07-ornas 16'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

WTF! Ser nästan ut som någon dragit med en nyckel eller annat föremål. F-N va taskigt.

I dag testade jag den "lugnande gelen" på Elle. Hon va mkt avspänd och lugn i dag, om de berodde på gelen eller om hon bara hade en bra dag är svårt att säga.

Men alltså gud vad obehagligt! :(

Är det tjafs hos er av ngn sort som gör att du öht kan misstänka att ngn medvetet riktat sig på dig? Sjukt obehagligt oavsett, för att tala milt. Vad är det för fel på folk?! Fy helt galet hur ngn kan göra ngt sånt ju!

Skönt att ni är fler som känner på det sättet. Blev filmad för första gången på länge på träning förra helgen. Han kändes fin och possitiv och framme, han såg nästan tråkigare ut än på en film när han var 5... Jag vet att han håller i hop bättre, blivit starkare och klarar mer rörelser nu men jag börjar ju undra över min egen kännsla. Fick ha kris samtal med tränaren;). Till saken hör också att jag varit bortskämd med hans mycket talangfulla mor där mer eller mindre varje träning gav framsteg. (Har slutat att jämföra för längesedan)

*kl*

Hinner inte skriva ngt nu, men här är några bilder från gårdagens träning:

1724549_10202734507995723_4444699171273662020_n.jpg

1509247_10202734508075725_3911714410575543924_n.jpg

Bakdelsvändning:
10155116_10202734508595738_5658146834418329494_n.jpg

10245380_10202734504915646_2729645992060792160_n.jpg

10014556_10202734508035724_2030673204213468199_n.jpg

*kl

Jag fick inte jobbet.

Finns inte mkt mer att skriva. Jag vill dö. Dö. Dö. Dö. Finns inget mer att leva för. Om än barnen i Afrika har det värre, så känner jag så. Jag hade gärna skänkt bort min livsande till någon annan. Vem som helst.

Usch jag lider verkligen med dig. Men sök vilket jobb som helst där uppe och flytta! Du blir bara mer och mer olycklig i nuvarande situation och förändring är helt klart nödvändig!

Alltså detta med sadeln gnager verkligen i mig. Det är som sagt en väldig känslig situation men är 99% säker på vem som gjort åverkan på sadel. Tyvärr blånekar hen och det är rätt svårbevisat:(. Putsade iaf sadeln idag och det syns betydligt mindre, men ändå tydligt.

Lite ot men var iväg och tränade med den prickiga idag. Gick sådär. Red igenom programmet tre gånger och idag var han seg som tuggummi. På vägen hem fick jag lära mig hur bra det är med panikbommar eftersom han hoppade över bommen. Är tredje gången han gör det och lika knäpp han är till att stöka runt i släpetlika lugn var han när han väl hängde där. Förhoppningsvis fick han inga men, men det var tur att han var lindad fram! Lindorna hade kasat omkring lite och verkligen gjort sitt skyddande jobb. Eftersom han hängde där så kort stund tyckte hans ägare att han ändå kan starta imorgon. Jag är lite orolig att han fått ett rejält blåmärke precis där gjorden ligger. Men det kommer isf synas tydlig imorgon för han är lite för tätt klippt och skiftar i rosa, så huden syns väl:p.

Fortsätter spamma tråden mellan körningarna:p.

Känner att jag bara vill att den här helgen ska gå över. Har tagit på mig alldels för mycket:(. Träningen med den prickiga idag gjorde att jag inte hann med att fixa Barbie alls. Så måste ställa mig och tvätta svans och ben imorgonbitti innan vi kör till tävlingen med den prickiga. Har inte heller putsat alla han grejer efter träningen men tack och lov tvättar hans ägare honom ikväll.

Måste alltså vara i stallet vid sex senast och naturligtvis jobbar jag även i natt. Kan förhoppningsvis smita hem vid två. Har verkligen inga förväntningar på den här tävlingen. Inte nån höjdarkänsla på nån av hästarna.

Jag kan inte söka vilket jobb som helst. I den här branschen är man inte attraktiv att anställa om man haft uppehåll. Speciellt inte om man bara jobbat i den i tre år.
Det var även detta som gjorde att jag föll bort, att jag inte hade tillräcklig erfarenhet och att vissa delar av kompetensen man sökte saknades till skillnad från hos en av de andra 71 sökande... Det gör knappast att jag blir mer attraktiv nästa gång en tjänst kommer ut, om jag nu söker vilket jobb som helst. Jag måste dessutom se till att tjäna pengar som motsvarar mina utgifter samt jobba skift. Då finns det bara en arbetsgivare i den stad jag vill bo, samt en arbetsgivare i grannkommunen.

