flott din häst! Fjärde bilden är jättefin där han fått upp näsan lite :)

Quinny07: fin han är! Såret har ju läkt jättefint!

Pannis: det låter lite farligt. Risken är ju stor att det kan gå riktigt illa och du hamnar under honom. Jag hade inte gjort det.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ska jag låta honom "ramla ner" i diket så han eventuellt går omkull och kanske lär sig att se sig för?

Mitt sto är väldigt snubblig av naturen och hon lär sig inte, fast hon gått omkull flera gånger. Så jag får vara den förståndiga och se till att vi håller oss på fötterna. Så räkna inte med att han lär sig. :laugh:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Nu är det bestämt att Ariel åker iväg till hingst. Har velat fram och tillbaka efter tävlingsdebuten och eftersom jag inte är hopp- eller dressyrintresserad rent tävlingsmässigt så får hon bli avelssto ett tag framöver. :)

Hingsten jag helst skulle vilja använda står i Skåne i år och eftersom jag ändå inte tänker behålla fölungen så fick det bli reservalternativet. Han är inte så tokig heller. :p

582404_445644015446450_800845555_n.jpg

Bilden är lånad från hingsthållaren. :o

Tyvärr blir ju fölungen ljusbrunblack, även om pappan är väldigt vackert musblack. :love:

Ariel åker på midsommardagen och lär inte komma hem igen förrän fostret är försäkrat. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 301
Senast: Rosett
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 191
Senast: Fibusen
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 870
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 413
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp