@Kirre: Jag har fortfarande en Ordo Equester, den är inte såld än.
Min häst är inte särskilt takformad, men heller inte helt platt och Ordon ligger bra på henne. Det var mig den inte passade.
@Gabby_Ossi: Grattis!!
Vi kom iväg idag, bilen funkade och hästen var inte halt eller svullen över sitt sår.
På framridningen till dressyren var hon rätt så fin, inte wow, men ok. Trångt och väldigt svårt att komma till ridning. På banan blev jag superspänd och hon också. Började plötsligt skjuta in rumpan i galoppen och gick på dubbla spår hela tiden (hon gjorde inte alls så på framridningen), så jag antar att jag gjorde nåt konstigt. Ingen bra känsla alls, blev 57%.
I hoppningen kändes hon fin, hittade en bra galopp och letade hinder. Räddade mig på en oxer och petade sedan ner nästa hinder där vi kom rätt. Bytte galopp själv, superduktig!
I terrängen var hon fin på framridningen, sög mot hinder och galopperade på efteråt. Efter start blev hon tjurig och stod emot. Fick inte upp nåt tempo alls och fick inte alls den där härliga terrängkänslan. Massa tidsfel men felfri på hinder.
Sammanfattning: Mäh!
Var jätteledsen när jag kom hem, så trött på att lägga så många timmar och så mycket pengar på att träna och förbereda, och så kan jag ändå inte rida ett godkänt dressyrprogram!
Har lite kris och undrar om jag borde tävla, eller ens rida överhuvudtaget.