Just nu orkar jag inte ta tag i nåt. Men jag har ont i magen inför kommande sommarperiod och vad den kommer att innebära för mig under perioden juni-september. Det är nog jävligt när vi är fulltaliga, halva bemanningen innebär en katastrof och jag är uppriktigt orolig. Jag känner för att sjukskriva mig hela sommaren, men det är ju lite svårmotiverat.

Nåväl. Min häst insåg iaf det olämpliga i att bete sig idag. Hon har aldrig varit så snäll under hela sin sjukperiod. Hon gick snällt på lång tygel med mig storbölandes på ryggen i en timme. Så jag antar att hon kommer att vara snäll en lång tid framöver.

Men du, man behöver inte ha nybadad svans eller nybadade ben när det är så körigt. Inte heller behöver man ha nyputsade grejer. Släpp lite på perfektionskraven och ta det för vad det är så kanske känslan blir lite bättre igen. :)

Håller med Saigon. Släpp det. Divan är typ badad 1 av 5 tävlingar. Tränset ordentligt putsat 2 av 5 ggr och svansen blir helt okej om du bara kör pälsglans i.

Men alltså om du hatar ditt jobb så mycket så måste du ju byta. Du går ju under annars. Även om du inte kan flytta hem så kan du väl flytta någon annanstans i Sverige. Häst kan man ha typ överallt.

Min helt personlig åsikt är att du ska göra dig av med hästen. Du tycker inte det är roligt och det är bara stress för dig. Nä du kanske inte får mycket för henne men tänk hur fort du sparar ihop pengar när du inte har egen häst och lägger undan de pengarna på sparkonto varje månad. Rid ponnyerna och alla hästar du kan komma åt i stället.

Jag GAV bort en häst jag köpt för 195000 kr. Kunde inte döma ut honom för det fanns inga veterinära fel på honom och han var för galen för att säljas överhuvudtaget. Det sved som fan, jag har inte ekonomi att bara kasta bort nästan 200000 kr, men jag hade inte hållit på med hästar alls idag om jag inte hade gjort det.

+ Saigon

Vad gulliga ni är:). Svansen måste jag dock tvätta. Den är grå. Är ohemult lerig överallt man rider så den har inte klarat sig denna veckan. Den var faktiskt otvättad förra helgen;).

Frugtis: Nånstans måste du tänka på ditt eget välbefinnande. Situationen du lever nu är ohållbar. Det är så tydligt att hela du håller på att falla helt sönder och du måste förändra situationen innan det är för sent. I synnerhet med tanke på din tidigare sjukdomshistorik. Visst borde du kunna bli sjukskriven ett rätt bra tag just med tanke på den? Boka tid på vc och prata iaf med någon! Blir så ledsen för din skull att du mår så dåligt:(. Det är märkligt hur Bukefolket växer på en!

Senast ändrad:

halvt knapplån

jag håller med Jfrelin och Saigon : självklart behöver inte hästarna vara badade från topp till tå på lättklass nivå öht. inte heller behöver man putsa sin utrustning dagen innan det blir ingen bedömning på det öht jag lovar.....

Stjärnfrugt: jag håller även med i de kommentarer du fått: du kommer ingenstans med att hänga upp dig på ett enda jobb, en enda väntan på att x variabel ska presentera sig i livet för att få dig på x bana osv. Ledsen men det funkar inte så. du behöver tänka om 180 grader och omvärdera vad det egentligen är som får dig att må dåligt, med allt vad det innebär i fråga om omvärdering häst, boende, geografiskt befinnande, osv osv. Tycker det varit väldigt många år nu - (nästan 2 år? ) som du uttryckt samma sak att ditt förhållande inte fungerar, du vill inte bo där du bor, du gillar inte hästen osv och sen allt ovanpå de situationerna som sen händer utöver det. Det är inte hållbart enligt mig om du känner så. Omvärdera - i alla avseenden och på alla sätt, är mitt råd.

Att min häst är dryg nu är ju inget konstigt - konvalescent, för tråkig aktivering och för lite utevistelse. Men nu när jag vet att jag inte ska flytta får jag börja leta nya alternativ för henne. Såg en annons på en lösdrift 1 mil bort, jag hoppas det kan vara nåt.
Självklart innebär det en stress för mig att ha henne, det är ju för att hon är skadad och allt känns tungt. Tror inte det hade varit annorlunda med nån annan häst faktiskt. Som hon är nu kan hon inte ens provridas av nån, så det blir ju svårt att se om en tilltänkt köpare klarar av/tycker om henne.

Knappast möjligt i dagens samhälle att bli sjukskriven för något jag varit "frisk" ifrån i 8 år. Speciellt inte om problemen är så delikata som att ogilla sitt jobb, ha skadad häst, inte få bo där man hade hoppats...

