@oxo @Charlotte1975 @sassiball
Visst har det gått framåt, men jag har för tusan ridit i snart 30 år utan att komma nånstans? Resultatet i helgen var rätt likt det resultat vi hade när vi debuterade där för nästan exakt 2 år sedan.
Det hjälper inte att tjura och kalla hästen för Häxa, när det är jag som inte kan rida.
En del runt mig tycker att jag borde sälja och köpa en annan häst, men jag tror ju inte det är hästen det är fel på. Hon har ett enormt trevligt psyke, ställer upp för ryttaren, hjälper till när hon förstår vad som ska göras. Lätthanterad och cool för det mesta. Rör sig helt ok, kan hoppa om ryttaren inte ställer till det för henne och har alla förutsättningar för att kunna få bra resultat i låga klasser. Vad talar för att det skulle gå bättre med en annan häst?
Jag blir superstressad av tävlingar och förstör för oss. Egentligen inte alls någon tävlingsmänniska, men har ambitioner att faktiskt bli bra, men börjar inse att det inte kommer att hända. Om det åtminstone kunde gå bra NÅN gång?
Jag vill inte rida LB, hoppa 1 m och debutant fälttävlan resten av mitt liv?
Men om jag inte skulle hålla på med hästar, hur skulle jag överleva då? Vad skulle jag göra med min tid, och vem skulle vilja umgås med mig som blir tjurig när hästen vilar en vecka...
Funderade på frimärkssamling, och sambon trodde att jag skulle stå ut i ungefär 7-8 minuter, inklusive inköp.
Lite trött på mig själv nu, skulle behöva en time out?
Pållan har välförtjänt vila denna veckan, går i hagen och äter gräs. Hon har blivit kompis med den nyinflyttade valacken som går i hagen bredvid hennes, och vi tänkte släppa ihop dem denna veckan. Hennes stokompis går fortfarande i sjukhage.
Idag tog vi en lång kvällspromenad och sniffade på våren.