07-ornas 16'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Tråkigt :(

Jag har inte heller tid att träna. Men försöker gå på i snitt 1 yogapass i veckan på gymmet (vilket är all schemalagd träning jag hinner med, ibland inga alls och ibland 3 pass på en vecka) och efter någon månad så hade jag så mycket med mig att jag köpte en klok matta och började träna hemma. Så nu tar jag fram den direkt när jag går upp och står på den ca 15-20 min varje morgon innan frukost. Det är inte mycket men det räcker för att jag snabbare och snabbare ska hitta andningen, kroppskontrollen och smidigheten. Sedan behöver jag instruktörsledda pass á 75 min regelbundet för att få känna styrketräningen och utvecklas också. Men det lilla i vardagen kommer jag långt på i ridningen (och så blir jag på mycket bättre humör av det också). Och så blir det av, bara det mår jag bättre av också.

Men fy! Hur kan folk med att göra något sådant. Förstår att du är arg och ledsen över det. Din fina sadel!

Men åh så roligt! Ska verkligen bli kul att se både bilder och film (hoppas jag) :D Alltid kul att se sin häst bli riden av ett proffs :)

Men nu får din häst se till att hålla koll på benen. Hoppas det inte blir värre men kul att ni hittat en tränare som fungerar för er :)

Men på riktigt? Fy fan vad tråkigt. Tycker du ska fråga ALLA som står i stallet. Även fast ingen kommer erkänna så kan du få dem att skämmas.

*kl*
Nerverna inför söndag börjar komma nu. Är sällan nervös på tävlingsdagen men innan. Får så negativa tankar och se framför mig alla missar och att vi rider på 52%.
Tänker om jag har en tillräckligt bra häst egentligen.
Rider jag verkligen okej? Jag kanske borde hålla mig till LC-LB
Ser alla stallkompisar rida på 70%
Blääääääää försöker verkligen se framför mig hur bra vi är men det är svårt att vända tankarna.

Det är ett väldigt litet stall och det finns en huvudmisstänkt som dock blånekar. Hela situationen är dock vämdigt känslig så hur gärna jag än vill och behöver vädra hur jag ens ska gå tillväga med detta kan jag inte göra det i ett öppet forum:/. Men kan man polisanmäla för skadegörelse även om dörren till sadelkammare var olåst?

Förstår hur du tänker inför tävlingen... Går igenom exakt samma bergochdalbana av känslor och självtvivel innan tävling:(. Konstigt nog känns det bättre som inför denna helgen där jag vet att vi ändå inte är med och slåss om rosetterna. Då kan jag vara lite lugnare och göra klassikern "tävla mot mig själv":p. Med den prickiga känns det värre. Han var ett kräk i måndags. Han kan lika gärna vinna som att komma superjumbo.

Klart du kan anmäla och det borde du göra. Var det på Childericen?

Jag försöker tänka att bara tävla mot mig själv men det är omöjligt. Jag är en sån tävlingsmänniska.
Dessutom har min vidriga prestationsångest kommit tillbaks från att ha varit borta i 6 år, det var senast jag tävlade på riktigt och då menar jag LA och högre. Den är så illa att jag ibland tänker att jag borde sälja hästen och sluta rida helt för jag är ändå så kass.

Fy f-n va trist. :crazy: Väldigt tråkigt om de är någon som gjort detta med flit. Känns som de kan leda till väldigt tråkig stämning i stallet. Tycker du ska anmäla. Har en vän som fick sina ridstövlar sönderklippta i ett låst skåp i stallet. Idioter.

Gällande självförtroende inför tävling, så ligger jag i botten. :nailbiting: Har inte tävlat nu på 4 år och har nu en häst jag inte litar på med nerver på utsidan. Trots detta har jag nu anmält oss till 2 olika klubbtävlingar, och känner mig lätt illamående inför detta. De jag nojjar mest är att jag ska åka av.:p

Anmäl. Det visar iallafall att du inte bara tänker acceptera skit.

Tack för pepp :love:

Charlotte: Heja dig och Elle! Syns vi på lördag?

Om jag inte trillar av på lördagsmorgonens hoppträning så syns vi på kvällen.

Har beställt Equanimity och ska prova de på min häst. Någon som testat? Nedan kopierad text från återförsäljaren.
Equanimity utnyttjar hästens naturliga doftkommunikation för att skapa lugn och trygghet. Equanimity tas inte upp i kroppen utan fungerar som en trigger för receptorer i näsans Vomero Nasala Organ (VNO).
Equine Appeasing Pheromone , EAP
Efter fölning och under digivningsperioden avger stoet EAP i juverområdet. EAP ger fölet en grundtrygghet i mötet med nya och främmande föremål och situationer. Studier visar att också vuxna hästar påverkas på liknande sätt av EAP.
Feromoner är doftsignaler som används för kommunikation mellan olika individer av samma art.
Feromoner som avges av en individ kan påverka och förändra beteendet och/eller
känsloläget hos andra individer av samma art (detta gäller för alla däggdjur).
Equanimity rekommenderas till hästar som visar tecken på att lätt bli oroliga, nervösa eller som är mycket känsliga inför
nya situationer och/eller förändringar i sin närmiljö.
Equanimity kan användas under inlärning och träning och inför nya situationer där man vill ha en avspänd och harmonisk häst.
Equanimity kan användas i situationer där hästen visar tecken på oro.

