@mackan Jag är ändå mest nojjig över gräset
Det har aldrig varit några problem att släppa min häst med andra, och vad gäller benet så har hon ju sprungit duktigt på det i två månader i vilket fall. Inte på samma ytor förvisso men dock. Håller det så håller det, jag kan inte göra mkt åt saken. Ska hon gå på lösdriften måste ihopsläppet fungera förr eller senare.
Min häst är ju ganska sansad när det gäller kontakten med andra hästar, och den här gruppen innehåller inga tydliga ledare tydligen.
Men visst är det som du säger, att jag borde oroa mig mer för benet. På nåt vis känner jag mig ganska neutral kring det, för det är inget jag kan påverka. Betesplanering däremot kan jag påverka, så det gör mig nervös.
Hon har levt djävul vissa dagar i hagen nu med, och det har inte blivit sämre. Jag känner mig likgiltig och bitter inför livet i stort, inte minst vad gäller min skadade häst, så det känns som att skiter det sig mer så gör det det i vilket fall. Jag vet inte hur jag skulle kunna göra det annorlunda. Jag har försökt göra allt för att hästen ska hålla och må bra, det har inte lyckats ändå bevisligen. Om jag aldrig kan tänka mig att släppa in henne i en flock hästar, då måste jag ju stå kvar där jag är idag och det har ju heller inte gjort henne lycklig...