07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Men åhh vad duktiga ni är! Det ser ju jättekul ut och hon hoppar som om hon vore världsvan! Stor :bow::bow: till dig som kämpar så!

Fiorano: Hon ser trevligare och trevligare ut för varje film du visar! Mycket trevlig ponny du har fått tag på :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Har samma problem med min som Fiorano. Han kryper också väldigt bakom hand stundtals. :confused:

Det ser superskoj ut Marwin!!!! Så avis! Finns inga såna träningar här uppe. (Västmanland.)

Min polle tränade dressyr för första gången på flera månader med nya medryttaren igår. Var där & fota lite. Han var pigg & glad & lyssna jättebra. Men samma problem som sagt som Fiorano, kryper bakom hand ibland.

026_193700054.jpg


067_193700353.jpg


075_193700554.jpg


095_193700688.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

helgen var underbar, 2 pass i skogen blev det, ganska långt han var trött på vägen hem, fick vila igår och så körde vi ett kort pass på bana idag på morgonen, la ut lite bommar på en volt och gjorde lite 8volter m.m. han kändes lite seg så vi tog det lugnt, men nu är jag på jakt igen efter sadel, har hört om sadlar som är utformade efter kvinnors bäcken, tex stubben excalibur, scheelse. vet ni några andra märken?
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hon är hur söt som helst! Du sitter så mkt bättre på henne än på T. Hon har fin takt men kryper lite väl mkt bakom hand stundtals, men de är säkert med styrka och ork att göra.

Ja hon är verkligen söt som socker:). Att hon kryper bakom är inget jag gör en grej av, som du säger blir det bättre med styrkan. Är jättemycket lättare att sitta på hästen när man faktiskt kommer till ridning! Det blev liksom aldrig ordentligt med T:/. ...och så är Childeric pretty amazing att sitta i:love:! Har sålt Amerigon nu och en Childeric är efterskickad!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Har faktiskt aldrig ridit i en Childeric, och kanske inte borde prova.:angel:

Här er liten film på min häst från förra veckan. Inte jag som rider dock. Har börjat "smyga" ner lite i sadeln och inte bara lätt sitst i galoppen längre. Tidigare blev hon stressad och spänd med accepterar de bättre och bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=1f-rfbVndSM
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Min var väldigt likadan. Från att ha stått som ett ljus vid uppsittning så krånglade hon. Det löste sig med att jag hade en pytteryttare (en duktig tjej som bara väger typ 45 kilo) som red ett vanligt pass och sedan satt av och på en massa gånger tills odjuret stod som ett ljus.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

KL

Nu rids min ganska stadigt 4 dagar i veckan. och arbetas för hand eller löshoppas resten.

Måndagar: Dressyrlektion
Tisdagar: promenad för hand/skritt ute
Onsdagar: Hoppträning
Torsdagar: Vila
Fredagar: Skogsritt eller dressyrpass
Lördag: Skogsritt eller dressyrpass (beroende på v ilket som det blev på fredagen)
Söndag: Skogsritt eller löshoppning
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Fick i uppgift av nya tänaren att klura ut vad mina "närmaste" mål var så att vi kunde lägga upp träningen lite efter det.
Och detta är vad jag har kommit fram till:
*Balansen/galoppen/byten
*Starta på vår Pay and jump vi har i klubben i mitten av april
*Starta vår första riktiga tävling till 1e maj
*110 cm i sommar
* Att gå två klasser på samma dag i sommar
*Att starta 120 cm detta året

Vet ej om det är realistiskt med det sista målet, det är mer i fall allt går som på räls :p (och om jag kommer över min höjdskräck:o)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Har faktiskt aldrig ridit i en Childeric, och kanske inte borde prova.:angel:

Här er liten film på min häst från förra veckan. Inte jag som rider dock. Har börjat "smyga" ner lite i sadeln och inte bara lätt sitst i galoppen längre. Tidigare blev hon stressad och spänd med accepterar de bättre och bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=1f-rfbVndSM

Om man inte vill köpa en Childeric ska man inte heller rida i en:p.