Jag hade blivit sjövild om det varit min sadel :mad: Speciellt om det varit nu, när jag är enormt labil överlag. Jag hade spottat och fräst så inåt helvete och jag hade definitivt kallat till ett stallmöte (eller bett stallägaren göra det) för att ta upp detta! Vilka jäkla små människor det kan finnas :yuck:

*kl

Min häst lika dryg idag. Kände direkt jag tog in henne att hon var pain in ass. Bara snurrade runt i boxen och höll på. Hon fick stå med sin vetekudde i 20-30 min och sedan skulle jag borsta henne igenom henne innan skritturen, men jag kände att hon ömmade i den dåliga sidan av ryggen. Såklart. Blev ingen ridning så la på BoT och promenerade, lite massage och sedan ut i hagen några timmar medan jag red projektponny och gjorde annat.

Bortsett från att det var trist att hon verkar ha en kroppsdel som faller bort varannan vecka så var det faktiskt skönt att slippa rida henne :o Jag blir så jäkla frustrerad över allting som går åt helsike i mitt liv just nu, så jag orkade inte ens höja på ögonbrynen åt ryggen. Än mindre höjde jag på ögonbrynen åt att hon hade ett fint balltramp då jag tog in henne. Ryggen kändes dock bättre efter intaget, vi får se hur det är imorgon. Men nu är hon så överladdad att det är tvunget att bli ridhuset imorgon...

Min häst piper när hon brallar runt. Men väldigt sällan under ryttare, då ska hon vara rejält laddad... Nu är hon oftast bara frustrerad och då morrar hon och frustar konstant. Piper gör hon bara när hon är glad och lycklig, och det var ju rätt länge sedan nu :(

Nej, jag tror de är en gelé som man smetar på vid näsan. Har inte läst på förpackningen ännu. Har fått tips om detta från flera personer nu B.l.a min veterinär. Tänkte att de kan vara värt att testa....

Haha, jag förstår precis vad du menar! ;) Det kommer bli superkul att se någon så duktig på henne! Så hoppas jag att jag är på rätt humör och blir peppad o h inspirerad istället för att känna mig dålig. :angel:

Tycker absolut att du ska anmäla om sadeln!

Men hjälp, vad är det för människor som gör sånt?? :crazy: :( Förstår att du blir jätteledsen!

*kl*

Från idag går Chatsi i sin gamla vanliga stora hage igen! Den är full med sten och det har varit mycket ångest över att släppa ut henne där med sin vilda kompis. Nu är kompisen ofräsch, så när jag äntligen vågade så ville inte min kompis släppa ihop, så de får helt enkelt byta hage. Skönt med space, men tråkigt att hon får vara själv fortfarande, men kommer åt att hälsa på hästarna i hagen bredvid. Släppte ut henne igår kväll medan jag mockade lilla hagen, och hon stod och sög i sig gräs som om hon aldrig sett det förut.

Jag har anmält oss till fälttävlan i Udden om 2 veckor. :angel: :bump:

Åh vad roligt med tävlingsdebut för dig också!

*kl*

Så här ser sadeln ut i sätet. Vill fan börja gråta när jag ser det:(.
1939825_10202732747271706_2721097631161946022_n.jpg

Shit, ser inte kul ut. :( Hur kan man göra något sånt liksom? Ser dock nästa för "perfekt" ut för att man skulle ha dragit med naglarna.

KUL med de fina resultaten ni gjort dock! :)

Marvin; vad härligt! Ut och fälttävla igen!

Maja; Vad spännande att se någon riktigt duktig rida sin häst och spännande med tävling för er oxå. :) Får ut och hopptävla oxå för hon ser ut att tycka det är riktigt roligt. :)

Stjarnfrugt,; håller tummarna att du får jobbet. Gällande stallplatsen förstår jag att lösdriftsplatsen inte lockar dig, personligen, men boxplatsen nästan verkar sämre än där hon står nu, ur hennes perspektiv, och den orsakar ju er båda mycket sorg. Blir det lösdrift byggd på den anläggningen så är det självklart det absolut bästa men det kanske du hinner se om den är på gång innan det eventuellt blir dags för flytt?

Jfrelin; lycka till i helgen. Kommer gå galant! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 756
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka