Nu har vi ju inte direkt det problemet att hon är oridbar och känns livsfarlig att rida. Så av den anledningen behöver jag inte vräka bort henne.
Jag har redan nämnt flera anledningar till att jag har väldigt svårt för att sälja henne. Och som sagt så är det inget guldläge att hitta nåt vettigt hem åt henne när hon dessutom är skadad och även utan tidigare meriter.
Jag håller dock ögonen öppna för en häst till, det kanske är lättare att fatta nåt beslut om man har två hästar att jämföra. Antingen kan man ha två eller så inser man att den ena inte är oumbärlig och det kanske blir lättare att sälja. eller så inser jag att gräset inte är grönare på andra sidan och säljer den andre. Jag vet inte. Jag har inget fett kapital att hitta nånting för nu, men det lär jag inte ha för de kaffepengar jag skulle få för henne i dagsläget heller...
*kl
Ytterligare ett jobbdilemma har dykt upp. En tjänst på en ort där jag sökte en tjänst i höstas, 15 mil därifrån jag vill bo. Mitt ute i ingenstans, finns en ridskola men inget mer. VDn i företaget har kontaktat mig ang tjänsten och är mkt angelägen om att jag ska söka den. Men jag funderar mkt på om det skulle fungera med min vardag.
Dels är det alldeles för långt ifrån där jag vill vara. Hästmöjligheterna är inte så lajbans då det bara finns en ridskola, antagligen med rätt tråkiga hagar och kort utevistelse vad jag sett. Jag kommer dessutom att jobba dagtid vilket innebär att jag tvingas vara där kvällstid med allt vad det innebär på en ridskola *kräks Det kan möjligen finnas någon tränare att rida för ibland antingen där eller 5 mil bort, men 10 mil till närmaste tävlingsplats och 10-15 mil till de tränare jag helst ridit för på det länet.
Men samtidigt är det ju en chans till att prova nåt nytt. Och komma 75 mil närmare hem. Och en chans till en liten nystart. Men hästmöjligheterna...