Vad fin Elle ser ut! Hon ser otroligt mycket mer vuxen ut och helt komfortabel med ryttaren:).
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Antar att de är så med den sadeln... Jag måste nog ut och leta ny sadel så småningom. Den ligger ok, så därför kör vi med den ett tag till. Men hon börjar bli riktigt bred över ryggen, så vi får hålla lite koll. Har en ny sadel att "inkassera" när jag nått min innan gravid vikt. Sambon vet inte vad sadlar kostar...tror jag väljer nya Prestige sadeln för 50 TSEK. Ha ha...

I dag blev de uteritt. Fint och soligt men väldigt blåsigt. Jag red med som sällskap på snällaste hästen och utbildaren på min häst. Hon har inte varit ute sen i höstas med ryttare på sig. Var lite spänd i början med skötte sig fint. Travade på lååång grusväg och Pålle var mkt nöjd och glad att få komma ut. Mkt trött häst när vi kom hem. Troligen blir de uteritt i morgon också...
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Q´s sår verkar sköta sig. Det har nu stängt sig och han har inte fått feber så någon innestängd infektion verkar det inte vara. Svullnaden har gått ner markant också. Longerade honom inspänd med en graman idag som jag fäste runt kroppen så att han skulle slippa gjord runt magen. Var inte optimalt men hästen höll sig mer på mattan och jag kunde undvika tryck på svullnaden. Om allt går som det ska så hoppas jag på att kunna sadla imorgon och träna på fredag. Isåfall så får han tävla på lördag och söndag.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vad fin hon ser ut! :love: Så roligt att du kommit igång med henne på riktigt nu! :laugh:


KL
Här var det premiär för hoppträning i söndags! Syrran red och jag var filmare och hinderslav. :D Ponnyn skötte sig SUPER och fick massor med beröm av tränaren som tyckte väldigt mycket om henne! :laugh: Jättekul att höra! Det var lite kul att det bara var unghästen i gruppen som skötte sig, dom andra for mest omkring... :angel:

Syrran var jättenervös innan men jag tyckte hon gjorde det bra. Det var dock längesen hon red så "dåligt" som hon gjorde på träningen. Hon hade så många onödiga missar som det inte brukar vara annars. Hon tappade styrförmågan massor med gånger (att rida RAKT var det svåraste av allt! :D), och hästen var mer än jättesnäll som hoppade i vissa lägen, men tja, de var lika nöjda båda två efteråt så det är väl som det ska! :) Nya tag mot nästa äventyr!


Film finns här!
 
Senast ändrad:
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jag kan ju ta o bjuda på DAGENS GARV då!

Detta är något min häst gör...ofta!
Ibland vill hon ha ihjäl mig när jag ska tvätta henne juver, men oftast är det så sköööönt så skööööönt. Då lyfter hon på benet som en hund för att jag ska nå bättre, hahahahaha!
Hon är så himla knäpp, och så himla sööööt!!!!:love:

img_8200_193919503.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Så där gör Ariel varje gång jag borstar hennes rygg. ;)

*kl*

Ikväll hade Ariel förhöjd temp, så det blev ingen dressyrträning. :( Jag hoppas hon inte blir snuvig och får feber.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Så gör en av mina märrar också, plus att hon samtidigt ska vända sig och och klia tillbaka på min rygg... Brukar gå sådär på 3 ben ;)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Igår red vi ut en sväng. Inga tecken på att gå ostadigt. Möjligen var hon lite stel i nacken att ställa åt vänster.

Idag var det vila och jag fick det här fotot skickat till mig över vad hon passar på att roa sig med..... (klickbar för större bild)



Blir munskydd på imorgon vid borstning.... :D
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

KL!

Idag åkte jag iväg till ännu ett nytt ridhus på Diablo´s & min första hoppträning! 11 ridhus räknade jag ihop att han varit i nu. Snart världsvan! :D

Kort film: http://www.youtube.com/watch?v=iQBOgTpDLQs

Veckans schema ser ut såhär:
Måndag: Dressyrträning
Tisdag: Skrittur 30 min (lite trav.)
Onsdag: Hoppträning
Torsdag: Vila
Fredag: Uteritt
Lördag: Uteritt
Söndag: Ev P&J
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 271
Senast: Rosett
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 187
Senast: Fibusen
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 870
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 406
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp