07-ornas 14:ende tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 14:ende tråd

Tack! Jag vet ju iallafall vad jag ska göra och vad som ska bli bättre. Det är bara så jädra svårt att komma dit :p:D

Jag vill ju så gärna bli domare men då måste jag rida MSV B på typ 63% för att kunna gå utbildningen för LA-domare. Jädra svårt att rida MSV B när man bara ridit unghäst de senaste 6 åren. Tyvärr är det ingen i stallet som är villig att låna ut sin häst, plus att det bara är en på hela gården som går MSV B, så jag får snällt vänta tills Divan och jag klarar av det på egen hand. Med lite tur och jävlar anamma kanske det blir nästa höst.

Ser jättemycket framemot att döma 40 ponnyer i LC:1 :p

Krävs det verkligen inte mer?:eek: Det innebär alltså att jag skulle kunna bli LA-domare.
Det känns nästan som ett skämt.:D
(Och nej..jag tänker inte utbilda mig till domare om någon blev orolig nu)

Jag vet inte heller... Kan kanske stämma, för mkt för långa raka spår... Kanske.

kl

Men igår gick han så himla fint :love:. Tycker ändå jag har fått till så mycket bättre grund nu där hemma med mer energi och rundare form. Önskar bara att jag hade film så att jag kunde se hur det ser ut egentligen...

Jag blir så nyfiken på vilka kliniker du varit på? Du behöver ju inte skriva ut den specifika veterinären, men kan du inte avslöja klinikerna?

Du har rätt, det är 60% i MSV B på regional tävling. Sen krävs dokumentation på god hästkännedom och kunskap om ridlära samt dokumenterat god riderfarenhet.

Hahaha men Beckahästen är ju inte riden sen hon var 3 år och har inte varit normal hela tiden :p

Hon är faktiskt riden ett helt år nu :p minus avbrotten då för, mugg, sårskada och istadighet, eller i alla fall 9-10 månader :D.
Så inga perfekta strike off to canter här inte, vi är på 4-åringsnivå :p

Jag är i alla fall väldigt glad över att det fungerat bra med Beckahästen sen hon kom hem. Jag är glad att jag tog hjälp.
Har ridit henne cirka 5 dagar av 7. Har hoppat superläskiga "plastmuren" som fladdrar i vinden. Den var väldigt läskig men lite extra inramning så gick det också :)

ful bild från igårkväll

IMAG1508_zps3151d504.jpg

*kl*

Nästa vecka ska jag rida A är tanken! :D

Graman på och extra ledare med longerlina, sen kör vi! ;):love:

Skritt 30 min varannan dag, blir ju mest att åka häst, MEN ÄNDÅ! :p:d

Härligt! Får hoppas hon håller sig på mattan ;)

Jag rider ju lite hjälpligt på min gamla ponny men blir mer och mer sugen på att rida på riktigt! Det blev inte bättre av att jag idag smet förbi och tittade lite på en clinic för sylve och Lotta. Jag blev till och med sugen på att hoppa lite och fick bra tips på lite övningar som jag ska testa när Plutten får lov att komma hem igen :)

+ sassiball

Ja med nyputsad kalvskinns sadel, helskodda ridbyxor & sadelklister borde jag sitta fast någorlunda! ;):D

Grattis!
Kommer säkerhet gå utmärkt !
I min Erf sköter de sig helt suveränt efter lång vila utan problem i första fasen/perioden . De har kommit ner i varv och kondition och avbryt i fråga om aktivitet är bara positivt fokus i början för dem .

Åh vad härligt!! :) Håll i dig. ;)

Kirre: Men vilka underbara besked!!! Så himla roligt att läsa! Det där med att kontakta flera veterinärer är verkligen bra! :)

Kl
Här har Queenie vilat nu i två dagar pga mitt jobb, men idag ska jag ta mig ut!

Ja, det blev en tur till travbanan. Hon blir alltid så hysterisk när jag rider dit så gramanen åkte på. I början sjukt taggad och spänd som en fiolsträng. Gjorde massor med halter och igångsättningar skritt - halt - trav - halt - skritt osv. Hon blev mjukare och mjukare och till sist satt det riktig bra! Hon vill gärna åla sig lite i halten och slänga ut rumpan åt vänster, men det är ganska lätt att korrigera. Sen galopperade vi! Jag lät henne helt enkelt bara rulla på ett varv innan jag började kräva nånting, hon var helt underbart duktig idag! Samlade sig hur bra som helst, satte sig verkligen på rumpan och gjorde klockrena avbrott! Jag kunde koncentrera mig mycket på min egen ridning och blev snabbare i hjälperna och fick till bättre timing. I galoppen tänkte jag liksom samla: 10, 9, 8... och på 0 skulle det vara trav. Och tänk, det funkade! :D Även fattningarna från skritt var de bästa vi nånsin gjort. Hon fattade galopp och låg kvar i liksom skritt-tempo tre-fyra språng innan hon tog för sig framåt, shit vad det märks att orken och styrkan börjar komma ikapp!

Efter vårt pass var heeeela ponnyn helt dyngsur. Gissa om jag är glad att hon är nästan halvklippt... Hon var fortfarande blöt under sadeln när vi kom hem, efter tre km fri skritt. :p

Nu blir det lite lugnare imorgon, kanske lite klättring, och sen träning på söndag! :banana:

Kl
Tror lilla ponnyn har lite träningsvärk idag. ;) Inte riktigt lika yvig och hetsig som vanligt men ändå pigg och framåt. Tog en lugnare tur i skogen så hon fick trava på och lyfta fötter. Jag passade på att träna balans och stod i lätt sits nästan hela turen, det är nog min tur att ha träningsvärk imorrn. :angel:

Nu har jag anmält oss till hopp-/markarbeteskurs på söndag! :nailbiting: Jag som varken hoppat eller ridit för tränare sen gymnasiet (2009)! :eek: Men det ska bli jättekul! Samma tränare som jag hade i skolan så jag lär väl få lite åthutningar. ;)

Senast ändrad:

Kul med träning!

Jag ska också träna i morgon! :bump:
Blir ju bara skritt förstås, och kanske några övergångar. Behöver hjälp med hur jag ska jobba henne nu för att få det så lätt som möjligt när vi får börja på riktigt.
Jag har varit jätteduktig hemma denna veckan också och varit ute och sprungit och gjort core-övningar varje dag.

Idag blev det promenad, och vi lyckades stöta på en hel flock med rullskideåkare... Mycket Upprörd Häxa! :eek: Jag önskade ett tag att jag hade tagit på mig hjälm, och använt lina och träns istället för grimma med kedjegrimskaft. :crazy:
Fast det var rätt kul att se henne tagga till lite, vi hasar ju mest runt annars.

Väl hemma tog jag tag i sånt som jag inte orkat tidigare, fixa manen och tvätta svansen.
Chatsi tycker att det enda som är bra med spolspiltan är att man kan få dricka ur slangen... :love:
http://s191.photobucket.com/user/Ma...C-23234-00001116BB5B7BA0_zps44360a6a.mp4.html

Men vad söt hon är:D!

Usch känner mig sjukt oengagerad inför tävlingen imorgon. Har verkigen sett fram mot den hela veckan, men har varit så himla trött idag och har inte ens orkat putsa... Men men hinner det innan jag far imorgon och den här gången har jag iaf tvättat både ridbyxor och schabrak. Även om jag i detta nu kom på att plastrongen ligger nånstans i baksätet i bilen troligen med leriga tassavtryck på. Suck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 270
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025