Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hejhej tråden, sorry för snoket och OT-inlägg, skriver ändå.Knappast möjligt i dagens samhälle att bli sjukskriven för något jag varit "frisk" ifrån i 8 år. Speciellt inte om problemen är så delikata som att ogilla sitt jobb, ha skadad häst, inte få bo där man hade hoppats...
Mackan: Jag vet att jag tänker helt fel när jag gräver ner mig. Jag har ägnat hela mitt vuxna liv åt att komma på fötter, tänka om, ta nya vägar, försöka ordna och fixa och dona så att livet blir om inte bra så iaf uthärdligt. Jag har varit hos terapeuter, psykologer osv från att jag var 16 tills jag var 22 och gått i alla möjliga samtal och käkat mediciner. Det som hjälpt mig mest har varit att ha saker att göra, att ha ett intresse som är ett driv som är starkare än att tänka på döden dvs hästarna.
Det fungerar ofta så att jag håller mig uppe. Men att ha en motståndskraft som står emot dessa megamotgångar som jag går igenom sedan månader tillbaka det har jag inte ens i hästeriet, speciellt inte när hästfan är trebent. Och ja, alla hästar är skadade ibland och man får vara lessen och ha lite hundgöra. Men det jobbiga nu har varit att all skit kommit i samma tidsperiod. Och jag är SÅ sjukt less på att "tänka om, ta nya tag, ändra fokus". Nu vill jag faktiskt bara kasta in handduken. Och det är ju inte olagligt att känna så.