Mackan: Jag vet att jag tänker helt fel när jag gräver ner mig. Jag har ägnat hela mitt vuxna liv åt att komma på fötter, tänka om, ta nya vägar, försöka ordna och fixa och dona så att livet blir om inte bra så iaf uthärdligt. Jag har varit hos terapeuter, psykologer osv från att jag var 16 tills jag var 22 och gått i alla möjliga samtal och käkat mediciner. Det som hjälpt mig mest har varit att ha saker att göra, att ha ett intresse som är ett driv som är starkare än att tänka på döden dvs hästarna.
Det fungerar ofta så att jag håller mig uppe. Men att ha en motståndskraft som står emot dessa megamotgångar som jag går igenom sedan månader tillbaka det har jag inte ens i hästeriet, speciellt inte när hästfan är trebent. Och ja, alla hästar är skadade ibland och man får vara lessen och ha lite hundgöra. Men det jobbiga nu har varit att all skit kommit i samma tidsperiod. Och jag är SÅ sjukt less på att "tänka om, ta nya tag, ändra fokus". Nu vill jag faktiskt bara kasta in handduken. Och det är ju inte olagligt att känna så.

Senast ändrad:

Men inser inte du själv att det är hela din livssituation sammantagen som gör att du mår så himla dåligt? Det är jobbet, det är ditt förhållande, det är hästen, det är ditt boende, det är din geografiska plats. Det är ju INGET som är rätt. Och jo, om du bokar tid på vc och pratar med en läkare om ditt mående och att du känner igen alla varningssignaler sen du var inne i väggen förra gången har du åtminstone haft möjligheten att bli sjukskriven. Att inte göra något är inget alternativ ändå väl?

Jag har själv varit så himla djupt nere i dåligt mående men satte upp "livsmål" för att värna om mitt psyke. Det innebar bla flytten upp hit villet jag inte ångrar en sekund. Det har också inneburit att jag har fått ändra och omvärdera livsmål. Jag är en c-kurs från en fil kand, men jag insåg att det livet inte var för mig, inte just nu iaf. Så jag sitter här i en taxi om nätterna för att ha råd med hästeriet. Även om livet går upp och ner så är jag överlag lyckligare än nånsin. Haha, är nästan rädd för att skriva dom orden, känns som livet ska rasa ihop som ett korthus då:p.

Sry för väääldigt ot:o.

Knappast möjligt i dagens samhälle att bli sjukskriven för något jag varit "frisk" ifrån i 8 år. Speciellt inte om problemen är så delikata som att ogilla sitt jobb, ha skadad häst, inte få bo där man hade hoppats...

Mackan: Jag vet att jag tänker helt fel när jag gräver ner mig. Jag har ägnat hela mitt vuxna liv åt att komma på fötter, tänka om, ta nya vägar, försöka ordna och fixa och dona så att livet blir om inte bra så iaf uthärdligt. Jag har varit hos terapeuter, psykologer osv från att jag var 16 tills jag var 22 och gått i alla möjliga samtal och käkat mediciner. Det som hjälpt mig mest har varit att ha saker att göra, att ha ett intresse som är ett driv som är starkare än att tänka på döden dvs hästarna.
Det fungerar ofta så att jag håller mig uppe. Men att ha en motståndskraft som står emot dessa megamotgångar som jag går igenom sedan månader tillbaka det har jag inte ens i hästeriet, speciellt inte när hästfan är trebent. Och ja, alla hästar är skadade ibland och man får vara lessen och ha lite hundgöra. Men det jobbiga nu har varit att all skit kommit i samma tidsperiod. Och jag är SÅ sjukt less på att "tänka om, ta nya tag, ändra fokus". Nu vill jag faktiskt bara kasta in handduken. Och det är ju inte olagligt att känna så.
Hejhej tråden, sorry för snoket och OT-inlägg, skriver ändå.

Om det gått så långt att du är beredd att kasta in handduken - ta kontakt med vården. Självmordstankar (speciellt stegrade sådana) är alltid alarmerande. Det spelar ingen roll om de utlösts av en livssituation du ev. kanske kan göra något åt eller ej. Nu är jag kanske märkt av att jag skrivit tenta i psykiatri just idag men det som jag tagit med mig därifrån är att det finns så himla mycket hjälp att få. Usch jag tycker ditt liv låter fruktansvärt nu och tänker att det kanske skulle kunna bli bättre om du får adekvat hjälp. Kram på dig!

Senast ändrad:

Tror inte heller det skulle vara skillnad med en annan häst. Tänker mer att du inte ska ha en egen häst alls just nu. Rida andras hästar absolut, så mycket du bara kan, men inte en egen med allt ansvar och skit det innebär.

Sätt in en annons och se om någon vill låna henne för avel. Jag lånade ut min 08a till avel när hon var 3. Funkade hur bra som helst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 756
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka