07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Oj vad duktiga ni är !

Min har hoppat uppsuttet för kanske 5:e gången idag.
Bebishinder, men ändå en linje med tre. En vattenmatta, ett plankhinder och en oxer.

Pålla utvecklas just nu i rasande takt. Det är så otroligt kul !
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl

Igår köpte jag en hoppsadel. Så äntligen kan man rida ut och sitta bättre än i dressyrsadel. Och så är det bara att börja ordentligt med markarbetet och hoppningen. Jag som inte hoppat vettigt på 10 år har blivit lite småfeg men med pyttehinder och säkerhetsväst borde det väl kanske gå bra..? :o

Skrittade ut med en kompis idag i 1,5 timme. Över stock och sten och lyfta på fötterna. Mkt bra träning för min pålle, som fortfarande sköter sig utmärkt ute. Jag är så stolt över henne :D
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

KL

Härligt att det går så bra för er allihopa!

Här går det också riktigt bra just nu, har funnit en perfekt medryttare som dessutom är en nära vän till mig. Red ut en sväng utan sällskap igår och vi galopperade och galopperade (utan några dumheter) det var så underbart! :love:

Bjuder på en bild från häromdagen när vi var uppe vid sjön för första gången. Här ska det badas i sommar! "Tror du ja..." säger M :devil:

pic_194300991.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Kul att uteritterna börjar gå bra nu! :laugh:

KL!

Veckans schema ser ut som följande:
Måndag: Vila
Tisdag: 20min skrittur i skogen, sen 30min jobb i paddocken.
Onsdag: Vila
Torsdag: Skrittur i skogen 20 minuter.
Fredag: Trimma i paddocken med skrittur i skogen före eller efter.
Lördag: Hoppning hemma i paddocken.
Söndag: Uteritt
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl

Denna vecka blev inte som jag tänkte pga ändringar i tränarens schema och sadelutprovning. Så denna vecka har sett ut/ser ut såhär:

Mån: Dressyrpass bettlöst i ridhuset 50 min. Gick sådär, hon tränger in med ena bogen och det är svårare att korrigera utan bett...
Tis: Uteritt i skritt och trav 45 min.
Ons: Sadelprovning, dvs jogga runt i alla gångarter ca 30 min totalt.
Tors: Skritt ute i kuperad terräng med mkt lyfta fötter och endel klättring, 80-90 min.
Fre: Markarbete/hoppning.
Lör: Uteritt.
Sön: Vila.

Nästa veckas plan:

Mån: Dressyrträning.
Tis: Vila eller jogging ute.
Ons: Uteritt eller dressyr.
Tors: Vila eller uteritt.
Fre: Hoppning/markarbete.
Lör: Dressyr.
Sön: Uteritt.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Här händer inte mycket just nu:(. Livet utan ridhus är rätt hopplöst när det börjar töa. Förra veckan kunde jag därför bara skritta eftersom det är is överallt. Denna veckan blev jag riktigt sjuk dessutom så då har ponny fått vila helt. Är egentligen ingen katastrof då jag hade anat att det skulle bli en viloperiod i samband med att våren kommer. Men det är så hopplöst när det är just denna månaden tränaren är här och dessutom ligger en Childeric i en kartong på bussgods och väntar på mig...

På måndag hoppas jag på nya tag!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Åh, vad tradigt!

Här är det strålande sol och 18 grader idag. Ska iväg på dressyrträning nu! :bump: Har anmält mig till vår första riktiga hopptävling den 31:a mars, och till terrängträning på Udden 6/4!

Klurar på om vi ska debutera i fälttävlan i slutet av april eller vänta till midsommar.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Känner igen det där! Samma här... Usch!


KL
Här är vi väldigt besvikna. Hela den här tävlingssäsongen är totalt utraderad eftersom att syrran inte har och heller inte kommer ha möjlighet att ta grönt kort. Hon har redan gått kursen, men inte skrivit provet (hon var för ung då), men nu kommer det inte vara nån kurs här på hela året, så hon får vackert strunta i tävlingarna... :(
Vi har pratat med ridsportförbundet, mittsvenska distriktskansliet, de närmaste kursledarna, vi har verkligen försökt göra allt, men det är bara att inse att det inte går att göra nåt åt saken. Så sjukt dåligt, men det är bara att gilla läget. Suck!

Eventuellt kanske jag pluttar runt med ponnyn nån klass, men det är frågan om det är nån mening att jag löser lincenser hit och dit för nån enstaka tävling.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vi har grönt kort-kurs på klubben nu i vår. Är ju inte hysteriskt långt från er om ni har möjlighet att ta er hit:). Måste ju gå att komma hit och bara skriva provet?
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Det är det som är så sjukt, för man MÅSTE gå kursen för att få skriva provet, alltså tillsammans. Även fast hon redan gått kursen förut så får hon inte skriva provet utan att gå om kursen.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

idag var det kanon väder men för att kunna rida lö sön fick ares vila idag, men vi provade western sadeln med med extra pad under och då tror jag nog det skulle funka att rida i den på ute ritter ( min favvo sadel ) så jag tog upp honom på banan och red ca 10 min i skritt och trav bara för att känna in sadeln, passade med på att rida i dually grimman ( bettlöst ) och han verkade lyssna fint även med den ;) så det blir att prova rida ut själv imon och med tjejerna på söndag ;)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hon är så fantastiskt fin och va krallig hon har blivit:love:
har hon fungerat bra och har du flyttat hem henne?
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack. De har funkat bra hittills, även fast jag ibland behöver ha hjälp när jag sitter upp. Har inte tagit hem henne, blir efter påsk. Ska åka bort en vecka över påsk och vill inte låta henne vila och vara utan sadel. Så därför får hon vara kvar tulls dess, men nu rider jag mest själv.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jag har ju ingen som tar foton, så jag får rigga videokameran och sen ta bilder därifrån. :p

Lite bilder från idag, kommer nog en liten filmsnutt senare.

201203241745035.jpg


201203241745034.jpg


galopp2.jpg


galopp3.jpg


galopp1.jpg


201203241745031.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Fin hon har blivit och kul att det börjar gå bra för er!

Marvin: fina bilder :) smart att rigga kameran sådär och ta bilder ur filmen!

kl
jag är nere i skåneland nu i helgen så herr plutt har haft en mini semester och eftersom vi har haft 18 grader varmt hemma tog jag av täckena på hästarna så jag lär väl komma hem till ett par lerhögar. I fredags fick dom iaf nya skor och snösulorna åkte äntligen av :) nu år jag peppad att komma igång igen och har bokat in ett helgläger i april med både hoppning och dressyr!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Någon mer som har problem med att deras superbäbis hoppar dem ur sadeln?

Jag fick fara o flyga senast idag, på tävlingen, för att hon bestämde sig för att verkligen veckla ut bakbenen o jag katapultades av henne i landningen pga det... :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 281
Senast: Rosett
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 187
Senast: Fibusen
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 870
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 409
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp