-07-ornas 15e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Jag betalar 3400:- och då ingår inte mockning/strö/kraftfoder. Dock fri tillgång på hö (på många ställen får man en ranson). Har en kvällsfodring i månaden. Finns ridhus, utebana, skrittmaskin samt kloka ridvägar. Kan köpa till mockning + matberedning för 50 kr/gång (eller månadskostnad om man vill ha varje dag). Känner dock inte att det är värt det eftersom jag har mer fritid än någonsin igen som student. Men skönt att ha möjligheten om man inte tar sig ut, måste åka bort eller något akut händer.

kolla råda ridklubb, jag jobbade där innan. 20 min med buss från stan. Stannar på vägen utanför. I Mölnlycke. Mycket bra ridvägar! Paddock, ridhus (dock ridskola).

KL
Imorse hostade Queenie innan hon gick ut. :banghead: Jävla skit. Veterinären kommer på fredag eftermiddag och vaccinerar, ska be henne kolla fröken ponny också. Typiskt.

kolla råda ridklubb, jag jobbade där innan. 20 min med buss från stan. Stannar på vägen utanför. I Mölnlycke. Mycket bra ridvägar! Paddock, ridhus (dock ridskola).

Väldigt osäker på ridskola med tanke på hur kasst det var där vi stod innan (också ridskola då) men varför inte, kolla kan man alltid! :)

Ja, man bor ju helt klart i fel del av landet för att ha häst. Ska man ha häst nära "stan" är de ofta svindyrt och ofta dåliga förhållande gällande hagar och möjligheter att rida ut.

Själv har jag åkt på något influensa liknande med hög feber, så ingen ridning för mig på 2 dagar. Hoppas på att må bättre i morgon.

Verkligen! Men jag har räknat på det och någonstans emellan 3-4000kr kommer jag att klara av och ändå kunna betala försäkring och hålla hennes sparande! :)

Jag är sjukt noga med hagar men väljer hellre en mindre som är torr än en stor som blir lerig!

Och ridhus, skulle inte klara mig utan ridhus! ;)

Fast då räknar jag från dörr till dörr, då är det inte så lång tid! :)

Nja fast det blir landet vääldigt fort så fort du kommer utanför stan ;) Det tar ca 20 minuter från mig att köra till Korsvägen (Liseberg) från Kungsbacka

okey, välj rätt håll då.. annars får du betala 2000 för mycket för ingenting ;)

Idag är ju sjukt irriterad på stallet (eller ja, en av de installades barn) :meh:

Kom till stallet och såg när A skulle få mat att flera kg fattades och att det låg en massa russin och sockerbitar nerblandat i müslin! :mad:

Det kom fram efter en stund att barnen hade fått lov att leka med mitt foder (!!!!!!!!!!! :rage:) och gett massor till kaninerna eftersom att det såg ut som kaninmat! :yuck::yuck::yuck:

Och varken stallvärden eller mamman tyckte att det var något speciellt, herregud det är ju barn! :banghead:

LÄNGTAR TILLS FLYTTEN! :(

Ok där går min gräns iaf???! Att låta barn leka med någon annans mat o ge till kaninerna är ju sanslöst! Om man har så bråkiga barn så får man ju iaf se till att dom bråkar med ens egna grejor eller så får barnen stanna hemma.

Eller hur! Har varit en hel del sådant i stallet nu det sista tyvärr och barnen kommer undan med vad som helst och "jag är elak" som inte vill att dom gör si och så... :meh:

Jag är ingen snål människa men D&H är inte det billigaste fodret och det värsta är ju att INGEN har något i MINA fodertunnor att göra! :mad:

+ att socker & russin inte direkt är en bra kost för A som inte smakat socker någon gång! :yuck:

Ush så dålig stil, förstår att du blev arg. Varför låta de leka med ditt foder?

Mina ungar leker gärna med fodret och äter av det också :D , men inte skulle jag låta dem röra något som tillhör någon annan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 068
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar